Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Syns 17.mai er litt pes med tanke på klær.... Vet ikke hvordan været blir.... Og unger vokser og må ha nye hvert år. Det bør være litt pent, behagelig å gå i tog med (særlig m.t.p. skoene) og fleksibelt i forhold til været...

Hva skal dine små ha på seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Juksebunad her! Sannsynligvis med tykk strømpebukse, og en jakke i reserve hvis det skulle bikke under seks grader.. hehe

Skrevet
Juksebunad her! Sannsynligvis med tykk strømpebukse, og en jakke i reserve hvis det skulle bikke under seks grader.. hehe

Her og!

Gjest Gjest
Skrevet

Matrosdress - på salg til 99,-

Skrevet

Skjorte, vest og penbukse som ble kjøpt til jul.

Gjest Gjest
Skrevet

Mine barn kommer til å gå naken da vi er nudister.

Skrevet

Eldstemann skal ha festdrakt fra Warehouse, og minstemann skal ha festdrakt fra Coop Obs. Sistnevnte kostet 299, tror den fra Warehouse kostet noen lunde det samme (den kunne han heldigvis bruke flere år)

Skrevet

Her går det i bunad :) Veldig enkelt å vite fra år til år hva de skal ha på seg, og lett å kle på ullundertøy under dersom det blir kaldt (som i fjor)...

Eldstejenta skal ha på seg drilluniform da, men minstemor får hardangerbunaden sin :) Arvet etter farmor faktisk!

Skrevet

Hva er "juksebunad"? :)

Skrevet

Juksebunad = Festdrakt som ikke er utviklet eller godkjent av Bunad- og folkedraktrådet

Skrevet
Hva er "juksebunad"? :)

Det Jade sier stemmer, og grunnen til at de er mye brukt av barn er at de selges på Cubus, Bogerud og lignende butikker, så de er ikke så dyre :)

Skrevet

Jenta skal ha en kjempenyyyydelig festdrakt fra Name It. Kostet 269,- men ser meget ekslusiv ut. Broren skal ha bunaden fra i fjor, som går sånn akkurat i år men var for stor i fjor. Nå har jeg kommet frem til at det er like greit å kjøpe nytt hvert år, for det er mye fint og rimelig i butikkene.

Gjest fisk
Skrevet

Har ikke kjøpt noe for anledningen, har nok av kjoler fra før. Tar en rød strikka-kjole hvis det blir kaldt, og en lysblå linkjole hvis det blir varmt. ;)

Skrevet

Litt penere bukse og trøye/genser som passer til for gutten. Jenta har type kjole med tights under. Jakke dersom kaldt.

For de som skal gå i tog så blås i om skoene ikke passer. Ta gjerne skikkelig inngåtte sko. Jeg gjorde den tabben en gang og jenta fikk DE gnagsårene. Hadde jeg brukt hodet så hadde hun hatt sine relativt nye joggesko på seg selv om det ikke akkurat passet til kjolen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...