Jentepusen Skrevet 7. mai 2009 #1 Skrevet 7. mai 2009 Fikk opp en melding at windows ikke kunne starte pga at en fil manglet eller var skadet. husker ikke navn. La inn windows på nytt, mistet alt på maskinen............. Men enda kan den finne på å kræsje..... 100%cpu Trykker jeg på omstart på (ctr alt delete), får den 100% cpu igjen,,, men hvis jeg bare slår den av holder den seg bedre, men kræsjer periodisk,,,,,,,,, Hva skjer?
Gjest Lommerusk Skrevet 7. mai 2009 #2 Skrevet 7. mai 2009 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk
Jentepusen Skrevet 7. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. mai 2009 Hvilken prosess er det som stjeler ressursene? Vet ikke helt hva jeg skal se etter.... Under cpu er det flere prosesser som hele tiden forandrer "tall"...
talin Skrevet 7. mai 2009 #4 Skrevet 7. mai 2009 Vet ikke helt hva jeg skal se etter.... Under cpu er det flere prosesser som hele tiden forandrer "tall"... Sorter kolonnen og se hvilke prosesser som bruker mye CPU kraft.
Jentepusen Skrevet 7. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 7. mai 2009 Sorter kolonnen og se hvilke prosesser som bruker mye CPU kraft. Jeg mener at denne prossessen brukte helt opp til 40 : taskmgr.exe ellers så kan jeg huske at iexplore.exe også har brukt mye... Men nå fungerer jo alt fint så da får jeg liksom ikke postet noen konkrete svar
talin Skrevet 7. mai 2009 #6 Skrevet 7. mai 2009 Hvor gammel er denne PCen? Har du blåst støv av CPU kjøleren i det siste?
Gjest SmallTalk Skrevet 7. mai 2009 #7 Skrevet 7. mai 2009 "taskmng"er oppgavebehandleren, så der er neppe den som er problemet her. Explorer her dessverre en tendens til å trekke mye CPU og av og til henge seg, men jeg antar at den ikke er skyldig alene. Har du mange prosesser som starter opp sammen med pc'en? Da tenker jeg på programmer du har lagt inn selv som f.eks messenger, google toolbar osv, ikke operativstyrte prosesser. Blir det for mange prosesser som starter opp samtidig kan det bli krasj pga at pc'n har problemer med å starte opp alt.
Jentepusen Skrevet 7. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 7. mai 2009 Pcn er en Dell Inspiron 6400 Laptop og er 3 år gammel.... Vet ikke hvordan jeg blåser ut støv på denne?,,, husker eksen gjorde det på stasjonæren.... men har rett og slett lite peiling,,, Dataen kræsjer aldri mens jeg slår den på, men alltid etter en stund jeg har brukt den. Lastet ned en sånn temp ting for å sjekke dette, men alt var normalt (før den kræsjet helt og jeg måtte innstallere på nytt)...
Gjest SmallTalk Skrevet 7. mai 2009 #9 Skrevet 7. mai 2009 Selv om den sikkert trenger en støvrensk, så er det nok ikke støv eller varme som er problemet her. Varmen fører til at prosessoren jobber saktere, men den sluker ikke CPU. Hvis du åpner oppgavebehandlinga (task manager), har du mulighet til å velge noe som heter "ressursovervåkning" under fanen ytelse da? Her vil du få opp en ganske grundig oversikt over alt som er i bruk og hvor mye jobb de forskjellige delene i pc'n din utfører. Hvis noen av disse tallene er veldig høye, så er det noe som ikke er helt som det skal, og du har da et eller annet på pc'n din som trekker mye ressurser.
Gjest Lommerusk Skrevet 7. mai 2009 #10 Skrevet 7. mai 2009 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk
Jentepusen Skrevet 7. mai 2009 Forfatter #11 Skrevet 7. mai 2009 Sikkerhetsmodus ja,,,,, har ikke prøvd meg så mye.... men må jo nesten prøve før det går galt igjen he he.... Kan jeg gjøre noe virkelig galt ved å prøve meg her?
Gjest Lommerusk Skrevet 7. mai 2009 #12 Skrevet 7. mai 2009 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk
art Skrevet 18. mai 2009 #13 Skrevet 18. mai 2009 dette er underlig. Jeg har selv en dell inspiron 6400 som nermer seg treårsaldenre og den bruker også uforholdsmessig mye cpu.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå