Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesthild
Skrevet

Har ganske tydelige store porer på nesen og på kinnene inn mot nesen.

Har prøvd den hjemmeserien med Obagi Nuderm i 14-15 uker, ble bedre i huden underveis, men nå er det ca 2 mndr siden jeg var ferdig med kuren og de store porene er like store som før igjen..

Ble lovet at den Obagi kuren skulle være så fantastisk, men tydeligvis er det kun mens du holder på med kuren at det hjelper.

Noen som har forsøkt andre metoder/ produkter som faktisk har hjulpet i det lange løp?

Noen kremer som kan evt kjøpes på tax-free´en?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

MD formulations har en liten tube som heter clearing complex.

vis huden din tåler det ,spør på nesen og kinnene så ofte dun tåler.

virket på meg.

kjøpes på prettyskin4less.com

Gjest Gjesthild
Skrevet
MD formulations har en liten tube som heter clearing complex.

vis huden din tåler det ,spør på nesen og kinnene så ofte dun tåler.

virket på meg.

kjøpes på prettyskin4less.com

Ok, takk for tips. Men hvor bra fungerte den? Altså ble porene veldig mye mindre, eller bare litt, og må du bruke den hele tiden for å opprettholde effekten?

Gjest Gjest
Skrevet

Ved sånne problemer nytter det ikke å ta en "kur å tro at problemet forsvinner. Du må ha faste rutiner hver eneste morgen og kveld.

Decleor sine produkter har gjort huden min synlig bedre. Og bruk gjerne aberela (inneholder tretinoni slik som Nu derm programmet gjør)ca tre kvelder pr uke for å holde porene minimale, visst du tåler den da. Den er sterk!

• 2 år senere...
Skrevet

Store porer kommer ofte på de som har hud som blir lett oljete, dvs. produserer mye olje/talg. Hud som gjør det er vanligvis tørst - så det er kjempe viktig å bruke en god fuktighetskrem som funker for din hud. Gjerne en nattkrem/dagkrem også.

Porer kan også bli større av klemming (utført feil), vær alltid kjempe forsiktig hvis du skal klemme.

MD har flere produkter som skal bedre store porer, men jeg tror det kanskje må større ting for at noen skal få effekt. F.eks Obagi nu derm. Kanskje burde du bruke noen av obagi-produktene på fast basis, f.eks noen ganger i uka, og ellers MD og andre gode produkter i "vanlig god klasse" :P

Store porer er også arvelig. Ligger det i genene ens, vil man ikke bli kvitt det uansett hva man gjør.

MD produkter jeg bruker som virker bra for meg hittil er;

md formulations Facial Cleanser (mange som ikke liker den, men jeg elsker den!)

md formulations Face and Body Scrub (alle elsker denne)

md formulations Vit-A-Plus Clearing Complex Masque (virker på mine sorte prikker og fylte porer iallefall)

md formulations Continuous Renewal Serum (vidunder på flaske som alle kaller det)

md formulations the TEMPS Oil Control Pore Refiner (gjør at en kan skjule de store porene veldig godt og motvirker dem samtidig)

og ellers bruker jeg:

Decleor Aroma Cleanse Cleansing Gel (rens)

Decleor Aroma Cleanse Tonifying Lotion (toner)

Decleor Hydra Floral Anti-Pollution Flower Nectar Moisturising mask (fuktmaske/nattkrem)

Decleor Aroma Solutions Hydrotenseur Anti-Fatigue Eye Serum (serum for øyeområdet, tilfører fukt og motvirker trøtthetstegn osv)

Decleor Hydra Floral Anti-Pollution Flower Nectar Moisturising Cream (veldig "kraftig" fuktighetskrem, litt for fet for meg til dagbruk)

Decleor Aroma Purete Matt Finish Skin Fluid (genial fuktighetskrem)

Matis Reponse Soleil Sun Protection Cream for Face SPF50 (dagkrem/solkrem)

Decleor Aromessences Ylang Ylang Purifying Night Balm (nattkrem/dagkrem)

Før gjorde jeg...

*flau*

Ingenting. Jeg vasket vekk sminke med ansiktsservietter og det var det. Ansiktet mitt har "våknet opp av en dvale" siden jeg begynte å ta vare på det med produktene over. Jeg har ikke fått en eneste ordentlig kvise, bare noen små her og der som forsvinner like fort som de kommer. Antageligvis er det MD produktene som gjør jobben sin og får dritten ut. Ser også at huden gløder mye mer, den svir mindre, og jeg blir mye mindre oljete utover dagen i panna, på og ved nesa og på haka.

Bruker også bare mineralsminke på huden for ikke å tette igjen porer. Om man bruker dritt-sminke er hudpleie egentlig ganske bortkastet.

• Liker 1
Skrevet

Epiduo gel får du hos legen din. Jeg ble helt rørt etter bare 3 dager, og de svarte prikkene er forsvunnet :rodmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...