Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 7. mai 2009 #1 Skrevet 7. mai 2009 Hei! Vi har akkurat pusset opp og skal nå flytte inn i en 50 kvm stor leilighet. Jeg har aldri tenkt at oppbevaring kom til å bli et problem, før jeg nå står midt opp idet :gjeiper: Vi har så få vegger å sette skap/skoskap/kommoder osv inntil. Vi har feks ikke plass til noen kommode i gangen eller lignende. Hadde vært så deilig å ha sko og jakker+ evt vesker samme sted. I tillegg er det dette med sengetøy og hobbyesker( esker med feks maling, papir, decopage, scrapbooking osv) Tenkte egentlig å ha det i skyvedørsgarderoben på soverommet, men da blir det lite plass til klær. Er det noen som har noen supre tips eller kule og plassbesparende løsninger? Kanskje vi bare må gi bort en god del klær.... ( er gravid, så vet ikke helt hva som kommer til å pass osv senere+ at jeg IKKE bruker vanlige klær nå, men tjukke-bolla-feita-klær )
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2009 #2 Skrevet 7. mai 2009 <vi hadee samme proble i gamle leiligheten. Vi monterte en litt bred hylle en halvmeter fra taket langs to vegger på soverommet, så kjøpte vi noen litt fine kasser og satte opp der, fikk plass til masse rart, jeg "dekorerte" kassene sånn at det var lett å finne ut hva som var der. Hyllene kom så høyt at de ikke var i veien.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 7. mai 2009 #3 Skrevet 7. mai 2009 <vi hadee samme proble i gamle leiligheten. Vi monterte en litt bred hylle en halvmeter fra taket langs to vegger på soverommet, så kjøpte vi noen litt fine kasser og satte opp der, fikk plass til masse rart, jeg "dekorerte" kassene sånn at det var lett å finne ut hva som var der. Hyllene kom så høyt at de ikke var i veien. Det hørtes veldig lurt ut. Hvor kjøpte dere hyllen? Kappet dere en til på trevarehandel eller en standard str? takk for svar
Gjest Revisordamen... Skrevet 7. mai 2009 #4 Skrevet 7. mai 2009 Som personen over skriver, høy hyller.... Jeg kjenner også noen som har laget en rekke med kjøkkenskap helt oppunder taket... Som f.eks denne fra ikea.. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S69810106 Da får dere skjult tingene, samtidig som dere får en ren overflate....
Ciara Skrevet 7. mai 2009 #5 Skrevet 7. mai 2009 Det er mange smarte ting man kan gjøre. Oppbevaringsbokser er lurt. Det samme er skap som går helt opp til taket. Man kan også få kjøpt puffer som er hule. Tenk over alle steder dere får plass til hyller. Da vi bodde i mindre leilighet snekret vi opp en hylleplate over entrédøren langs hele veggen, og fikk plass til masse. Det finnes også senger med skuffer under - veldig praktisk.
Gjest Gjest_Thea_* Skrevet 13. mai 2009 #6 Skrevet 13. mai 2009 Hei! Vi har akkurat pusset opp og skal nå flytte inn i en 50 kvm stor leilighet. Jeg har aldri tenkt at oppbevaring kom til å bli et problem, før jeg nå står midt opp idet :gjeiper: Vi har så få vegger å sette skap/skoskap/kommoder osv inntil. Vi har feks ikke plass til noen kommode i gangen eller lignende. Hadde vært så deilig å ha sko og jakker+ evt vesker samme sted. I tillegg er det dette med sengetøy og hobbyesker( esker med feks maling, papir, decopage, scrapbooking osv) Tenkte egentlig å ha det i skyvedørsgarderoben på soverommet, men da blir det lite plass til klær. Er det noen som har noen supre tips eller kule og plassbesparende løsninger? Kanskje vi bare må gi bort en god del klær.... ( er gravid, så vet ikke helt hva som kommer til å pass osv senere+ at jeg IKKE bruker vanlige klær nå, men tjukke-bolla-feita-klær ) Vi bodde tidligere i ei leilighet på 35 kvadrat, så dette med plassmangel kjenner jeg igjen! Jeg unngår generelt møbler med åpne hyller o.l da det ikke er alt man vil "stille ut", men heller gjemme bort, ser mye ryddigere ut! - Salongbord m/oppbevaring,- kistebord, skuffer ++ - Pall m/ oppbevaring,- lokk - Sko-bokser,- 3-pk på ikea, finnes i sort, hvitt og rødt, de er bare 20 cm dype, så de stikker ikke langt ut fra veggen. (Jeg har sånne på vaskerommet også til laken + div). - Soverom,- bedroller's (om dere har plass under senga) Vi hadde overskap langs ene veggen, hode-enden av senga, samt en hylle (lack fra ikea, tror jeg?) som også gikk langs hele den veggen. Hadde kurver oppå hylla, og downlights på undersiden av denne. Vi hadde også et innebygd skap, men ikke plass til skyvedører, så vi hadde 2 panelgardiner med glide-skinne-oppheng foran åpningen. - PC-skap ("alve" fra ikea) for å plassere i et hjørne, der alt av papirer, printer, bøker ++ kunne stables inni. Null ledninger fremme,- Jippi!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå