Gå til innhold

Takvifte som knakk i bladene, mens vi sov, mens den sto på for fult!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Kjøpte nylig en takvifte med blader. I natt skjedde noe som kunne gitt alvorlige skader, heldigvis var det bare materielle og et lite skrubbsår som ble utfallet. Mens den stod på og vi sov knakk den ene holderen til bladet tvers av og føyk i veggen. På veggen hang det en svart hylle md pynteting, disse knuste og deretter datt den ned rett over samboeren min som fikk den på seg. Jeg fikk reist meg opp, slått av viften (den bruker litt tid på å gå saktere ned) derav knakk nok et nytt blad - på samme stedet. Det har ingtenting med skruingen vår, men knekker rett av i holderen..

Hva kan vi kreve? Hva gjør vi?? Det kunne gått mye verre...

Videoannonse
Annonse
Gjest Marlo
Skrevet

Du tar kontakt med de du kjöpte viften av - få igjen penger og evnt erstatninger

Du tar kontakt med forsikringsselskapet ditt og håper at du har innboforsikring som dekker dette

Skrevet

Jeg vil anbefale dere å ta kontakt med forhandleren dere kjøpte viften av, og høre hva de har å si til denne saken først. Også evnt. ta det derfra. Dette er grunn til reklamasjon og jeg regner med at forhandleren er interessert i å høre om sånne ting som skjer med produkter som de fører.

Snakk med dem først og se hva de er villige til å gjøre med saken :) Er dette en seriøs forhandler regner jeg med at dere blir enige.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Ringte dem og fortalte. De begynte med at dette hadde de aldri hørt om før, jeg sa jeg kunne skru den ned og komme med den til dem. Det ville de. Så begynte de med at dersom jeg ikke hadde kvittering ble det verre. Og en annen ting var at jeg kunne ha kjøpt den på halv pris....

Jeg er intr i erstatning, i en annen, bedre vifte... Men må nok betale mellomlegget selv der, det er vel ikke riktig? Dette kunne faktisk gått skikkelig ille og det skal de stå for..

Gjest siljaaaa
Skrevet
Ringte dem og fortalte. De begynte med at dette hadde de aldri hørt om før, jeg sa jeg kunne skru den ned og komme med den til dem. Det ville de. Så begynte de med at dersom jeg ikke hadde kvittering ble det verre. Og en annen ting var at jeg kunne ha kjøpt den på halv pris....

Jeg er intr i erstatning, i en annen, bedre vifte... Men må nok betale mellomlegget selv der, det er vel ikke riktig? Dette kunne faktisk gått skikkelig ille og det skal de stå for..

Hva så om den hadde vært kjøpt til halv pris eller under halv pris? Herregud.

En vare skal jo ikke være livsfarlig uansett!

Den butikken burde tatt saken på en helt annen måte.

Det er jo selvfølglig alltid best å ha kvittering, men uansett hvis dette er en vare butikken fører så burde de vise litt interesse når så alvorlige ting skjer.

Du burde ikke behøve å betale mellomlegget! Men jeg kan ikke regler osv på dette.

Ring forbrukerrådet!

Gjest _Leela_
Skrevet

Snakk med forbrukerrådet og hvis det er mulig produsenten av viften. Sistnevnte er sikkert interessert i å høre om slike feil (iallefall hvis de er seriøse) og kanskje det er mer håp om erstatning derifra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...