Gå til innhold

Kan man sjekke hvor mye leiligheter blir solgt for?

Anbefalte innlegg

Gjest cona*
Skrevet

Er det noen måte man kan se hvor mye andre leiligheter blir solgt for?

Prisantydninger jo ikke særlig målbart, da det kommer ann på om de velger å legge seg ekstra lavt for å trekke flere på visning.

Så finnes det en mulighet for å finne den faktiske summen leiligheter har blitt solgt for??

mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ringe megleren som solgte leiligheten?

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis det er en selveiende bolig kan du søke det opp her http://www.bt.no/eiendom/.

Er det borettslag så er det værre. Rett etter salget kan du jo ringe megler og spørre, men er det en bolig som er solgt for lenge siden tror jeg ikke du får vite det på den måten. Men du kan vel gjerne få vite snittprisen f.eks. det siste året i borettslaget ved å kontakte forretningsfører og be om en markedspriserklæring. Jeg var å hentet ut dette for mitt borettslag for ikke så lenge siden, og da ble jeg hvertfall ikke bedt om noe legitimasjon, så jeg kunne jo sånn sett vært en som ikke bodde der allerede.

Skrevet

Det hender vi ringer megler når vi ser at leiligheter i vårt borettslag er borte fra Finn, da får vi vite hva de er solgt for og hvor store bud som har kommet inn dersom den ikke er solgt. Det er ikke hemmelig informasjon, akkurat.

Gjest Gjest
Skrevet

Her skal du få link til et genialt program som du kan laste ned:

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1055029&hl=

Når du da går på finn.no gjennom firefox (ikke explorer) så vil du på alle annonsene av iallfal selveierboliger, få opp hva de er solgt for tidligere., et veldig nyttig program som alle på boligjakt burde bruke!

Skrevet
Her skal du få link til et genialt program som du kan laste ned:

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1055029&hl=

Når du da går på finn.no gjennom firefox (ikke explorer) så vil du på alle annonsene av iallfal selveierboliger, få opp hva de er solgt for tidligere., et veldig nyttig program som alle på boligjakt burde bruke!

Eller du kan bare bruke bt.no/eiendom. Det er akkurat det samme, bare at det du refererer til her gjør at søket går automatisk.

Gjest Gjest
Skrevet
Eller du kan bare bruke bt.no/eiendom. Det er akkurat det samme, bare at det du refererer til her gjør at søket går automatisk.

Huff nei, her har du ikke peilign annikken.... det er ikke det samme, det er langt enklere å bruke det programmet det refereres til, da kommer summene opp automatisk, og man slipper å legge inn alle adresser, kommune og fylke for hvert eneste søk, slik man altså må på bt.no. Så ikke kom og si at man bare kan "gå på bt.no istedet", for det er som å sammenligne gråstein og trøfler... eller juggel og diamanter, for å si det s¨nn.

Skrevet
Huff nei, her har du ikke peilign annikken.... det er ikke det samme, det er langt enklere å bruke det programmet det refereres til, da kommer summene opp automatisk, og man slipper å legge inn alle adresser, kommune og fylke for hvert eneste søk, slik man altså må på bt.no. Så ikke kom og si at man bare kan "gå på bt.no istedet", for det er som å sammenligne gråstein og trøfler... eller juggel og diamanter, for å si det s¨nn.

Hahahaha, er det en liten spjælk fra diskusjon.no som har rota seg inn? :) Selvfølgelig er det det samme. Den greia i Firefox benytter seg av bt.no/eiendom den også. Akkurat samma prinsippet, bortsett fra at den autolades når man har lagt inn Firefox-saken.

Så er det opp til en selv om en vil legge inn autokjøreting på browseren sin, eller om man klarer å huske tre tall i huet selv. Om man vil kjøre manuelt eller automatisk er en smakssak. Men I PRINSIPPET er det akkurat samma opplegget!

Gjest cona*
Skrevet

Det er borettslag det gjelder.... Altså ikke selveier, så er like langt.

Men å ringe megler går alltids ann! Takk for tips!

Gjest Gjest
Skrevet
Hahahaha, er det en liten spjælk fra diskusjon.no som har rota seg inn? :) Selvfølgelig er det det samme. Den greia i Firefox benytter seg av bt.no/eiendom den også. Akkurat samma prinsippet, bortsett fra at den autolades når man har lagt inn Firefox-saken.

Så er det opp til en selv om en vil legge inn autokjøreting på browseren sin, eller om man klarer å huske tre tall i huet selv. Om man vil kjøre manuelt eller automatisk er en smakssak. Men I PRINSIPPET er det akkurat samma opplegget!

Utrolig hvor du krangler, og det morsomme oppi det hele er jo at du tar feil! Du har åpenbart iongen peiling på hvordan selv BT.no fungerer, på tross av at du anbefaler nettstedet :ler: Det er ikke snakk om å bare "huske" tre tall, du må først skrive nettadressen, deretter velge fylke, så tar det 10 sekunder før det kommer opp et kommunevalg, deretter nye ti sekunder for å skrive enten adresse eller gårds og bruksnummer, DESSUTEN: så er det ofte at opplysningene ikke kommer, fordi BT's system henger flere måneder etter programmet det er vist til lenger oppe. Så dine påstander holder ikke mål, faktisk.

Slutt og villed folk her inne, du har en oppfatning basert på svake synspunkt, jeg har faktisk lang erfaring innne programutvikling, og har testet dette programmet i min egen jakt på bolig. Og det er selvsagt SVÆRT MYE LETTERE å bare åpne finn-annonsen og se alle omsetningene direkte, enn å måtte gjøre alt arbeidet som man må inne på bt.no-. Ferdig med å dukke deg ut nå, eller?

Gjest Gjest_HAnne_*
Skrevet
Men I PRINSIPPET er det akkurat samma opplegget!

Når du skal pendle fra Drammen til Oslo hver morgen for å dra på jobb, så kan du velge om du vil gå eller ta toget. Det er i prinsippet det samme. Men bare idioter velger å gå... Det tar jo så mye lenger tid! Samme prinsipp gjelder for bt.no vs bolig-programmet ;)

Gjest Gjest_HAnne_*
Skrevet
Ferdig med å dukke deg ut nå, eller?

Dumme seg ut kanskje? :ler:

Gjest Gjest
Skrevet
Dumme seg ut kanskje? :ler:

Selvsagt! Jeg går ut fra at den jeg henvendte meg til klarer å forstå setningen på tross av skrivefeil ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Når du skal pendle fra Drammen til Oslo hver morgen for å dra på jobb, så kan du velge om du vil gå eller ta toget. Det er i prinsippet det samme. Men bare idioter velger å gå... Det tar jo så mye lenger tid! Samme prinsipp gjelder for bt.no vs bolig-programmet ;)

Godt poeng............

Gjest Miley
Skrevet

Ikke alle vil laste ned dritt de ikke trenger, for å sjekke hva en bolig ble solgt for.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis man ønsker å vite tidligere salgsum på en enkelt bolig så er bt sin søkemotor mer enn god nok. Jeg prøvde nå på min egen adresse, og jeg skrev kun inn gatenavn og husnr, valgte hverken fylke, kommune eller noe. Resultatet kom etter få sekunder.

Men såklart, er dette noe man ofte skal gjøre så er jeg enig i at plug in funksjonen er grei. Jeg har lastet den ned, og synes det er praktisk. Men, ikke alle ønsker å laste ned alt mulig slikt, har mulighet til det eller bruker firefox i det hele tatt.

Det kan jo også tenkes at man ønsker å finne salgsum til en bolig som ikke ligger på finn lengre, og da kommer man ikke langt med funksjonen.

Ja takk begge deler sier nå jeg.

Skrevet
Det hender vi ringer megler når vi ser at leiligheter i vårt borettslag er borte fra Finn, da får vi vite hva de er solgt for og hvor store bud som har kommet inn dersom den ikke er solgt. Det er ikke hemmelig informasjon, akkurat.

Det har jeg også gjort et par ganger. Jeg er veldig nysgjerrig på hvor mye leilighetene i borettslaget mitt går for. Sånn at jeg kan vite hvor mye jeg kanskje får for min leilighet når jeg en vakker dag skulle bestemme meg for å selge.

Gjest Gjest
Skrevet
Hvis man ønsker å vite tidligere salgsum på en enkelt bolig så er bt sin søkemotor mer enn god nok. Jeg prøvde nå på min egen adresse, og jeg skrev kun inn gatenavn og husnr, valgte hverken fylke, kommune eller noe. Resultatet kom etter få sekunder.

Men såklart, er dette noe man ofte skal gjøre så er jeg enig i at plug in funksjonen er grei. Jeg har lastet den ned, og synes det er praktisk. Men, ikke alle ønsker å laste ned alt mulig slikt, har mulighet til det eller bruker firefox i det hele tatt.

Det kan jo også tenkes at man ønsker å finne salgsum til en bolig som ikke ligger på finn lengre, og da kommer man ikke langt med funksjonen.

Ja takk begge deler sier nå jeg.

For en som er på boligjakt så er det klart at programmet er enklere å bruke nn bt. Og det er vel de som er på boligjakt at dette verktøyet er ment for, og det gjaldt ts, som er sin sak vi diskuterer ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Ikke alle vil laste ned dritt de ikke trenger, for å sjekke hva en bolig ble solgt for.

Ingen boligkjøperer er interessert i kun EN bolig ;)

Forøvrig bruker du merkelige ord: "dritt de ikke trenger". Tydelig at du ikke har peiling på hva dette er, og da bør du faktisk heller holde munnen din og tåpelige meninger for deg selv ;)

Skrevet
Selvsagt! Jeg går ut fra at den jeg henvendte meg til klarer å forstå setningen på tross av skrivefeil ;)

Det ville jeg ikke satset mange penger på, for å si det sånn :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...