Gå til innhold

Har pus med forsikring, men ikke for medisiner

Anbefalte innlegg

Gjest puseeier
Skrevet

Min pus er forsikret gjennom Agria. Men da jeg forsikret, trenkte jeg ikke på å få dekket medisiner.

Nå er han satt på livsvarige medisiner som er relativt dyre ja....Og snakket med Agria, de sier at jeg kan tegne denne typen forsikring men at det ikke vil gjelde for den medisinen han allerede er satt på....

Noen råd? Er det andre steder jeg kan tegne, når han allerede har begynt? De er så dyre og han må stå på det resten av livet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet

Det tror jeg nok kan bli fryktelig vanskelig.

Det blir nesten som å tegne brannforsikring for huset som har brent ned.

Er nok redd for at du får en tøff avgjørelse å ta her; betale og kunne gi pus den medisinen han trenger resten av livet, eller å måtte ta den tunge siste turen til dyrlegen.

Hvilke medisiner er det snakk om ? Spør fordi det avogtil kan være ganske stor prisdifferanse på reseptfrie medisiner i Norge og f.eks. i Sverige.

Gjest Gjest_Liz_*
Skrevet

Du kan aldri tegne forsikring for noe som allerede har skjedd.

Det spiller ingen rolle om det er bil-, reise-, husdyrforsikring eller noe som helst annet.

Hvis du krasjer bilen din og ikke har kasko og selv begynner å betale på reparasjonen men etterhvert finner ut at det blir for dyrt for deg så kan du ikke ringe forsikringsselskapet å si at du vil ha kasko allikevel. Eller du kan det, men da vil kaskoen dekke fremtidige skader! Ikke den som allerede har skjedd.

Når forsikringsselskapet skal behandle en slik sak (som for din katt) så vil de be om bekreftelse fra dyrlege. Hvis datoen for da du først var hos dyrelegen, pga denne sykdommen eller skaden, er FØR forsikringen startet opp så vil ikke forsikringsselskapet dekke det.

Forsikringsselskap dekker bare det de har ansvar for i avtaletiden!

Gjest puseeier
Skrevet

Det skal sies at jeg ikke tar den siste turen til veterinæren bare pga det... De medisinene får koste hva de koste vil;)

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)
Det skal sies at jeg ikke tar den siste turen til veterinæren bare pga det... De medisinene får koste hva de koste vil;)

:)

Kjenner meg igjen her ja..... To av mine tre krever medisiner - pga. skader påført av mennesker før de kom til meg via DB :angry:

Men, det ikke av de aller dyreste medisinene, det kommer meg på en snau tusenlapp i måneden.

De har et godt liv :), men jeg har en avtale med vet. om at når det kommer til det stadium at livet ikke lenger er bare godt, og bare forlenges ved hjelp av medisiner, så må vet'en si fra og så tar vi beslutningen sammen.

Endret av Lille-pus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...