Gjest ula Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 For over et år siden hadde jeg "en greie" med en fyr jeg var utrolig interessert i. Han fortalte meg han var forelska og veldig glad i meg lenge før jeg faktisk ga etter, da jeg ble forelsket med tiden. Da vi til slutt begynte å date, havnet vi til sengs til slutt da. Han kom med en gang, og hadde ikke rukket å ta på seg kondomen. Veldig dumme, ja, det var vi. Vi var sammen et par uker til, før han mistet interessen helt. Han oppførte seg som en idiot ovenfor meg. Gidder ikke gå inn på det, da det ikke har noe med saken å gjøre. Jeg kuttet kontakten helt da han oppførte seg slik, og jeg har ikke sett han siden den dagen jeg fortalte ham at jeg ikke gadd å være med en person som oppførte seg på den måten. Han sa bare ok, og tok ikke kontakt igjen. Han var veldig likegyldig til alt. Ca en-tok uker senere fant jeg ut at jeg var gravid... Jeg tok abort to uker etter det igjen, uten å fortelle ham at jeg var gravid. To dager etter jeg hadde tatt aborten fikk jeg en mail der han beklagde seg over oppførselen sin. Jeg svarte aldri på den mailen.. Nå er det gått et år, og han har plutselig lagt meg til på msn igjen (jeg sletta han fra alt som var). Burde jeg fortelle ham at han gjorde meg gravid? Burde jeg holde kjeft? Hva ville du synes hvis du fikk høre noe slik (om du er mann) og hva tror dere, jenter, at han kommer til å si i så fall??
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 hvorfor si noe ? Hva tror du vil hjelpe ? Enten begynner han a tenke pa at han kunne hatt en unge pa 3 mnd, eller sa foeler blir han sur. Hva vil du ha ut av aa fortelle?
Pinheiro Skrevet 8. mai 2009 #4 Skrevet 8. mai 2009 jeg ville ikke fortalt han om det, i og med at dere ikke har kontakt lengre osv. Men det er jo opp til deg, lykke til med det du bestemmer deg for :-)
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2009 #5 Skrevet 8. mai 2009 Hvorfor skulle du si det? En ting hadde jo vært om du skulle ha noe med denne fyren å gjøre, men det tolker jeg det som du ikke er interessert i?
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2009 #6 Skrevet 8. mai 2009 Jeg ville aldri sagt det nå. Derimot ville jeg sagt det når jeg ble gravid.
Gjest ts Skrevet 8. mai 2009 #7 Skrevet 8. mai 2009 Jeg var for "stolt" til å si noe til han da jeg ble gravid. Jeg ville ikke si noe for jeg ville ikke kontakte ham. Det var nok fordi jeg hadde mye følelser for ham og orket ikke en eventuell skuffelse. Aborten var tøff, og da jeg fikk mail av han bare 2 dager etterpå var jeg så lei meg for at han ikke hadde tatt kontakt tidligere, eller at jeg ikke svelgte stoltheten min. Jeg svarte ikke på mailen, og jeg orket ikke noe mer med han å gjøre. Jeg hadde forelsket meg ganske dypt i han, og jeg brukte veldig lang tid på å komme over ham. Enda går mine tanker til ham av og til. Han var en helt spesiell person for meg, og jeg hadde kjent han lenge. Jeg har på en måte lyst at han skal vite det. Men dere sier jo noe, hva skal det være godt for? Vet ikke... Har bare lyst at han skal vite hva jeg gikk gjennom. Vil på en måte at han skal få dårlig samvittighet for det han gjorde. Vil at han skal vite at jeg ikke sluttet å tenke på ham.. Men hvorfor, det vet jeg ikke.
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2009 #8 Skrevet 8. mai 2009 Ettersom han betydde såpass mye for deg, kan du kanskje fortelle han det. Du kan kanskje fortelle han det i en mail, si litt om hvordan du opplevde oppførselen hans og forklare hvorfor du reagerte som du gjorde. Uten å være anklagende da. Regner med han får dårlig samvittighet uansett.
Gjest antigartner Skrevet 8. mai 2009 #9 Skrevet 8. mai 2009 Jeg ville heller ikke sagt noe. Det er ikke først og fremst for å skåne ham at det er best å la det ligge, men fordi det kan bli enda mer opprivende for deg. Du vet ikke hva slags reaksjon han vil få hvis du forteller det, og det er slett ikke sikkert at han vil skamme seg eller gi deg medfølelse. Derimot kan det hende at han vil beskylde deg for alt fra løgn til å ha fratatt ham hans rettigheter som far, hvilket kan gi deg langt større belastninger enn de du allerede har hatt. Dette er mine tanker om hvorfor det er best å la være.
Gjest brutal_mann Skrevet 8. mai 2009 #11 Skrevet 8. mai 2009 Kommer an på hva målet ditt er. Om du vil torpedere hele dritten så fortell han det. Vil du ha et varig forhold, hold kjeft.
Gjest h Skrevet 8. mai 2009 #12 Skrevet 8. mai 2009 Jeg ville ha fortalt han det da og ikke nå. Best å ikke si noe nå da det ikke går an å forandre på nå likevel. Og så ville jeg ha holdt meg unna han, må være mye vonde følelser forbundet med han. Bedre å gå videre og glemme hele fyren.
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2009 #13 Skrevet 8. mai 2009 Er det han har gjordt mot deg så ille at du ønsker å risikere å mer eller mindre ødelegge han? Jeg kjenner en mann som fikk beskjed fra X-en om at hun hadde abortert hans barn, og den sorgen han gikk gjennom var direkte jævlig å være vitne til.
Gjest x Skrevet 8. mai 2009 #14 Skrevet 8. mai 2009 Er det han har gjordt mot deg så ille at du ønsker å risikere å mer eller mindre ødelegge han? Jeg kjenner en mann som fikk beskjed fra X-en om at hun hadde abortert hans barn, og den sorgen han gikk gjennom var direkte jævlig å være vitne til. Det han gjorde var jo ille. Det at han kom uten kondom når dere hadde avtalt å bruke kondom, er et grovt seksuelt overgrep. Han må derfor stå til ansvar for det traumet du ble påført gjennom å måtte ta abort, og du bør stevne ham for retten med krav om erstatning for det han gjorde mot deg. Om du kan få ham dømt for voldtekt, er vel mindre sannsynlig (dog muligens verd et forsøk...).
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2009 #15 Skrevet 8. mai 2009 Det han gjorde var jo ille. Det at han kom uten kondom når dere hadde avtalt å bruke kondom, er et grovt seksuelt overgrep. Han må derfor stå til ansvar for det traumet du ble påført gjennom å måtte ta abort, og du bør stevne ham for retten med krav om erstatning for det han gjorde mot deg. Om du kan få ham dømt for voldtekt, er vel mindre sannsynlig (dog muligens verd et forsøk...). Å hei på deg igjen
CeeCee Skrevet 9. mai 2009 #16 Skrevet 9. mai 2009 Du svarer at du vil han skal vite det for at han skal vite hvor vondt du hadde det osv. Det var jo DU som bestemte deg for å ta abort. Det var du som valgte å kutte ham ut pga. oppførselen hans. Du kunne valgt å fortelle han at du var gravid. Du må stå for de valgene du tok, og du må også leve med dem.... Selv om de var tøffe. Jeg synes ikke det er riktig at du skal fortelle han dette. Hva håper du skal komme ut av det? Han har gått videre i livet, det må du også. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå