Gjest Donna Skrevet 19. juli 2003 #1 Skrevet 19. juli 2003 Når jeg tenker på hvikle iser jeg husker igjen fra jeg var barn - så kommer jeg på disse : Tom og Jerry is - var sylinderformet - og ispinnen var i plast og formet som en Tom eller Jerry figur inni isen - forskjelige farger . Is med ansikt på - og tyggis inni "pinnen" som var pakket inn i blå plast - og tyggisen var gul. Lurer på om den også hadde tyggisnese - eller om det var en annen is ..... Krone is - selvsagt Lollipopp Hvilke er det du kommer på ? ......
Marianne Skrevet 19. juli 2003 #2 Skrevet 19. juli 2003 Krone is selvfølgelig. Banana splt spiste jeg mye av. Sommeris Tom og jerry isen likte jeg og godt. Men verdens beste is når jeg var liten var kjedelig nok pinup. Kunne aldri få nok av den
Gjest Hilde K S Skrevet 19. juli 2003 #3 Skrevet 19. juli 2003 Husker ennå når Lollipop kostet en krone og tjuefem øre jeg ! Kroneis og colais. Også gullpinne da, mmmm spiser den enda jeg ! Softisen hjemme hos bakeren der jeg vokste opp var fantastisk. Har enda ikke smakt en som kommer opp mot den. Mulig det er en umulighet siden den bare er et minne nå...
Grooo Skrevet 19. juli 2003 #5 Skrevet 19. juli 2003 Pigelin fra svenske GB har alltid vært min favoritt, og de har den heldigvis fremdeles! Jeg kommanderer alltid mamma til å fylle fryseren i campingbilen når de kommer hjem fra ferietur i Sverige...
Iset Skrevet 19. juli 2003 #6 Skrevet 19. juli 2003 -GULLIVER -FINGER-IS -COLA-IS -CHAMPAGNE IS (denne savner jeg fæææælt, smakte sånn frukt-champagne) -RUND TYGGIS IS MED ROSA TREKK, VANILJE INNI OG BLÅ PINNE MED GUL TYGGIS -SOMMERIS -BANANA SPLIT IS I BEGER alle disse er jo borte vekk nå, veldig trist synes jeg:( klem Iset 22+2
Gjest Janna Skrevet 20. juli 2003 #7 Skrevet 20. juli 2003 tyggis inni "pinnen" som var pakket inn i blå plast - og tyggisen var gul. Selve isen var en rosa saftis som het Kræsj Pink. Spiste mye av den om somrene når jeg var liten.
RoadQueen Skrevet 20. juli 2003 #9 Skrevet 20. juli 2003 Var det ikke en som het Maxi-krone - med boysenbær? Den var superdupergod!!!
pusla Skrevet 20. juli 2003 #10 Skrevet 20. juli 2003 Sol-is den var veldig god, men den finnes vel heller ikke lengre. Også Gulliver. Ellers gikk det vel mye i pin-up og Lollipop, de kosta 2, 50 husker jeg. Ja, det var tider... *drømme*
RoadQueen Skrevet 20. juli 2003 #11 Skrevet 20. juli 2003 Sol-is - den pinneisen fra Diplomis med solbær? Den finnes - og den er en favoritt!
Barbie Skrevet 20. juli 2003 #12 Skrevet 20. juli 2003 Jeg trodde også at Sol-Is var gått ut... Helt til jeg plutselig fant den her en dag. Den er knallgod!
Kate Skrevet 20. juli 2003 #13 Skrevet 20. juli 2003 Når jeg var liten (det er fryktelig lenge siden), så hadde vi en is som kom i en rund plastball. Det var en klaff på toppen man kunne åpne, og så spiste vi isen ut av ballen med skje. Husker ikke hva den het eller hva slags smak det var på isen, men innpakningen var veldig spennende for oss som var barn. Det er vel derfor akkurat denne isen sitter klistret i minnet.
Cilla Skrevet 20. juli 2003 #14 Skrevet 20. juli 2003 Savner den røde fingerisen. Husker den som kjempegod. Skulle gjerne smakt den og sjekket om den vikrelig var så god som jeg har fått for meg...
Gjest indiangranny Skrevet 20. juli 2003 #15 Skrevet 20. juli 2003 Jeg husker Kroneis med jordbær den er enda,Min isen som forsvant het Astrix is .Den så ut som en krone is med en plastikk figur med Astrix inne.Eller hadde de små pinne is som Pinup,men de hatte jordbær og krokanis. hilsen
Gjest Tex Skrevet 20. juli 2003 #17 Skrevet 20. juli 2003 ...og noe som het Dobbelnougat som var fra isbilen..... men den har dem ikke lengre desverre....
verene Skrevet 20. juli 2003 #18 Skrevet 20. juli 2003 Noen som husker den saftisen som hadde to ispinner? Husker jeg syns den var så dum, vanskelig å holde liksom, også brakk den alltid på midten etterhvert Men selve isen var god! Den var gul, tror jeg?
Gjest Tex Skrevet 20. juli 2003 #19 Skrevet 20. juli 2003 Noen som husker den saftisen som hadde to ispinner? Husker jeg syns den var så dum, vanskelig å holde liksom, også brakk den alltid på midten etterhvert Men selve isen var god! Den var gul, tror jeg? Hadde den ikke to farger da...?
verene Skrevet 20. juli 2003 #20 Skrevet 20. juli 2003 Saftisene HIPP, HEI og hmm..HURRA, tror jeg? Hipp var gul, og var den som fantes lengst i butikken også. Hei og Hurra var grønn og rød, men husker ikke hvem som var hva.. Også husker jeg en is som het Pommac - den var innmari god! :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå