Felicia Skrevet 24. juli 2003 #61 Skrevet 24. juli 2003 Tror nesten det er blåbærisen du mener!? Den var iallefall kjempegod ! Jaaa - blåbæris var det *Savner den*
Theolina Skrevet 5. august 2003 #62 Skrevet 5. august 2003 Jeg husker de hadde sånne store poser med pyramideformede is innpakket i papp når jeg var liten. De med champagnesmak var min store favoritt. De har noen lignende nå, men smaken kan absolutt ikke måle seg med den fra barndommen. Ellers var jeg veldig glad i kjempe-yes, likte konsistensen på den mye bedre enn lollipop. Ellers var pæreis og pinup store favoritter.
Gjest Spiff Skrevet 6. august 2003 #63 Skrevet 6. august 2003 Den første isen jeg husker var vaniljeis formet som en "sylinder", isen var liksom litt "videre" oppe enn nede. Bøttefasong, liksom! Isen satt fast på gul eller rød plastpinne med en liten rund plate øverst, og det var en figur øverst på pinnen, inni isen (Herre Jemini, for en forklaring ) - og det tror jeg ikke var Tom og Jerry, altså, men noe annet! Dette må være ca 33 år siden *grøss* Noen som husker den? Husker en is som du nevner her. Den var inne i en papp sylinder, og kunne presses oppover med ispinnen. Hadde fantastisk "myk" vaniljesmak såvidt jeg husker. Av figurer inni var det vel fugl, klovn, katt osv? Ikke sikker på om vi snakker om samme isen. 33 år siden? Jeg er 28 og husker den... :-?
Nilma Skrevet 6. august 2003 #64 Skrevet 6. august 2003 Husker veldig godt en is som het Hjallis , fra Trønder-is (som ikke eksisterer lenger). Det var en pinneis der fyllet enten var karamell eller jordbær. Karamell-isen var min favoritt. ÅHHHJAAA!! Hjallis med karamell var jo helt vanvittig godt! Dessuten savner jeg: Krokanbeger (tror det også var fra Trønder-is). Selvfølgelig pæreis! Maxikrone. *lyst på is nå, ja*
Rufus Skrevet 6. august 2003 #65 Skrevet 6. august 2003 Åååååjaaaa - jeg husker også en sånn is - og jeg er 27(snart iallefall) så da kan det johende at det er den samme....tror faktisk min farmor har noen av ispinnene hjemme i en gammel veske hun samler alt mulig rart i...som kunne være artig og huske...ikke dum den dama.. *ringer* Joda - hjemme har hun ispinner i rødt og grønt formet som hund, katt, klovn og giraff!!
Mathias Skrevet 6. august 2003 #66 Skrevet 6. august 2003 Isen var bedre, kaldere, større og billigere før!.... Husker de var like store som neven min jo! Nå er den like stor som en halv neve... jaja...
Gjest Donna Skrevet 6. august 2003 #67 Skrevet 6. august 2003 Isen var bedre' date=' kaldere, større og billigere før!.... Husker de var like store som neven min jo! Nå er den like stor som en halv neve... jaja... [/quote'] Ja Lasse - det har du rett i !!!!!!! MYE større før ...og billigere !
Gjest Hilde Skrevet 6. august 2003 #68 Skrevet 6. august 2003 Kate og Væren - jeg husker veldig godt de der plastikk-ballene med is i - var det ikke strikk i dem og ? Eller tar jeg feil ? Vi må jo være steingamle vi ...... :-?
@lfakrøll Skrevet 7. august 2003 #69 Skrevet 7. august 2003 Hvor da, hvor da?? Har ikke sett den på år og dag! Er det noen som husker "tennis- isen", forresten? Den var formet som en tennisracket, med vanilje i midten og en kant av pistasieis ytterst. Oppå vaniljen var det sjokoladeruter, og nederst en gul tyggegummikule. Tennis var da en rund vaniljeis m/rosa trekk - blå plast med gul tyggegummi inni til pinne ..... den er nemlig en av mine favoritter som liten....
Marianne Skrevet 7. august 2003 #70 Skrevet 7. august 2003 Hvor da, hvor da?? Har ikke sett den på år og dag! Er det noen som husker "tennis- isen", forresten? Den var formet som en tennisracket, med vanilje i midten og en kant av pistasieis ytterst. Oppå vaniljen var det sjokoladeruter, og nederst en gul tyggegummikule. Kræsj Pink er i alle butikker her som har Diplom is. Tror det er det. Eller kanskje Hennig Olsen Men jeg kjøper den overalt jeg
Marianne Skrevet 7. august 2003 #71 Skrevet 7. august 2003 Sol -is savner jeg!!! Den finnes ennå da, spiser den masse jeg
Marianne Skrevet 7. august 2003 #72 Skrevet 7. august 2003 Den første isen jeg husker var vaniljeis formet som en "sylinder", isen var liksom litt "videre" oppe enn nede. Bøttefasong, liksom! Isen satt fast på gul eller rød plastpinne med en liten rund plate øverst, og det var en figur øverst på pinnen, inni isen (Herre Jemini, for en forklaring ) - og det tror jeg ikke var Tom og Jerry, altså, men noe annet! Dette må være ca 33 år siden *grøss* Noen som husker den? Noe sånn som dette
@lfakrøll Skrevet 8. august 2003 #73 Skrevet 8. august 2003 ....også Gulliver - en appelsinis med sjokoladetrekk øverst. minnene strømmer på.... også selvsagt MrFreeze da.....
Gjest Skrållan Skrevet 8. august 2003 #74 Skrevet 8. august 2003 Pære-is, Split og Kaptein Sorte-Bill - vanilje-is med TYKT søt lakris-trekk.... Hvorfor forsvinner egentlig alt som er GODT????
Gjest Jamila Skrevet 8. august 2003 #75 Skrevet 8. august 2003 Kaptein Sorte-Bill - vanilje-is med TYKT søt lakris-trekk.... Denne likte jeg også! Og jeg mener å huske en vaniljeis med sjokoladetrekk som hadde nougat-sjokolade "stenger" inne i isen. Noen som husker hva det var?
smil Skrevet 9. august 2003 #76 Skrevet 9. august 2003 Gigant Solis Jogger (pinneis med sjokolade både utenpå og inni!)
Gjest Lilletrollet Skrevet 14. august 2003 #77 Skrevet 14. august 2003 Nå er ikke jeg så alvorlig gammel enda da, men kan huske favoritt-isen min fra når jeg var et lite barn, og jeg blir trist når jeg ikke finner den i butikken lenger! Det var sånn kjempegod og myk vaniljeis (formet som en frosk kanskje? husker ikke, men noe var den formet som) og med et grønt saftis-trekk med smak av pære/eple.. Namnam... :D JA, hvorfor forsvinner alt som er godt? :-?
Gjest Lilletrollet Skrevet 14. august 2003 #78 Skrevet 14. august 2003 Nå er ikke jeg så alvorlig gammel enda da, men kan huske favoritt-isen min fra når jeg var et lite barn, og jeg blir trist når jeg ikke finner den i butikken lenger! Det var sånn kjempegod og myk vaniljeis (formet som en frosk kanskje? husker ikke, men noe var den formet som) og med et grønt saftis-trekk med smak av pære/eple.. Namnam... :D JA, hvorfor forsvinner alt som er godt? :-?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå