Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gretha, 39
Skrevet

Har ingen barn og alderen gjør at det haster. Vil jo gjerne ha barn! Har skikkelig levd livet i utlandet og hatt bra jobber osv., og hatt det moro med mange affærer og eventyr. Så plutselig ble jeg 39 år. Sånn over natten.

Har en herlig elsker og venn. Han er nylig skilt, og hittil virker han veldig begeistret for meg, men ikke nok til å bli far igjen nå på dette tidspunktet...og dessuten har han ikke ymtet frampå at han vil være kjærester. :-(

Nå er jeg gravid...tipper det er 1,5 mnd på vei.

Jeg vil ha det uansett. Har økonomi til det og viljen og evnen er der. Behøver ingen barnebidrag.

a) Bør han få vite det? Når og hvordan?

b) Vi har ikke brukt prevensjon - er det likevel min skyld?

c) Hva vil en mann tenke da?

b)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ja. Er han så snill og hyggelig som du sier bør han få vite det, både for sin og barnest skyld. Når og hvordan... Den er verre.

At du ble gravid? Ja. Og hans. At det blir født et barn? Det er utelukkende din "skyld".

Umulig å si.

Gjest Gjest
Skrevet

Han vil vel hate kvinnen som var sløv og ikke brukte prevensjon og hate barnet han aldri ba om. Hadde han likt kvinnen han hadde seg med ville han vel ha tilbydt forhold, bo under samme tak og lykke for tre?!

Gjest womenwomen
Skrevet
Har ingen barn og alderen gjør at det haster. Vil jo gjerne ha barn! Har skikkelig levd livet i utlandet og hatt bra jobber osv., og hatt det moro med mange affærer og eventyr. Så plutselig ble jeg 39 år. Sånn over natten.

Har en herlig elsker og venn. Han er nylig skilt, og hittil virker han veldig begeistret for meg, men ikke nok til å bli far igjen nå på dette tidspunktet...og dessuten har han ikke ymtet frampå at han vil være kjærester. :-(

Jeg vil ha det uansett. Har økonomi til det og viljen og evnen er der. Behøver ingen barnebidrag.

b)

Så koslig ! GRATULERE med graviditeten - og 39 år - flott tidspunkt !!! Ikke bekymr deg - tenk på deg selv . Han er tross alt SKILT - og dermed fritt vilt ...he he Du har ikke gjordt noe galt - bare blitt gravid .Og det er HANS SKYLD . Så da får han bare ta det som en mann .Da har du ikke no valg .Du må beholdet det for enhver pris ! Ikke bry deg om han blir sint .... eller sjokkert eller hva ! Det vil gå over - med tiden helt sikkert . Ikke sikkert du får flere sjangser til å få barn i din alder - så dette var jo BLINKSKUDD for din del .Grattis !!! Høres spennende ut .Han blir sikkert glad for ungen etterhvert når den kommer til . Lykke til - du har jo egentlig hatt griseflax ....he he SMILE

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet
Lykke til - du har jo egentlig hatt griseflax ....he he SMILE

Hva mener du med det, hun har jo lurt ham! Det er vel ikke flaks...

Gjest womenwomen
Skrevet

Det er mange langt yngre kvinner enn TS i dette landet - som sliter med å bli gravide. ...Å bli så lett og fort gravid i en alder av 39 er jo flax ! Spesielt for henne som ikke har barn enda - og det begynner å haste ang den biologiske klokken .

Full jack pot ha ha !

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Menn har da bare godt av å lære seg at det ikke er noe som heter uforpliktene sex.

Gjest Gjest
Skrevet

Med mindre hun har sagt hun gikk på hormonprevensjon eller hadde spiral har hun da ikke lurt han.

Eller finnes det faktisk så sløve menn at de overhodet ikke registrerer om kondom er i bruk eller ei? Jeg mener, X-en min merket aldri kondomet, men at jeg skulle kunne snike ddet av han, og så på rett etter utløsningen tviler jeg meget sterkt på :klø:

Gjest womenwomen
Skrevet
Menn har da bare godt av å lære seg at det ikke er noe som heter uforpliktene sex.

Så rett så rett ! Signerer . At det skal være helt uforpliktende - er ingen selvfølgelighet ....he he

Skrevet

Hvordan i alle dager mener du hun har lurt ham?

Gjest Gjest
Skrevet

Når de har sex uten prevensjon må man regne med at begge vil ha barn.

Gjest Gjest
Skrevet

Lol, hvordan kan du være 39 år og enda ikke skjønne at hvis du ikke bruker prevensjon, så blir du mest sannsynlig gravid? Du trenger ikke akkurat være noen einstein for å skjønne at du må bruke prevensjon.

Gjest Gjest
Skrevet
Lol, hvordan kan du være 39 år og enda ikke skjønne at hvis du ikke bruker prevensjon, så blir du mest sannsynlig gravid? Du trenger ikke akkurat være noen einstein for å skjønne at du må bruke prevensjon.

Det samme gjelder jo mannen....hvordan kan ham godta at ingen av de bruker prevensjon?!

Det kan jo bare bety at ingen av de synes det er noen ulykke om det kommer et barn.

Gjest Gjest
Skrevet

Gratulerer så mye! så herlig! ikke bry deg om ham for all del! Men fortell selvfølgelig. Tar han det tungt så tar han det tungt der og da, men tiden vil roe ham ned. Garantert! Og er han en psykisk normal fyr kommer han til å bli glad i barnet.

Men det er kanskje best å avslutte dette "forholdet" og vise ham at du fra nå av er seriøs (ikke dårlig ment). Ikke med tanke på ham, men livet, barnet, deg.

Gjest Gjest
Skrevet

Er han nylig skilt passer det nok dårlig med nytt barn som ikek er planlagt. Hva skal han si til sine egne barn?! Dette ødelegger for ham.

Gjest Illiya
Skrevet
Er han nylig skilt passer det nok dårlig med nytt barn som ikek er planlagt. Hva skal han si til sine egne barn?! Dette ødelegger for ham.

I så fall burde han tatt ansvar for at hun ikke ble gravid. Det gjorde han ikke, så han kan skylde på seg selv.

Ts, gratulerer med graviditeten!

Gjest Gjest
Skrevet

Gratulerer sier jeg og.

Dersom hun ikke har sagt til han at hun går på noen prevansjon, så må han da skjønne at det kan bli barn av det!

Problemet er at mange mannfolk tenker at det er "baaare" å ta en abort om det skulle skje noe. Som han ovenfor som mener det er begges feil at hun er gravid, men HENNES feil at det blir født et barn. Det blir som å si at det er MIN feil at naboen lever, for jeg har ikke drept han! Mannfolk skjønner ikke at det kan være sabla smertefullt å ta abort, og for ikke å snakke om det psykiske...

Mannfolk som blir sur over valget om å beholde et barn burde brennes spør du meg. Kan de ikke heller være sur over sitt eget valg om å ikke bruke prevansjon?

Jeg håper han tar det fint, og ikke er en ræv om det..for du bør si det ja. Hvem vet, kanskje han vil være der for både mor og barn?

Skrevet

Tok dessverre abort for ti år siden da jeg hadde stabil samboer. Vi syntes ikke det passet med barn akkurat da, fordi vi også ikke var helt sikre på vårt forhold. Hadde jeg fått barnet den gang ville jeg uansett ha vært alenemor i dag - vel, barnet ville ha fått en far 50% av tiden, for vi ville no kha delt omsorgsretten 50/50.

Så har ikke lyst til å gå gjennom abort en gang til.

Skrevet

b)

a) Han bør få vite det, gjerne snart.

b) Hvis du har jugd på deg prevensjon , så er det din skyld. Hvis du ikke har sagt noe, så er det ett barn dere sammen har laget i full kjærlighet. Han visste at klokka tikket, og at det hastet med deg å få barn. Han gjorde jobben. Ingen menn går upreventert til sengs med ei barnløs dame på mellom 30 og 40, hvis de ikke vil gi henne (og seg selv)barn.

c)Hvis du har sagt at du bruker prevensjon- svik. Hvis ikke - blomster og kjærlighet.

Når en mann sier at han vil være kjæreste, så kan det faktisk bety at han ønsker at dere stabilt skal leve i troskap over tid, gjerne i all tid.

Skrevet

Syns du skal fortelle han at du er gravid, og at du ikke forventer noe som helst av han, men at du syns at det er greit at han vet det.

Hvis han får panikk, så får han det, han har god tid til å venne seg til tanken om å bli far (igjen). Dette er jo noe dere har klart å "rote dere oppi" sammen, så det er begges ansvar.

Har en venninne som er i akkuratt samme situasjon, og hun fikk en nydelig unge i vinter:) Barnefar har sagt at han ikke vil være en aktiv del av barnets liv, og det respekterer hun. Hun har mange venninner som stiller opp (de fleste har jo større barn siden hun har pasert 40) og mye støte fra familie. Hun klarer dette kjempe bra, og ut fra det du beskriver er jeg sikker på at du også gjør det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...