Gjest Gjest_Emi_* Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 Jeg lurer på en ting ang. eggløsning.. Har lest at ømme brystvorter kan være et tegn på at man har eggløsning. Jeg har nå hatt fryktelig såre brystvorter i over en uke! Men når er det man har eggløsning da, første dagen man merker ømme brystvorter, eller noen dager senere? Jeg sliter litt med å finne eggløsning, er litt nybegynner Dersom man har ømme brystvorter under EL, er jo det et godt tegn å gå etter
Gjest Lhinn Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 Hei! JA! jeg har super ømme nippler rundt EL tider. Får det gjerne én (maks to) dager før EL (dette kan variere, så finnes ingen fasit). Varer da i kanskje 5-6 dager, hvor ømheten gradvis forsvinner. Hadde ikke dette da jeg gikk på pilla, så var veldig overrasket første gangen jeg merket dette. Som du selv sier; dette er veldig nyttig i den evige jakten på EL. jeg bruker også EL tester, for å bekrefte hva som er på gang- og det er kjekt å vite sånn ca når EL finner sted (mht IKM dato osv). jeg sliter selv med ustabil syklus, så er glad for alle symptomer jeg måtte ha (da slipper vi "plikt-sex" annenhver dag hele PP..). ellers kan jeg jo legge til at ømme bryster ofte er ett graviditetstegn og noen får det også ved mens, men dette vet du nok allerede. lykke til!
LilleRamona Skrevet 8. mai 2009 #3 Skrevet 8. mai 2009 Jepp!! Ingen tvil om det! Jeg hadde helt vanvittig ømme brystvorter nå siste eggløsning. Kunne ikke skjønne hvorfor, for jeg hadde nettopp slutta på pilla og var ikke vant til sånt, men fikk forklart av en venninne at det var eggløsning. (Så da dro jeg hjem og litt, og vi ser jo åssen det gikk! )
Gjest Gjest_Gulli_* Skrevet 9. mai 2009 #4 Skrevet 9. mai 2009 Er et normalt med blodstriper i utfloden rundt eggløsning?
Gjest Lhinn Skrevet 9. mai 2009 #5 Skrevet 9. mai 2009 ja, noen kan ha dette. Eggløsningsblødning "Noen får en lett blødning eller blodspor i sekretene rett før eggløsning. Dette er et tegn på at man er veldig fruktbar akkurat da. Det forårsakes av at livmorslimhinnen kan lekke litt blod midt mellom østrogenstupet som kommer før eggløsningen og før det har blitt produsert nok progesteron til å opprettholde livmorslimhinnen." du kan lese mer om eggløsning her.
Gjest Gjest_Gulli_* Skrevet 9. mai 2009 #6 Skrevet 9. mai 2009 Ja, det kan jo være lov å håpe... I så fall er det nesten for godt til å være sant.. Hatt tre runder med pergo (med utg.pkt i fremprovosert menstruasjon) uten noen eggløsning. Så plutselig fikk jeg normal menstruasjon for første gang på nesten ett år for to uker siden, og i dag oppdaga jeg det blodet..... Er sikkert ikke noe å satse på, får bare være realistisk.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå