Gå til innhold

Er jeg smålig?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

:ler:

Dere går jo på gang på gang.

Til ts: litt færre detaljer neste gang, så blir det litt mer troverdig.

Gjest Gjest
Skrevet
Gjestene får jo tross alt (forhåpentligvis) et godt (og dyrt) måltid, hvorfor må man da servere alkohol for at det skal bli bra nok?

Fordi det er mye gøyere i bryllup dersom man kan kose seg med alkohol. Er lettere å holde ut talene (er normalt få personer som virkelig liker taler eller sanger, de fleste jeg kjenner lider seg gjennom). Da hjelper det å kunne ta en slurk vin innimellom. Fest og alkohol hører for mange sammen - og bryllup skal vel egentlig være en fest? I tillegg blir god mat myyye bedre dersom det serveres vin til. Er litt rart å eks spise kjøtt og drikke cola. Ikke helt feststemning for å si det sånn.

Jeg forstår TS veldig godt. Hadde sannsynligvis tatt meg en prat med bruden og vurdert å trekke meg som forlover.

Gjest Forlover
Skrevet
Hvis hun ikke vil være venn med deg på bakgrunn av verdien på gaven du gir, så stikker ikke akkurat vennskapet deres dyrt. Det at det sutres over mangel på servering av alkohol i bryllupet (uansett årsak), syns jeg dog er veldig smålig.

Jeg vet det er litt smålig å sutre på alkoholen, men jeg tenkte nå bare en dag her at her forventer hun og forloveden gaver opp og ned i mente som koster en formue, og alt skal bare være dyrt og ekstravagant, men vi får ikke engang et lusent glass vin til maten? Og hun hadde til og med tenkt å dele regningen på maten med gjestene (noe bare jeg, hun,forloveden og foreldrene vet).

Men ja, jeg er vel litt smålig. Og jeg skal innrømme at jeg kunne kanskje gitt litt større gave, og levd på nudler, om det hadde vært litt mer servering og ikke alt skal betales selv.

Skrevet

Jeg skjønner deg godt egentlig. Altså det med at de bruker mye på detaljene og mindre på gjestene. Som nygift selv, kan jeg si at jeg er veldig glad vi ikke brukte så mye tid og penger på bordpynt, spesiell kakespade, servietter osv osv, for jeg var så i lykkerus at jeg ikke hadde klart å sette pris på det uansett. Og jeg har hørt det samme fra mange andre nygifte, at de enten var glade for eller angret på at de hadde (eller ikke hadde) lagt ned så mye arbeid og penger i detaljer ingen egentlig la merke til.

At vi ikke hadde alkohol, har jo med vår tro og overbevisning å gjøre, men vi sørget for at gjestene fikk masse annet godt, blandt annet en utrolig god (og ganske dyr) eplemost. De som ville fikk alkoholfri vin til maten, og vi hadde fri tilgang til alt av brus, juice, eplemost, vann og annen alkoholfri drikke hele kvelden.

Hadde vi ikke vært avholds ville vi selvsagt prirotert vin til gjestene fremfor servietter og andre tullete detaljer.

Skrevet
Jeg skjønner deg godt egentlig. Altså det med at de bruker mye på detaljene og mindre på gjestene.

-....

Hadde vi ikke vært avholds ville vi selvsagt prirotert vin til gjestene fremfor servietter og andre tullete detaljer.

Vel, de synes vel det at å lage en strøken setting, ER å bruke mye på gjestene, men at de legger mer vekt på andre ting en alkohol.

Jeg skjønner ikke hvorfor det å ikke prioritere alkohol skal være så innmari mye mer gjerrig, er det opplest og vedtatt at alkohol er viktigere en hvordan inntrykket ellers er?

Selv ville jeg nok servert alkohol dersom jeg gifter meg, selv om jeg selv ikke kan nyte det. Men dersom vi heller valgte å bruke pengene på noe annet i bryllupet, så hadde jeg faktisk syntes det var i min fulle rett, uten sure miner fra andre.

Bryllup er da mye mer en alkohol, og det finnes masse god drikke som er alkoholfri.

Skrevet

Så du velger å ta det opp her istedenfor å ta det opp med venninna di, som har faktisk valgt deg til henes forlover??????

Hva hvis hun sitter her og leser dette da? Eller noen hun kjenner leser dette???

Yupp, hvis dette er A real story, som jeg ikke tror det er, da må jeg si at du er smålig. Og ikke en god venn heller

Gjest Gjest
Skrevet

Tviler på at dette er tilfelle, men synes som mimifin72 her sier at det hjelper lite å ta det opp her på KG, du må snakke med venninnen din om det plager deg sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...