fiercebutterfly Skrevet 7. mai 2009 #1 Skrevet 7. mai 2009 HVOR kan jeg finne Amalie's samlede verker innbundet? jeg har lett på nett, men finner bare enkeltbøker i paperback. Jeg vil nå snart ha denne samlingen i bokhylla mi, for hun er den beste Norske forfatteren!
Gjest *Mim* Skrevet 7. mai 2009 #2 Skrevet 7. mai 2009 Ser ut som Gyldendal ga ut Amalie Skrams samlede verker i 1993. Det kan nok hende du må til antikvariater for å finne dem. Siden du nok er interessert i norsk, tillater jeg meg å påpeke at det skal være liten n i "norsk" og ingen apostrof i "Amalies".
fiercebutterfly Skrevet 7. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. mai 2009 Petimeter! SA jeg at jeg var interessert i norsk? Jeg sa jeg digger Amalie Skram! få deg et liv istedenfor å rakke ned på norskkunnskapene til folk! Men takk for tipset mtp antikvariat, men HVA og HVoR
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2009 #4 Skrevet 7. mai 2009 Petimeter! SA jeg at jeg var interessert i norsk? Jeg sa jeg digger Amalie Skram! få deg et liv istedenfor å rakke ned på norskkunnskapene til folk! Men takk for tipset mtp antikvariat, men HVA og HVoR Slapp av da! Hun kom da bare med et velment råd. Ingenting å hisse seg opp over. Søk opp antikvariater der du bor. Kanskje de kan hjelpe. Sannsynligheten er i hvertfall stor for at de skal kunne fortelle deg hvor du skal gå for å finne det du leter etter.
fiercebutterfly Skrevet 7. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 7. mai 2009 Velmenende eller ikke, det har ingenting med dette innlegget å gjøre. Så da er det ingen vits til å komme med det. Jeg er ikke sur, jeg bare syns det er så utrolig unødvendig!
Gjest *Mim* Skrevet 7. mai 2009 #6 Skrevet 7. mai 2009 Beklager, fiercebutterfly, var ikke meningen å tråkke deg på tærne. Du kan søke på antikvariat.net, da finner du for eksempel denne. Da går jeg og får meg et liv.
Silmarill Skrevet 7. mai 2009 #7 Skrevet 7. mai 2009 (endret) Petimeter! SA jeg at jeg var interessert i norsk? Jeg sa jeg digger Amalie Skram! få deg et liv istedenfor å rakke ned på norskkunnskapene til folk! Men takk for tipset mtp antikvariat, men HVA og HVoR Jøss for en reaksjon Mim skrev jo også et svar til deg om det du spurte om, så du det ikke? Jeg liker også Amalie Skram men vet ikke helt hvor du får tak i samlede verker av henne Lykke til Her er Amalies verker ihvertfall: 1855 - Constanse Ring (Roman) 1885 – Bønn og anfektelser og andre fortellinger 1887 - 1898 Romansyklusen Hellemyrsfolket - Hellemyrsfolket Sjurgabriel (1887) - Hellemyrsfolket To venner (1887) - Hellemyrsfolket S.G. Myre(1890) - Hellemyrsfolket Afkom (1898) 1888 – Lucie (Roman) 1890 – Børnefortellinger (Noveller) 1892 – Forraadt (Roman) 1892 – Fru Inés (Roman) 1893 – Agnete (Skuespill) 1895 – Professor Hieronimus 1895 – På St. Jørgen 1899 – Sommer 1900 - Julehelg (Roman) 1901 – Landsforrædere 1993 – Samlede verker (7 bind) 1902-05 - Mennesker (Roman) 1955 – Mellom Slagene (Brev) 1981 – Amalie Skram om seg selv/ Irene Engelstad 1982 – ”Og nu vil jeg tale ut” (Brevvekslingen mellom Amalie Skram og Bjørnstjerne Bjørnson) ? - Fjældmennesker Endret 7. mai 2009 av Silmarill
Silmarill Skrevet 7. mai 2009 #8 Skrevet 7. mai 2009 Da går jeg og får meg et liv. tror du har et meget aktivt liv jeg Mim med 5 unger og hele pakka
fiercebutterfly Skrevet 7. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 7. mai 2009 Beklager, fiercebutterfly, var ikke meningen å tråkke deg på tærne. Du kan søke på antikvariat.net, da finner du for eksempel denne. Da går jeg og får meg et liv. Takk
fiercebutterfly Skrevet 7. mai 2009 Forfatter #10 Skrevet 7. mai 2009 Jøss for en reaksjon Mim skrev jo også et svar til deg om det du spurte om, så du det ikke? Jeg liker også Amalie Skram men vet ikke helt hvor du får tak i samlede verker av henne Lykke til Her er Amalies verker ihvertfall: 1855 - Constanse Ring (Roman) 1885 – Bønn og anfektelser og andre fortellinger 1887 - 1898 Romansyklusen Hellemyrsfolket - Hellemyrsfolket Sjurgabriel (1887) - Hellemyrsfolket To venner (1887) - Hellemyrsfolket S.G. Myre(1890) - Hellemyrsfolket Afkom (1898) 1888 – Lucie (Roman) 1890 – Børnefortellinger (Noveller) 1892 – Forraadt (Roman) 1892 – Fru Inés (Roman) 1893 – Agnete (Skuespill) 1895 – Professor Hieronimus 1895 – På St. Jørgen 1899 – Sommer 1900 - Julehelg (Roman) 1901 – Landsforrædere 1993 – Samlede verker (7 bind) 1902-05 - Mennesker (Roman) 1955 – Mellom Slagene (Brev) 1981 – Amalie Skram om seg selv/ Irene Engelstad 1982 – ”Og nu vil jeg tale ut” (Brevvekslingen mellom Amalie Skram og Bjørnstjerne Bjørnson) ? - Fjældmennesker Reaksjon ja? Men det er da unødvendig! Det kan tas for å være mobbing i værste fall. Og dere ser vel nicket mitt? FIERCE. Anywho? Jeg LIKER Amalie Skram, jeg ELSKER henne og spør etter hennes samlede verker? åsså ramser du opp alt hun har skrevet? Unnskyld meg? men dette vet jeg da utmerket godt selv ettersom jeg syns hun er norges beste forfatter!
Silmarill Skrevet 7. mai 2009 #11 Skrevet 7. mai 2009 Reaksjon ja? Men det er da unødvendig! Det kan tas for å være mobbing i værste fall. Og dere ser vel nicket mitt? FIERCE. Anywho? Jeg LIKER Amalie Skram, jeg ELSKER henne og spør etter hennes samlede verker? åsså ramser du opp alt hun har skrevet? Unnskyld meg? men dette vet jeg da utmerket godt selv ettersom jeg syns hun er norges beste forfatter! Det var godt ment at jeg ramset opp bøkene hennes.Ta deg nå litt sammen og ikke tro det værste om folk som prøver å hjelpe deg da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå