Gjest Elastica Skrevet 25. mai 2009 #121 Skrevet 25. mai 2009 Er det noe jeg kan gjøre for å bøte på skaden Middelfarta har påført deg? Hm??? Gå til innkjøp av rult? Ellers takk, men jeg har hodeplagg.
LilleBille Skrevet 25. mai 2009 #122 Skrevet 25. mai 2009 (endret) Hun hørtes nesten ut som meg, da.... Bare jeg hadde sorte nylonstrømper, og sort veske... Men jeg gikk i perioder UTEN sjal, og som nevnt med diamantsmykker... Jeg ble skult på av en dame med noe jeg nå har skjønt var RULT, men utover det følte jeg meg fin, gitt... De hadde vel ikke lusespenner i sekstenhundredeogfjørti heller. - er jo ikke rart at damen så stygt på deg Er det noe jeg kan gjøre for å bøte på skaden Middelfarta har påført deg? Hm??? Gå til innkjøp av rult? Rult er for gifte kvinner - så det slipper du Endret 25. mai 2009 av LilleBille
Gjest KateW Skrevet 25. mai 2009 #123 Skrevet 25. mai 2009 Ellers takk, men jeg har hodeplagg. Jeg tenkte for å ha på meg, slik at jeg kunne glede du! Men Bille har nå forklart at rult er for gifte, noen fordeler må jo vi single ha...
LilleBille Skrevet 25. mai 2009 #124 Skrevet 25. mai 2009 Jeg tenkte for å ha på meg, slik at jeg kunne glede du! Men Bille har nå forklart at rult er for gifte, noen fordeler må jo vi single ha... - jeg fortalte ikke at jeg var gift jeg - for da hadde jeg opplagt ikke fått forlate husfliden uten.
Frysepulver Skrevet 25. mai 2009 #125 Skrevet 25. mai 2009 "Bunadsøredobber" er ikke lov, det er no nymotens tull, på lik linje med de jævla bunadsparaplyene. Til deg som har Telemark-bunad fordi Follobunaden "ikke var noe fin" - ja, det er galt, da får man drite i bunad da. Og til slutt; rulten var kul!
Gjest Elastica Skrevet 25. mai 2009 #126 Skrevet 25. mai 2009 "Bunadsøredobber" er ikke lov, det er no nymotens tull, på lik linje med de jævla bunadsparaplyene. I prinsippet er hele bunadskonseptet noe nymotens tull. Mange av bunadene er konstruert så sent som på 1990-tallet. Og hvem er det som i bunn og grunn bestemmer?
Gjest KateW Skrevet 26. mai 2009 #127 Skrevet 26. mai 2009 Bunadsparaply er jeg hjertens enig i. Bunadsøredobber er jeg sånn annenhver gang i forhold til. Sikkert fordi jeg føler meg veldig naken uten øredobber. Jeg har aldri sett rult til bunaden, men har dog sett verre hodeplagg... Samtidig så må jeg jo si at det som Elastica påpeker er et poeng. Når jeg blir stor skal jeg ha en av landets eldste bunader, og den er avansert og streng, da vil jeg nok være sær og ha det som det skal være. Men går jeg med en av "draktene" for eksempel, så ser jeg ikke helt hvorfor alt skal være korrekt. Sikkert uhyre dobbeltmoralsk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå