Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 8. mai 2009 #1 Skrevet 8. mai 2009 Så kom gutt nr. 5 og denne gangen står vi bom fast i navnevalg. Har vært sååå enige før, men nå spriker det i alle retninger. Det eneste vi er noenlunde i nærheten av er Alexander. Et greit og for så vidt pent navn, men mannen syns det er kjedelig og litt "oppbrukt". Er til dels litt enig.... Han mener vi kan ta et dobbeltnavn (a la Noa Alexander bare for å ta et eksempel), men det vil ikke jeg da ingen av de andre barna har dobbeltnavn. Noen meninger? Andre navn som klinger i samme gaten?
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2009 #2 Skrevet 8. mai 2009 Så kom gutt nr. 5 og denne gangen står vi bom fast i navnevalg. Har vært sååå enige før, men nå spriker det i alle retninger. Det eneste vi er noenlunde i nærheten av er Alexander. Et greit og for så vidt pent navn, men mannen syns det er kjedelig og litt "oppbrukt". Er til dels litt enig.... Han mener vi kan ta et dobbeltnavn (a la Noa Alexander bare for å ta et eksempel), men det vil ikke jeg da ingen av de andre barna har dobbeltnavn. Noen meninger? Andre navn som klinger i samme gaten? Jeg synes Aleksander er et fint navn når man bruker hele. Det kan fort bli forkortet til Aleks, og da stiger harryfaktoren betraktelig... Noa Aleksander synes jeg var fint. Ellers er Henrik, Kristoffer, Kristian, Herman, Oliver kanskje litt i samme gate? Gratulerer med enda en sønn!!
Gjest heidrun Skrevet 8. mai 2009 #3 Skrevet 8. mai 2009 Du bør være obs på Alexander Rybak-effekten som sikkert kommer i dette årskullet. Ellers synes jeg at det er et kjempefint navn
Gjest antigartner Skrevet 8. mai 2009 #4 Skrevet 8. mai 2009 Alexander er et pent navn, men jeg reagerer med "Filibom-bom-bom" på alle dobbeltnavn med Alexander til slutt
Naoomi Skrevet 8. mai 2009 #5 Skrevet 8. mai 2009 (endret) Alexander er fint! Andre A-navn, litt i samme gate: Abel, Aksel, Alvin, August. Endret 8. mai 2009 av Naoomi
FrizzleSizzle Skrevet 8. mai 2009 #6 Skrevet 8. mai 2009 Aksel, kanskje. Det synes jeg er fint. Men Alexander er flott, det.
smile Skrevet 15. mai 2009 #7 Skrevet 15. mai 2009 Selv er jeg ikke noe for ti på topp navn og må nok si meg enig med mannen din i at det er litt kjedelig og oppbrukt. Jeg pleier absolutt ikke si slik til folk når de velger navn, men nå spurte du jo... Lykke til med valget!
Hexagon Skrevet 15. mai 2009 #8 Skrevet 15. mai 2009 Jeg jobber litt i en barnehage, og på en avdeling der har vi TRE stk med navn Alexander.... Jeg ville aldri valgt det selv, for jeg syntes det er oppbrukt. Egentlig et pent navn
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 15. mai 2009 #9 Skrevet 15. mai 2009 Takk til dere - jeg spør jo nettopp for å få tilbakemeldinger. Og det at navnet er pent, men "oppbrukt" er akkurat den følelsen vi har. Henrik, Kristoffer, Kristian, Herman, Oliver er pene navn, men vi har fra 1 til 3 av hver av dem i vår omgangskrets/familie/barnehage.... (I nabolaget har vi f.eks. Henrik blå og Henrik rød - etter husfarge + at vi har en "lille-Martin", en "store-Martin", en "Martin H" og en "Martin P"....) Vi har sett litt på andre gamle greske navn og funnet flere fine, bl.a. Leander så det blir nok absolutt ingen Alexander
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå