Gå til innhold

Noen som vet hva de skal bli??


hegelille

Anbefalte innlegg

Jeg er 20 år nu, og når jeg var 18/19 var jag så sikker på at jeg skulle fulføre 3 årig it, ta bedrifts økonomi og administrativ ledelse. Men må bare si at jeg har funnet ut at det ikke er noe form meg, det blir for kjedelig i lengden.

Vet at jeg ennå er ung, så jeg har det ikke så travelt. Men det jeg lurer på er om det er noen det ute som i det hele tatt vet hva de skal bli??

_________________

~Hege~1212[ Dette Innlegg er endret av: hegelille den 2002-04-22 21:29 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg er 20 og skal begynne å studere byggingeniør til sommeren. Jeg er litt usikker enda da.. Kanskje jeg velger et annet ingeniør-studie etter at jeg har tatt opp matte og fysikk. Men jeg vil hvertfall ha realfag, for det er så logisk og greit! icon_smile.gif

-Mira

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bli forsker innen faget mitt, og er 24 år. . Går på hovedfag nå i et lite humanistisk fag. Det er imidlertid ikke bare-bare å få finansiering til et doktorgradsstipendiat, så muligheten for at dette ønsket ikke går i oppfyllelse er STOR. Dessverre. Ser for meg arbeid på museum som et alternativ. Eller kanskje jeg skulle starte mitt eget konsulentfirma når jeg har fått noen år i arbeidslivet. Men jeg vet ikke akkurat hva jeg ender med!

Amarone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg har hele tiden(fra jeg var 10-11 år) visst at jeg ville jobbe med barn. På hvilken måte ble jeg ikke klar over før på videregående. Gikk grunnkurs Helse og Sosial og søkte 2.året på Barne-og ungdomsarbeider. Tok fagbrevet etter 2 års læretid og har jobbet noen år i barnehage nå.

Kommer til å jobbe noen år til før jeg setter meg på skolebenken igjen. Målet er å bli Barnevernspedagog.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan trøste deg med at jeg er 32 år og vet ennå ikke hva jeg har lyst til å bli...

Jeg har gått på Universitetet og på høyskole og har over 100 vekttall, mesteparten i språk. Har jobbet i 6 år som journalist, og nå har jeg permisjon og oversetter en bok. Har begynt såvidt å studere igjen (hovedfag), men vet ikke helt hva jeg har lyst til å bli.

Eller, jeg er jo noe, både oversetter og journalist, men jeg er liksom ikke fornøyd med jobben min...

Så mitt råd er å utdanne seg etter interesser og evne. Og selv om du har utdannelsen i boks, så vil en alltid streve etter noe mer, selv når man har jobben i boks.

C'est simplement la vie! Og det er jo det som er så spennende. Tenk så kjedelig å sitte i den samme jobben i 30 år da! Grøss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Til " Anonym"

Ikke for å være negativ, men den dagen du begynner på ingeniør-studet, iallefall siv.ing, kommer du til å oppdage at fagene er ALT annet enn 3MX og 3FY. De kan nok beskrives som "logiske", men "greie"..? Nei, tror ikke det..Selv med toppkarakterer fra nevnte fag får de fleste seg en smell på kjeften.

Men- for all del- så lenge interessen er til stede, så har du muligheten til å lykkes! Det er jo mangel på kvinnelige ingeniører, og såfremt du er klar over at overgangen fra vgs til siv.ing er ENORM, så går det nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Til Anonym over:

Jeg syntes ikke overgangen fra videregående til ingeniørstudiet var spesielt vanskelig. Matten og fysikken første semester var nesten bare repetisjon fra videregående, og matten vi hadde senere bygde på dette. Har man sansen for realfag, er dette skikkelig smart å satse på. Ingeniører trengs alltid, og det trengs mange flere jenter! Ikke la dere skremme av litt matte og fysikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går nå på MI og studerer reklame, som er både krevende og inntresant icon_smile.gif

Har lyst til å utvikle meg til noe innenfor reklame- bransjen.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen idè om hva jeg driver med om 10 år. Ikke 8, ikke 4!

Men, jeg har lagt planer for de neste par årene. Det er ikke så dumt med delmål, som du senere kan bygge på enten faglig, erfaringsmessig, eller begge deler.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg vet ikke hva jeg skal bli! Jeg vet bare en ting og det er at man er på en vandring hele livet. Er nå 24 år og har vært innom div. yrker. Alt fra adm. rettet arbeid til kunde og omsorgsarbeid. Tror de færreste vet helt konkret hva de vil og at de beholder et og samme yrke hele livet. Vi vil hele tiden utvikle oss og dermed ha forskjellige behov gjennom hele vårt yrkesliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange fine svar, det er godt og lese at det er andre enn meg som sliter.

21. mai har jeg fulført 1 årig it studie og skal ta meg et fri år. Jeg har jo tross alt god til jeg er jo nettopp blitt 20. Jeg skal jobbe og forhåpentli tjener jeg nok slik at jeg kan reise til tyskland for å lære språket.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

On 2002-04-21 12:12, anonym wrote:

Til Anonym over:

Jeg syntes ikke overgangen fra videregående til ingeniørstudiet var spesielt vanskelig. Matten og fysikken første semester var nesten bare repetisjon fra videregående, og matten vi hadde senere bygde på dette. Har man sansen for realfag, er dette skikkelig smart å satse på. Ingeniører trengs alltid, og det trengs mange flere jenter! Ikke la dere skremme av litt matte og fysikk!

Får jeg spørre om hvor du studerer til ingeniør, og linje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Skal bli sivilingeniør i data. Studerer i Stavanger.

Må jo si at det selvfølgelig krever litt jobbing, og det er en del vanskelige fag, men det er ikke uoverkommelig. Altfor mange jenter dropper realfag, og det er synd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med mange av de andre her. Jeg er 31 og har ennå ikke bestemt meg. Det å "skifte beite" har blitt mer vanlig enn uvanlig. Ønsker og behov endrer seg gjennom livet. Det du vil i dag, er ikke sikkert det samme som du vil om ti år. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

On 2002-04-26 16:12, anonym wrote:

hvor mange jenter ca.. går på data i stavanger?

På mitt kull er vi sånn ca 6-7 jenter. Vet ikke hvordan det er på de andre kullene, men det er sikkert noe av det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Eg går på sivilingeniørstudiet for bygg og arkitektur ved NLH - eit 5 årig løp. Har mykje matte og fysikk. Jo, mykje bygger på MA og FY frå vidaregåande, men alt er slett ikkje greitt! Men så er det det fyrste året som er verst da vedrørande realfag..... Men det er ikkje meininga og skremme folk, for denne utdanninga er verdt strevet!

Vil oppfordre alle som tenkjer på sivilingeniørstudiet med å ta ein titt på brosjyra frå NLH - ein vitenskapleg og teknisk høgskule - det grøne universitet! NLH er ein triveleg og morosam plass og studere! Få studentar opnar for plass til den særskilte elev - du blir ikkje gjøymd bort i mengda....... - for å ikkje snakke om det fantastiske studentlivet. ("Uka" 2002 er rett rundt hjørnet)

Studentinne ved NLH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...