Gjest Gjest_sølvi_* Skrevet 7. mai 2009 #1 Skrevet 7. mai 2009 Tenkte å høre med andre småbarnsmødre. Jeg går for tiden hjemme med min lille datter født i september 08. Vi har ikke fått barnehageplass fra høsten av og jeg har derfor tatt ut et ekstra år, ulønnet, permisjon fra jobb. Skal da gå hjemme med lille tulla mi. Kunne dette året godt tenke meg å være dagmamma for ett til to småtroll til i tillegg til egen datter. Dette ville vært koselig både for henne og for meg, samt bedret det økonomisk for oss. Vi bor i en 80 kvm stor leilighet i blokk. Barnevennelig forsåvidt med nydelig uteareal (fellesareal). Fin lekeplass. Synes dere dette høres ok ut i forhold til at jeg tenker å være dagmamma? Vi har også en liten pomeranian hund. Forsiktig og rolig liten voffs på 2 kg som er vant til små. Tenker å ha han mest mulig på et eget rom på dagtid når jeg har dagbarna hos meg. Synes dere det er greit om dagmamma har hund? Tenker å i tilfelle være hvit dagmamma, altså skatte og gjøre dette på den rette måten. Bor i Oslo. Hvor mye synes dere det er ok å ta betalt? Tenker å holde 2 måltid for dagen samt selvsagt stille med trillevogn, stoler, leker osv.
Mo9qa Skrevet 9. mai 2009 #2 Skrevet 9. mai 2009 Nå er det noen år siden jeg hadde så små barn, men drister meg til å svare likevel Til min eldste datter hadde jeg en dagmamma som deg; hun var hjemme i ulønnet permisjon med ei jente som var 1 mnd yngre enn min datter, og de storkoste seg sammen! Jeg var kjempefornøyd og veldig trygg på at jenta mi hadde det supert hos dagmamma'n Synes det høres fint ut sånn som du har tenkt jeg! To dagbarn er max mener jeg da, siden de er så små og trenger konstant oppsyn... Da blir det samme bemanning som i bhg, og det bør nok foreldrene også være fornøyd med... En liten gutt jeg kjenner går hos dagmamma nå, og jeg tror foreldrene betaler 4800,- for full plass - dette er "på landet" da, så det er sikkert høyere priser i Oslo De må da ha med ettermiddagsmåltidet selv (tror kanskje han får litt frukt)... Egen vogn til å sove i har de også med; det er kanskje ikke så enkelt i blokk da, så du får satse på reisesenger Synes dagmamma er et supert alternativ for så små barn jeg, og flott for datteren din å ha noen å leke med også Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2009 #3 Skrevet 7. juni 2009 Tenkt på å starte familiebarnehage istedenfor? Med en førskolelærer som veileder, kan du skape ett pedagogisk tilbud for disse barna.... Du kan lese mer om det her: http://www.etablerebarnehage.no/symfoni/cm...;qm=wcm_2,4,0,0 http://www.regjeringen.no/nb/dep/kd/dok/ve...e.html?id=87771
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå