Gå til innhold

speilrefleks kammera til nybegynnere

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

hei. jeg ser etter ett speilrefleks kamera som jeg kan ta gode bilder med,men ikke som er så altfor dyrt, siden det er bra til hobby bruk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du kan ta gode bilder med alle digitale speilrefleks, billige som dyre.

Ta en titt på følgende:

Olympus E-420 (2999,-)

Omtrent den billigste speilrefleksen du får, og den er liten, lett og gir veldig god bildekvalitet.

Endret av Zzyzx
Skrevet

Nikon D40 er perfekt til nybegynnere - der er blant annet instruksjonsmanualen tilgjengelig på menyen inne på kameraet. Og det er veldig lett og hendig :)

Skrevet
Nikon D40 er perfekt til nybegynnere - der er blant annet instruksjonsmanualen tilgjengelig på menyen inne på kameraet. Og det er veldig lett og hendig :)

må si meg enig.

har dette selv og er superfornøyd :D helt perfekt til meg som er relativt ny på dette med speilrefleks ol.

Skrevet

Alle semiproffe speilreflekser er vel å anbefale til "nybegynnere". Bare man leser litt i manualen, leker seg fram med instillinger og ev lærer litt fra flinkere fotografer, så skal man klare å sette seg nok inn i kameraet til å kunne ta greie bilder, ganske kjapt. :)

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest_vilde_*
Skrevet

Jeg har selv gitt gubben en Olympus E-420, og han var kjempefornøyd! Har selv brukt det, og det er enkelt å bruke og tar gode bilder i tillegg til at det veier lite og er lite.

Olympus har også ett som heter E-450, ganske likt men med noen kunstfilter som er artige.

Lykke til med nybegynnerkamera.

Jeg er "litt" mer dreven, men har også en nybegynnermodell. Olympus E-520. Og sparer til en E-620 eller E-30.

Skrevet
Nikon D40 er perfekt til nybegynnere - der er blant annet instruksjonsmanualen tilgjengelig på menyen inne på kameraet.

Haha, er den? Kan du fortelle meg hvor?

Jeg som var så oppgitt over at jeg arrogant hadde kastet bruksanvisningen i søpla, som vanlig. :ler:

• 2 uker senere...
Skrevet

kanskje det er god idei å kjøpe en bedre men brukt kamera fra finn.no? Vennen min gir fototurer i Oslo med ham kan du lære enkle triks for å få gode bilder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...