Gå til innhold

Alexander

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Så kom gutt nr. 5 og denne gangen står vi bom fast i navnevalg. Har vært sååå enige før, men nå spriker det i alle retninger. Det eneste vi er noenlunde i nærheten av er Alexander. Et greit og for så vidt pent navn, men mannen syns det er kjedelig og litt "oppbrukt". Er til dels litt enig.... Han mener vi kan ta et dobbeltnavn (a la Noa Alexander bare for å ta et eksempel), men det vil ikke jeg da ingen av de andre barna har dobbeltnavn.

Noen meninger? Andre navn som klinger i samme gaten?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Så kom gutt nr. 5 og denne gangen står vi bom fast i navnevalg. Har vært sååå enige før, men nå spriker det i alle retninger. Det eneste vi er noenlunde i nærheten av er Alexander. Et greit og for så vidt pent navn, men mannen syns det er kjedelig og litt "oppbrukt". Er til dels litt enig.... Han mener vi kan ta et dobbeltnavn (a la Noa Alexander bare for å ta et eksempel), men det vil ikke jeg da ingen av de andre barna har dobbeltnavn.

Noen meninger? Andre navn som klinger i samme gaten?

Jeg synes Aleksander er et fint navn når man bruker hele. Det kan fort bli forkortet til Aleks, og da stiger harryfaktoren betraktelig...

Noa Aleksander synes jeg var fint. Ellers er Henrik, Kristoffer, Kristian, Herman, Oliver kanskje litt i samme gate?

Gratulerer med enda en sønn!!

Gjest heidrun
Skrevet

Du bør være obs på Alexander Rybak-effekten som sikkert kommer i dette årskullet. Ellers synes jeg at det er et kjempefint navn :)

Gjest antigartner
Skrevet

Alexander er et pent navn, men jeg reagerer med "Filibom-bom-bom" på alle dobbeltnavn med Alexander til slutt ;)

Skrevet (endret)

Alexander er fint! Andre A-navn, litt i samme gate: Abel, Aksel, Alvin, August.

Endret av Naoomi
Skrevet

Aksel, kanskje. Det synes jeg er fint. Men Alexander er flott, det.

Skrevet

Selv er jeg ikke noe for ti på topp navn og må nok si meg enig med mannen din i at det er litt kjedelig og oppbrukt. Jeg pleier absolutt ikke si slik til folk når de velger navn, men nå spurte du jo... :)

Lykke til med valget!

Skrevet

Jeg jobber litt i en barnehage, og på en avdeling der har vi TRE stk med navn Alexander.... Jeg ville aldri valgt det selv, for jeg syntes det er oppbrukt. Egentlig et pent navn :)

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Takk til dere - jeg spør jo nettopp for å få tilbakemeldinger. Og det at navnet er pent, men "oppbrukt" er akkurat den følelsen vi har. Henrik, Kristoffer, Kristian, Herman, Oliver er pene navn, men vi har fra 1 til 3 av hver av dem i vår omgangskrets/familie/barnehage.... (I nabolaget har vi f.eks. Henrik blå og Henrik rød - etter husfarge :) + at vi har en "lille-Martin", en "store-Martin", en "Martin H" og en "Martin P"....)

Vi har sett litt på andre gamle greske navn og funnet flere fine, bl.a. Leander så det blir nok absolutt ingen Alexander :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...