Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er født for tidlig. Han blir nå 11 mnd, og korrigert alder blir da 9 mnd. Jeg lurer på når vi skal slutte med morsmelkerstatning, og begynne med kumelk? Han har ikke smakt på noe kumelk enda, og jeg har en tanke selv om at han kan få NAN frem til han er 13 mnd? Hva tror dere om det, dere som har greie på det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jenta mi ble født i uke 33 (to år siden i morra) og jeg sluttet å gi henne MME da hun var ca 12 mnd gammel.

Gav henne kumelk fra da av, og det var ikke noe problem, hverken for henne, helsesøster (eller lommeboka).

Prøv å gi ham litt når han har rundet et år, det går nok bra!

Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har en på 18 mnd som av og til får NAN, spytter ut igjen vanlig melk, og er veldig glad i NAN. Ser ikke helt noe problem med det!

Gjest Reveal ii
Skrevet

Min datter (født uke 30) fulgte stort sett vanlig "aldersanbafaling" på all mat og drikke. Fra det første barnematglasset- til mat man vanligvis ikke introduserer med det første (allergener).

Årsaken til at mange premature ofte ligger litt bak i matveien kontra fullborne, er reflux eller ømfintlig brekningsmuskulatur. De klarer rett og slett ikke svelge "klumpete" mat. Ei som fikk barn omtrent samtidig som meg (fødsel uke 32) måtte lage/mose til pure frem til barnet var godt over året (innholdet i "pureen" var helt vanlig kost). Først da kunne de begynne med nestleglass laveste alder- for så å jobbe seg oppover. Dette var altså fordi barnet brakk seg (og kastet opp)- ikke fordi magen ikke tålte kosten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...