Gå til innhold

Redd for å ikke strekke til..

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Jente21_*
Skrevet

Har akkurat fått ny type, og vi er så nyforelsket som er mulig..

Men det er helt dødt i senga.. Og tror kanskje dette er min feil..

Jeg mister mer og mer selvtillit for hvert plagg som går av på en måte..

Vegrer meg for å ta på ham nedentil for jeg er redd for å gjøre noe feil, selv om jeg har gjort det mange ganger før..

Tar heller ikke styringen eller initiativ.. Altså, veldig kjedelig..

Noen som har noen tips eller råd til hva jeg kan gjøre for å få meg selv litt aktiv igjen? Tror nemlig ikke han blir å holde ut lenge med meg hvis jeg ikke tør ta på fyrn engang.. :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må gjøre en omstilling i hodet ditt!

Ikke tenk tanker som at dette klarer du ikke. Tenk at du klarer det. Tenk dette for deg selv mange ganger om dagen. Si det gjerne høyt også!

Det tror jeg er den beste måten å til slutt takle dette på. Når det går bra en gang skal du nok se at selvtilliten får en enorm boost, og at mesteparten av frykten gir slipp.

Skrevet

Mitt råd er å fortelle ham hvordan du har det. Kan hende han tenker at du ikke tenner på han eller ikke vil, og dermed så får han litt noia. Er lett å trekke seg tilbake da.

Om en kan prate åpent om ting og gjøre det i fellesskap så blir alt mye lettere, da kan dere også gjøre det i ditt tempo, ikke sant? Han blir sikkert meget takknemlig om du bare forteller hvordan du har det, og ikke minst at du er dødsforelsket. :D

Lykke til :D

Skrevet

Slik du forteller det så er dere nyforelsket som du sier ..

Mitt råd til deg er og fortelle han hvordan du har det.

Han vil sikkert skjønne deg, og prøve å få deg til å føle deg bedre.

Ikke fokuser så mye på det negative sidene du tenker om deg selv,

tenk mer posetivt, og hver gang kjæresten din gir deg et komplimang

så la det gå inn på deg, isteden for alt det negative du tenker om deg selv ..

Hvis du er redd for å gjøre noe feil, så kan du jo spørre han om hva han

liker osv, slik at du blir mer sikker, og garantert ikke gjør noe feil i og med

at han liker det :-)

Gjest Gjest
Skrevet

Kjenner meg sååå godt igjen, TS! Fikk total sperre på det seksuelle da jeg ble sammen med typen for et år siden... Men så har jeg noen svært ubehagelige seksuelle erfaringer i min fortid som utløste sperren. Jeg orket ikke prate med han om det, men han skjønte jo det var noe!

Jeg er en feiging vanligvis. Holder heller kjeft enn å si noe, og håper det "går seg til"...men denne gangen skjønte jeg at jeg måtte gjøre noe med det, ellers ville jeg kanskje miste han. Jeg fortalte han derfor om problemene mine, redd for at han skulle avvise meg eller gå fordi han ikke taklet det. Men han holdt rundt meg og gråt en liten skvett på mine vegne, og etter det forsvant sperren!

Husk på at typen din har valgt å være sammen med deg! Han vil helt sikkert at du skal ha det bra i senga, og lurer kanskje på hva han gjør "feil"? Kommunikasjon er virkelig tingen her! Viktig å kunne stole nok på en partner til å prate om sånne ting. Vis han den tilliten at du kan ta det opp. Ærlighet er jo basisen for kjærlighet :)

Skrevet

Det finnes en enkel liten setning som ofte hjelper i slike situasjoner. Rett og slett: "Vis meg."

Da kan han vise med å føre hendene dine i stedet for å forklare med ord. (Som kan føles ukomfortabelt om en er litt sjenert.)

Har selv sagt det, og fått høre det mange ganger. Ny partner er nye erfaringer hver gang. Jeg liker å høre det, fordi det betyr at partneren min ønsker å lære hva jeg liker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...