Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2002 #1 Del Skrevet 19. april 2002 Bortimot halvparten av innleggene fra jenter på diverse sex-sider på nettet, handler om problemer med hårvekst og om barbering. Stakkars, de sliter jo livet av seg med dette styret! Ene og alene for å tilfredstille menns krav. For det første syns jeg dere kvinner bør drite en lang marsj i våre krav, og vi menn bør dessuten bli såpass voksne at vi ikke pusher jentene til å fjerne hår over hele kroppen. Bortsett fra oppå hodet da, av en eller annen merkelig grunn, så krever vi at de SKAL ha hår der.... Bortskjemte "guttunger" bør få en holdningsendring til dette tøyset som vi pålegger jentene! Hilsen Jørgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 19. april 2002 #2 Del Skrevet 19. april 2002 Heia Jørgen. Det er nok Barbiedkkesyndromet det. Guttunger vil ha Barbiedukker, menn vil ha kvinner. Selv er jeg meget fornøyd med å ha glatte legger, men hadde mannen min forlangt det hadde jeg nok endt opp med hårete legger på trass. Og hadde han antydet at jeg måtte barbere musa, hadde jeg forlangt å få barbere pungen hans med barberkniv. I fylla. Men for mitt eget velvære og egen glede, så er det meste greit. For det smitter vet du. Selvtillit og at man er fornøyd selv, det er det beste menn vet tror jeg. I hvert fall min mann. Og det er egentlig alt jeg trenger å vite. _________________ Klem fra Tusenfryd 1212[ Dette Innlegg er endret av: Tusenfryd den 2002-04-19 10:38 ] 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 19. april 2002 #3 Del Skrevet 19. april 2002 Vet du hva Jørgen? Dette innlegget kommer ant. til å provosere en hel drøss av kvinnebena her inne! Dersom du hadde tatt deg tid til å lese noen av diskusjonene rundt det å barbere seg også, så hadde du helt sikkert fått med deg at de aller fleste av jentenen/kvinnene, ihvertfall her inne, barberer seg for sin egen del. At mannen deres også synes det er ok da, er jo bare ett pluss sant? Nå er jeg litt usikker på om du er helt ny her inne, eller om du bare skriver det for å provosere? Men en ting du har helt rett i, er jo at de menn som "krever" bør ta seg sammen. Og en annen ting er jo at de kvinner som kun gjør dette fordi mannen deres krever det, bør tenke seg om hardt og grundig, å bli selvstendige nok til å gjøre det di selv synes er best. uavhengig av hva andre synes. At vi diskuterer dette endel, kan faktisk også komme av at det nå er "lov" for kvinner å like å barbere seg. Det er lov å sette pris på egen kropp, og seksualitet. Derfor kan vi plutselig diskutere noe vi ikke har kunnet før! Det er godt å få råd og hint om hvordan gjøre det bedre, hvordan få ett bedre resultat. Uten at det av den grunn betyr at vi "jobber oss ihjel" med det, eller gjør det kun fordi dere menn ønsker det. Men takk for bekymringen, dersom den var ekte! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2002 #4 Del Skrevet 19. april 2002 *ler meg skakk* hvorfor tror alle "menn" at vi barberende kvinner foretar denne handlingen med jevne mellomrom, utelukkende for å tilfredsstille mannen? 10na Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnda Skrevet 19. april 2002 #5 Del Skrevet 19. april 2002 Enig med deg 10na!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2002 #6 Del Skrevet 19. april 2002 Jamen, herregud da mann! Vi barberer jo oss ikke fordi dere vil at vi skal det! *ler* Jeg føler meg MYE bedre når jeg er barbert, føles renere og mer behagelig ut. Også blir en så mye mer følsom... -Mira Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2002 #7 Del Skrevet 19. april 2002 Her er Jørgen igjen... Det virker som om alle fokuserer på kjønnshår? Og at det med barbering kun dreier seg om følsomhet og sex? Kvinner driver da pinadø med barbering stort sett over det meste av kroppen, hvem gjør dere det for da? La oss slippe alle mulige vikarierende argumenter.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 19. april 2002 #8 Del Skrevet 19. april 2002 Neimen, Jørgen da... For meg selv, sier jeg jo! Jeg synes det er deilig å være hårløs under armene. Det ser mer delikat ut - ja, også om vinteren - jeg trener i singlet. Jeg synes det er lekkert med bare legger. Ja, også om vinteren. Pene, tynne strømper med hår som stikker ut synes jeg er ulekkert. Hvis min man ønsket meg mest mulig naturlig og helst så at jeg IKKE barberte meg noen steder, hva hadde jeg da gjort? Jeg hadde gjort akkurat som i dag. Så mye er det for meg selv. Når det gjelder kjønnshår har det for meg ikke noe med seksualitet å gjøre, men renslighet. En pent stusset og korthåret mus er mye lettere å holde ren for mensblod fx enn en med langt hår. Noe mer du lurte på? _________________ Klem fra Tusenfryd 1212[ Dette Innlegg er endret av: Tusenfryd den 2002-04-19 12:40 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 19. april 2002 #9 Del Skrevet 19. april 2002 On 2002-04-19 11:04, aline wrote: Dersom du hadde tatt deg tid til å lese noen av diskusjonene rundt det å barbere seg også, så hadde du helt sikkert fått med deg at de aller fleste av jentenen/kvinnene, ihvertfall her inne, barberer seg for sin egen del. At mannen deres også synes det er ok da, er jo bare ett pluss sant? ... At vi diskuterer dette endel, kan faktisk også komme av at det nå er "lov" for kvinner å like å barbere seg. Det er lov å sette pris på egen kropp, og seksualitet. Derfor kan vi plutselig diskutere noe vi ikke har kunnet før! Det er godt å få råd og hint om hvordan gjøre det bedre, hvordan få ett bedre resultat. Uten at det av den grunn betyr at vi "jobber oss ihjel" med det, eller gjør det kun fordi dere menn ønsker det. 1212[ Dette Innlegg er endret av: aline den 2002-04-19 12:47 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2002 #10 Del Skrevet 19. april 2002 Jeg kan ikke snakke for andre, men jeg barberer meg hvertfall under armene fordi det er stygt, og ekkelt med hår under armene. Jeg syns til og med hår under armene på menn er litt ekkelt... Når det gjelder barbering på leggene gjør jeg det bare når jeg skal ut i offentlighet. Hvordan syns du det hadde sett ut med en dame med pensko og skjørt på seg, med lange, sorte hår på leggene. Syns rett og slett det er uappetittelig. Det er vel samfunnet som har gjort at man har denne oppfattelsen, men sånn er det jo. Hadde jeg gått rundt naken, fordi jeg syns det er mer naturlig, kan du regne med at jeg hadde fått reaksjoner. -Mira Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnda Skrevet 19. april 2002 #11 Del Skrevet 19. april 2002 Klapper for Tusenfryd!!!!!!!! Det er ikke mye lekkert nei med hår stikkende ut fra en tynn strømpebukse. Eller hår under armene....BLÆ!!!!! Nei, takke meg til høvelen min! Den er god å ha! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 19. april 2002 #12 Del Skrevet 19. april 2002 For meg er det i alle fall et MUST å barbere seg..har visst noe med gener å gjøre..12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2002 #13 Del Skrevet 19. april 2002 *ler meg enda mer skakk* Jørgen...... wake up and smell the coffee!!! Jeg skal fortelle deg en snodig sak - du og andre "menn" er ikke verdens navle for oss kvinner - ei heller meningene dere måtte ha. Vi kvinner har våre egne meninger om mangt og meget - deriblant barbering. Og denne meningsoppfatningen innehas ikke med bakgrunn i menns synspunkt om emnet. Comprendé????? Snu på flisa - jeg regner med at du også selv barberer deg (hvilket de fleste menn gjør) - hvorfor gjør du det? Fordi ALLE kvinner mener du skal det - ELLER for DITT EGET VELVÆRE?????????? Tipper du gjør det fordi alle kvinner har sagt at du MÅ..... Nei dette var morzomt........ 10na Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofia Skrevet 19. april 2002 #14 Del Skrevet 19. april 2002 Det er bare en ting som gjenstår å si om denne tråden: "Girl power"!!!!!... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 19. april 2002 #15 Del Skrevet 19. april 2002 Jeg synes alle her har et poeng, selv Jørgen... Vi har jo fått denne ideen om barbering fra et eller annet sted, ikke sant? Og det er vår vestlige kultur som sier at det er pent. Jeg har en veninne fra bygda som ikke har vært vant til å barbere seg under armene en gang, og hun synes naturligvis ikke at det er ekkelt å gå med masse hår på diverse steder. Jeg ble fortalt da jeg var 11 av mamma at nå var det på tide å barbere leggene (var svært tidlig utviklet). I dag kunne jeg selvsagt ikke tenke meg å gå med hår under armene, og har jeg hår på leggene føler jeg med rett og slett jævlig! Og det er deilig fysisk sett å ha glatte, myke ben - inntil det vokser ut og jeg må til med høvelen igjen. Da forbanner jeg barberingen som tar tid jeg heller ville ha brukt til noe annet. Men lar jeg være? Nei! Jeg tror at jeg barberer meg av begge de grunnene som ble nevnt i innleggene: 1. For å ha det behagelig fysisk. 2. For at det ikke skal se ulekkert ut, f.eks i tynne strømper. Og da er det de andre som ser, og som jeg bryr meg om hva mener, ikke sant? Amarone 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katta Skrevet 19. april 2002 #16 Del Skrevet 19. april 2002 Eg barberer legger, armhuler og mus, fordi eg tror at gutta/menn vil ha det slik, absolut ikke fordi eg mener at det er behagelig eller renslig eller noe som helst annet Det er lett å sie at man ikke skal la seg presse til sånt tull, men når man ikke har en type og ALLE hankjønn sier at de vil ha det slik, er det vanskelig å la være. Eg mener, kjæresten din er gla i DEG, typen eg sjekket opp på lørdag aner jo ingenting om meg og det er vanskelig å føle seg sexet og tiltrekkende, når man vet at han sikkert synes at hår er ekkelt og frastøtende Vil helst ikke skremme han vekk før han har rukket å blitt kjent med meg. Ok må innrømme at hår som stikker ut av strømpene ikke er så fint, men ekkelt??? Nei da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 19. april 2002 #17 Del Skrevet 19. april 2002 Jørgen, det er jo hyggelig at du tenker på oss... Men saken er den, at jeg liker å være barbert. Jeg liker følelsen. Joda, det er jo litt styr å alltid være i tipp-topp stand, men enhver normal, voksen mann har vel forståelse for at det av og til kan bli knapt med tid, uten å gjøre noen stor sak ut av det (Iiik, kaktus, 3 meters avstand?). Det som er bekymringsfullt, er kanskje mere yngre gutter, som omtrent aldri har sett noe annet enn manipulerte bilder i et blad. At disse guttene har sex med jenter som tror at "slik er det" - da begynner det å bli usunt. Så et innlegg her inne på KG (tror jeg), om hvordan hun skulle få barbert seg så kjæresten ikke oppdaget det. Hmmm. Nogenlunde fornuftige, oppegående hankjønn vet da derimot hvordan ting fungerer, og de vet -iallefall- hvordan barbering fungerer! Det er liksom ikke noe stort problem, da. Selv om det diskuteres i det vide og det brede - alltid bra med andres erfaringer. Dessuten - du kan vel ikke akkurat bestemme selv hva som tenner deg? Menn som tenner på glatt hud, vel, hvorfor ikke oppfylle det så lenge jeg til og med liker det best slik selv?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kris Skrevet 24. april 2002 #18 Del Skrevet 24. april 2002 Hei! Dette med barbering må jo være valgfritt. Ingen bør presses til det, på samme måte som man ikke må presses til andre ting med kroppen. Kroppen er ens egen! Ingen kan presse noen til å gjøre noe med seg selv hverken av utseende messige eller seksuelle grunner. Som sagt i et annet innlegg barberer jeg meg selv, og liker i å for seg at kvinner gjør det. Det betyr ikke at jeg kan presse en kvinne til det. I beste fall må det være å spørre pent og på en fin måte. For meg er det ingen viktig grunn at noen barberer seg. Det er ikke det som får meg til å falle for noen. Jeg tenner litt ekstra på å være barbert selv og på at en kvinne er det, men det gjør hverken meg eller kvinnen noe mer spesiell eller mer interessant. Nei ingen må presses til å gjøre det, men heller ikke til å la være mener jeg! De som liker det gjør det de andre lar være! mvh 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 26. april 2002 #19 Del Skrevet 26. april 2002 Jeg synes innlegget var skikkelig bra,men bare for å snu det litt om.Hva om alle gutter hadde hatt et sånnt syn når det gjelder hele kvinnekroppen.DA hadde det vært mange blide og fornøyde jenter der ute da Nå gjelder ikke dette gutter som har kommet over 14`iss alderen og faktisk skjønnt at jenter er skapt forskjellig,de er skapt sånn som de er skapt og det går an å være glad i ei jente til tross for at brystene ikke er som Pamela sine og magen like flat som Britney sin og har lært seg å sette pris på jenter som faktisk ikke går av skaftet for å fjærne de "overflødige" kiloene som vi blir født med rundt hofter og rumpe som vi faktisk trenger for å produsere de barna vi vi ha. Masse av presset på oss jenter der "ideal" kvinnene er laaaaang,slank med stoooore pupper,fri for appelsinhud og rett og slett totalt feilfri skyldes for det meste det slankehysteriet som media har skapt.Men også på grunn av tåpelige gutter som tror den ultimate statusen i gjengen kommer når man blir sammen med DEN baben. Vil bare sende en takk til de gutta som har skjønt hvordan verden fungerer og elsker oss for de vi er.Og til de gutta som har det helt motsatte synet................LYKKE TIL Klem fra Thea ,fornøyd med den hun er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jenta Skrevet 26. april 2002 #20 Del Skrevet 26. april 2002 Ene og alene for å tilfredstille guttas krav? Kyss meg i r###! Jeg gjør det for min egen del jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå