Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg bruker parfyme føler jeg at lukten aldri sitter! Jeg lukter godt i maks 30min, så forsvinner lukten helt... Det samme gjelder shampoo, balsam, såpe og bodylotion. Og nei, det er ikke bare meg som er vant til lukten, har hørt med andre og det stemmer. Jeg lukter ikke vondt heller altså, bare ingenting liksom...

Ser jo at det finnes forskjellige typer av samme parfyme, men hva er best? Har noen ellers tips? Eller bruker noe en parfyme som lukter veldig sterkt og sitter godt?

Liker nesten alle typer parfyme:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Wacmoc
Skrevet

Henger meg også på.

Har ei veninne som alltid lukter parfyme. Men det lukter ikke godt. Hun lukter alltid parfyme fordi;

Hun sprayer HELE kroppen. Sånn; et spay på; hver fot, hver legg, hvert kne, hvert lår, underlivet, et par på magen, et på hver pupp, en 5-10 på halsen og i håret. Lukter helt grusomt. Og hun gjør dette ca 4-5 ganger om dagen..

Nå er hun ufattelig bortsjemt, og har over 60 parfymer ( 34 forskjellige ).. Men herregud. Jeg nekter å la hun bruke badet mitt når hun skal parfymere seg fordi jeg må lufte i flere dager.

Skrevet

Det er delvis fordi du venner deg til din egen lukt, du lukter ikke parfymen fordi du etter 30 min har blitt vant til den. Spør noen midt på dagen hvordan du lukter - de vil helt sikkert kjenne en liten whiff.

Sikkert det som har skjedd med veninnen din også Wacmoc, hun lukter ikke selv at hun lukter så sterkt. Prøvd å si det til henne?

Men det er også parfymer som fordufter ganske kjapt, min yndlingsparfyme er desverre slik.

Gjest Gjest_Kvisten_*
Skrevet

Ja, jeg har spurt folk, de lukter ingenting på meg.. Når jeg bruker parfymert bodylotion er det nesten som lukten også trekker inn i huden! Men lukter heller ikke vondt som sagt... Er bare ingen lukt.

Glemte å logge inn btw;)

Gjest Wacmoc
Skrevet
Sikkert det som har skjedd med veninnen din også Wacmoc, hun lukter ikke selv at hun lukter så sterkt. Prøvd å si det til henne?

Men det er også parfymer som fordufter ganske kjapt, min yndlingsparfyme er desverre slik.

Ja, mange ganger. Vi har vært besteveninner i 12 år, og jeg sier det hele tiden, men hu er så redd for å lukte svette osv at hun tør ikke slutte..

Forresten, kom på at Dior-parfymene pleier å lukte veldig sterkt. Husker at når jeg har brukt de, så lukter jeg "lenger"

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet

Enkelte parfymer forsvinner raskt. F.eks forsvinner miss dior cherie på meg raskt, mens armani code kan jeg fortsett kjenne et dunst av etter mange timer.

Ofte kan man spraye seg flere steder - et spray bak hvert øre er lite (med mindre parfymen er sterk). Spray for eksempel et par spray ut i lufta, og gå gjennom "skyen".

Man kan fylle på i løpet av dagen, det er vanlig at parfymen blir svakere.

Ulike dufter kan slå i hjel hverandre. Dersom man bruker en såpe, en annen bodylotion, en shampoo og i tillegg har klær som er vasket med vaskemiddel+tøymykner, er det vanskelig å lukte noen parfyme oppi det hele.

Gjest Gjest
Skrevet

Det kommer rett og slett an på parfymen, på samme måte som at noen parfymer bare ikke lukter godt på en. Du må ha en tyngre parfyme dersom du mister den fort, for da er den du har for lett for deg. Noen klarer seg med lette, andre fordamper den med engang på.

Sånn er det bare. Tips: prøv å spraye litt på øverste kant rundt klærne dine, og i håret. Spesielt på klærne, skuldrene holder lukten seg lengre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...