Gå til innhold

Hensvik sprinkelseng fra IKEA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt en brukt Hensvik sprinkelseng. Den er ferdig montert med sengebunnen i nederste posisjon. Fikk ikke med noe monteringsanvisning.

Så ser jeg på bildet på nettsiden at det ser ut som om den ene siden erstattes med en planke når den skal stå med bare tre sider. Stemmer det? Bør jeg ringe de vi har kjøpt den av og høre om de har denne planken?

Og er det noen som vet om det er mulig å ta av en side når sengebunnen er i den øverste posisjonen? Altså mens babyen er liten, slik at hennes seng kan stå inntil min...

Gjest Gjest
Skrevet

Her er fra hjemmesiden til IKEA

"godt å vite:

Ombyggingsverktøy er inkludert.

Kan suppleres med VIKARE sengehest."

Så da må du nok kjøpe den utenom, men jeg finner ikke noen manual på den så jeg vet ikke om det går å ta den ene siden ned når madrassen er helt oppe. Men hvis du har mulighet til det kan du jo dra innom en IKEA og høre om de kan printe ut en ny manual for deg :)

Skrevet

Ehh, sengehest vet jeg jo at ikke var inkludert, men nå var det ikke den jeg spurte etter heller da... Det var jo den planken som er på bildet jeg lurte på.

Skrevet

Jeg tror planken på bildet er den samme som planken i sengehesten ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, det er ikke samme planken.. Kan dessverre ikke hjelpe deg, ser guliver sprinkelseng har samme planke(som heller ikke fulgte med sengen), så nå ble jeg nysgjerrig og!

Skrevet

IKEAs chattegreie kunne heller ikke hjelpe meg... annet enn at den planken IKKE er en del av sengehesten. Men om den fulgte med originalt, nei det visste de ikke :roll: Ble anbefalt å ringe, men fikk aldri annet enn ventemusikk.

Ikke kunne de fikse en kopi av monteringsanvisningen heller, hverken på nett eller papir.

Og enda så sa jeg ikke at jeg hadde kjøpt den brukt, jeg bare sa jeg lurte på noe... hehe... for å slippe at de ikke gadd å svare en de ikke tjener penger på. Hah, så mye hjalp det.

Er det ingen som har hatt denne sengen?

Skrevet
IKEAs chattegreie kunne heller ikke hjelpe meg... annet enn at den planken IKKE er en del av sengehesten. Men om den fulgte med originalt, nei det visste de ikke :roll: Ble anbefalt å ringe, men fikk aldri annet enn ventemusikk.

Ikke kunne de fikse en kopi av monteringsanvisningen heller, hverken på nett eller papir.

Og enda så sa jeg ikke at jeg hadde kjøpt den brukt, jeg bare sa jeg lurte på noe... hehe... for å slippe at de ikke gadd å svare en de ikke tjener penger på. Hah, så mye hjalp det.

Er det ingen som har hatt denne sengen?

Fikk de på chatten ett bilde de kunne se etter? Jeg skjønte ikke hvilken du pratet om. Når en ansatt har prøvd å finne ut, og ikke gjør det. Så spør de en kollega om de vet noe. Husk at de skal ha oversikt over 12.000 forskjellige artikler og det er ikke all informasjon som står om en vare er utgått (vet ikke om denne er det).

Om kunden har kjøpt varen på IKEA eller gjennom finn.no skal ikke ha noe å si når det gjelder sånne ting. Eneste forskjellen er reklamasjonsretten når det mangler kvittering. Så da vet du det ;)

Skrevet

Spør om å få monteringsanvisingen tilsendt per mail.

Der skal det vises om planken følger med.

Mener selv at den skal det. For kan ikke huske at dette er ekstrautstyr :S

Skrevet

Fanteria: Chat'en fikk samme link som jeg la ut i første innlegg. Og jeg refererte til bilde nr 2 på den siden, altså det bildet der den ene siden er tatt av.

Og jeg spurte om monteringsanvisningen, til begge de to jeg pratet med (ble brutt og jeg fikk et nytt menneske da jeg prøvde igjen). Ingen av dem kunne finne ut av hvordan jeg fikk tak i monteringsanvisningen.

Skrevet

Ser nå at det ikke er samme planke :sjenert:

Skrevet

Så merkelig...

Etter at jeg fikk tenkt gjennom det litt..

Den planken som er vist når ene siden er vekke, den har liggi under ribbebunnen på de andre sprinkelsengene IKEA har hatt.

Jeg er 99,99% sikker på at den skal følge med varen.

Skrevet

Du får skrevet ut nye bruksanvisninger om du spør på et varehus. Det beste er å snakke med de i sengeavdelingen.

Skrevet

Vi har den sengen, og den planken du referer til fulgte med.

Tror ikke du kan ta vekk den ene siden av sengen og sette den inntil din seng når madrassen er i øverste posisjon og uten planken på...hvis du skjønte meg :)

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har to slike senger, en eldre og en som er 1.5 år gammel. Man kan IKKE ta av den ene siden. Gjør du det, så setter du barnet i fare. Kjøpe helelr en sprinkelseng som er beregnet på å ta av den ene siden. Du får levert tilbake hensviksengen mot kvittering.

Gjest Gjest
Skrevet

OI, sengen er endret!

"En sengeside kan taes av når barnet blir større og selv klatrer opp i og ut av sengen."

Men da er det greit? Er da bare å kjøpe en sengehest!

Skrevet
OI, sengen er endret!

"En sengeside kan taes av når barnet blir større og selv klatrer opp i og ut av sengen."

Men da er det greit? Er da bare å kjøpe en sengehest!

Ja, man kan ta av ene siden, men man kan ikke da ha madrassen i øverste nivå...

Ville iallefall ikke gjort det - er også ett bilde på den planken som ts mangler som viser at man ikke skal gjøre det.

Mulig du kan sette på en sengehest ja...

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Har funnet ut at den vi har nok ikke kommer til å bli brukt med bare en langside på. Var mest hvis det var mulig å kombinere det med bunnen i høyeste posisjon det var aktuellt. Så da gidder jeg ikke styre for å få tak i eventuell planke.

Ungen kommer sikkert til å sove godt oppi der uansett ;)

• 3 måneder senere...
Gjest ikea dama
Skrevet

planken følger med når man kjøper senga, kjøpte den selv for en mnd siden

Skrevet

Den ene siden kan taes av i nederste posisjon og da må du ha en egen planke som fulgte med. Hvis du ikke har fått denne kan du nok ikke ta av den ene siden. . Har samme seng til vår lille gutt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...