Gå til innhold

Bestemt, men ikke for ufølsom...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Emilie_*
Skrevet

Jeg må gjøre det slutt med typen snart.

Det jeg sliter mest med er hvordan jeg skal si det til han så han forstår at det er helt over. Ingen vits i å snakke om det, jeg har bestemt meg. Men hvordan si det på en ok måte?

Vi har vært sammen i nesten tre år. Han bør jo få en "god forklaring", men jeg har tenkt på dette lenge. Det er ingenting å snakke om... Han har ikke gjort noe spesielt galt, det føles bare ikke riktig lenger.

En årsak til at jeg ikke vil snakke så mye om det med han er at da blir vi kanskje enige om å prøve igjen fordi vi/jeg glemmer alt som ikke er bra, og fokuserer på det fine. Jeg er svak! Så jeg trenger å være "brutal" men ikke bitch...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg må gjøre det slutt med typen snart.

Det jeg sliter mest med er hvordan jeg skal si det til han så han forstår at det er helt over. Ingen vits i å snakke om det, jeg har bestemt meg. Men hvordan si det på en ok måte?

Vi har vært sammen i nesten tre år. Han bør jo få en "god forklaring", men jeg har tenkt på dette lenge. Det er ingenting å snakke om... Han har ikke gjort noe spesielt galt, det føles bare ikke riktig lenger.

En årsak til at jeg ikke vil snakke så mye om det med han er at da blir vi kanskje enige om å prøve igjen fordi vi/jeg glemmer alt som ikke er bra, og fokuserer på det fine. Jeg er svak! Så jeg trenger å være "brutal" men ikke bitch...

Du trenger ikke være brutal, men han fortjener vel at du forteller han sannheten?

Du skal fortelle han nøyaktig hva du føler og mener. Fortell han at du har tenkt på dette lenge og så begrunner du hvorfor. På denne måten vil han kanskje forstå hvordan du føler det. Hvem vet, kanskje han er enig, men kvier seg for å ta steget selv?

Gjest heidrun
Skrevet

Ingen grunn til å bli bitch når du skal gjøre det slutt. Det er jo kjæresten din som du er glad i det er snakk om! Hvis du ikke gjør det ordentlig blir bruddet verre både for han og for deg.

Det som kan hjelpe å skru av egne følelser når du gir han budskapet. Fokuser på han hele tiden. Forstår han hva du sier? Hvordan tar han det? Har han spørsmål? Hvordan foretrekker han at forholdet mellom dere skal være etterpå? Jo mer du jobber nå for å få et fint brudd, jo mindre trenger du å tenke på han seinere.

Når han er vel ute av huset (eller hvor dere nå er), kan du begynner å tenke på dine egne følelser.

Ellers kan det jo være greitt for han at det ikke kommer som lyn fra klar himmel, men at du varsler han litt om hva det gjelder på forhånd.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg ble dumpet på noe samme måte som du forteller om TS, hun følte det ikke var riktig osv..... Kom som et sjokk.. Vondt å si nå om det hadde vært bedre å få noen varselstegn på forhånd, men jeg tror det kunne gjort det enklere for min del i begynnelsen... Men ikke vær en bitch ihvertfall!

Gjest Gjest_gutt_*
Skrevet

Huff, når jeg leser slikt så er jeg er glad jeg er singel...

Skrevet

Da jeg gjorde det slutt med min forrige eks etter 3,5 år hadde jeg vel egentlig gått å hintet en god stund, og følte meg vel egentlig forholdsvis kald, han har fortalt meg i ettertid at han skjønte det noen uker før jeg faktisk sa det, og gråt seg i søvn mer enn 1 natt som jeg ikke gadd å gå å legge meg sammen med han lenger.

tror det var veldig vondt for han, og vet det burde vært gjort mye før jeg faktisk ble så lei at jeg var i stand til å gi en såpass kald skulder.

Tror egentlig ikke det finnes noen fasit på hvordan man slår opp, akkurat som at det ikke finnes noen fasit på hvordan man blir sammen. Alle har sin egen måte, men i ditt tilfelle er det vel kanskje greit å bare sette seg rolig ned sammen med han og legge fakta på bordet, i tillegg til at du sier ifra at du ikke vil ha noen diskusjon på det, for dette er din avgjørelse og det må nesten bli sånn. Etter samtalen er det sikkert lurt om dere ikke snakker sammen, hverkan på tlf, sms, msn eller noe som helst på en stund, hvis du er redd du er svak for å gå tilbake til han mot din vilje.

Er det virkelig sånn at du vil at det skal bli slutt klarer du det nok på en eller annen måte. Bare ikke vær like feig som jeg var, som gjorde det i fylla på et utested for så å bli med en annen kar hjem samme kveld :forvirret:

Gjest brutal_mann
Skrevet

"Du.... Jeg har ikke følelser for deg lenger... Det er slutt" Om han vil ha en forklaring så får du si sannheten, slik du sa det her i tråden.

Gjest Gjest_Emilie_*
Skrevet

Sannheten skal han få.

Det er så mye smågreier, som til sammen blir en stor negativ greie, som gjør at forholdet føles feil. Sikkert vanskelig å ramse opp der og da... Men jeg nevner noe. Vi har snakket om ting som ikke stemmer helt før også, så det kommer nok ikke som lyn fra klar himmel dette. Passer litt på å ikke være altfor positiv nå på en måte, altså late som at alt er strålende.

Vil ikke være bitch, er fortsatt glad i han, men forholdet funker ikke. Det må han forstå med en gang, istedet for å tenke at "det går sikkert over, hun forandrer nok mening."

Det med å skru av følelser er bra tips! Men det er ikke lett da... Og da fremstår jeg ufølsom og kald... Vil ikke det, men vil ikke grine og sånt heller. Da virker jeg jo usikker.

At jeg setter meg rolig ned med han og sier at du ikke vil ha noen diskusjon på det, for dette er din avgjørelse og det må bli sånn høres veldig greit ut. Men kaldt... Men, det bør ikke være noe lyn fra klar himmel dette, så da må det jo egentlig bli sånn.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Hør her... Brått og brutalt er det ENESTE som fungerer. Alt annet gir han små glimt av falskt håp, og det er det siste han trenger. Uansett hvordan du dumper fyren så vil det komme som lyn fra klar himmel for han. Jeg antar nemlig at du ikke har snakket om problemene med han.

Gjest Gjest
Skrevet
Hør her... Brått og brutalt er det ENESTE som fungerer. Alt annet gir han små glimt av falskt håp, og det er det siste han trenger. Uansett hvordan du dumper fyren så vil det komme som lyn fra klar himmel for han. Jeg antar nemlig at du ikke har snakket om problemene med han.

Les innlegget over ditt en gang til a. Der står det at hun har snakket med han om det og at det ikke skal komme som noe sjokk på han. Står og at hun ikke later som at alt er greit... Så hvis han har øya med seg aner han ufred allerede tenker jeg.

Jeg vil råde TS til å ikke stole på alt som skrives her, men heller tenke på hva magefølelsen sier om fremgangsmåte.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Les innlegget over ditt en gang til a. Der står det at hun har snakket med han om det og at det ikke skal komme som noe sjokk på han. Står og at hun ikke later som at alt er greit... Så hvis han har øya med seg aner han ufred allerede tenker jeg.

Jeg vil råde TS til å ikke stole på alt som skrives her, men heller tenke på hva magefølelsen sier om fremgangsmåte.

Klassisk kvinne å hinte i vage termer om ting som kan bety hva som helst. Om han har merket noe som helst så har han trodd at det var en forbigående greie for dagen. Brått og brutalt!!! Da skjer det fort, svaret er definitivt og han får muligheten til å komme seg videre i livet sitt. I stde for å bli seigpinet slik TS legger opp til nå. TS bedriver ikke annet enn missforstått snillhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...