Gjest KristinK Skrevet 19. april 2002 #1 Skrevet 19. april 2002 Hei hei. Jeg var og klipte meg for noen uker siden og etter det har tenkt fælt på hva jeg skal gjøre med frisør på selve dagen. Jeg har bestilt time hos en frisørsalong, og kommer til å ordne meg der. Fikk først beskjed om hvem jeg skulle ha på selve dager etter en lite stund. Da jeg klipte meg hos henne etter det var hun null interessert i at hun skulle ordne meg på selve dagen. Da jeg var tilbake der ennå noen uker senere husket hun meg ikke i det hele tatt. I tillegg fikk jeg en skikkelig skeiv klipp og jeg følte at hun kanskje ikke var så interessert i meg eller mine ønsker for håret mitt fremover. I tillegg fikk jeg beskjed om at sidne jeg har kort hår kunne jeg neppe ha noen annen hårpynt enn løse perler. Jeg stusset litt på det da, men ennå mer i ettertid. Nå er jeg fryktelig usikker på hva jeg skal gjøre. Skal jeg ringe og høre om jeg kan få noen andre til å ordne meg eller skal jeg hebolde henne og se hvordan det går på prøvetimen? Hun er ei midt i 20-årene og har kanskje en litt mer moderne smak enn noen litt eldre frisøre, noe jeg ser på som veldig positivt. Men dette er så vanskelig og jeg vet liksom ikke hva jeg skal gjøre. Noen tips og råd?12
Gjest perle Skrevet 19. april 2002 #2 Skrevet 19. april 2002 Du har jo ganske god tid til du skal gifte deg ennå, men etter prøvetimen er det vel for liten tid til å finne en ny frisør. Hvis du ikke er fornøyd nå, ville jeg forsøkt å finne en annen, jeg. Vat ikke hvor stort sted du bor på, om det er mange frisører etc., men det finnes sikkert flere steder du kan prøve. Ihvertfall hadde jeg gjort det hvis jeg ikke hadde følt at frisøren var så interessert i mine ønsker og tanker om brudepyntingen etc.
Gjest KristinK Skrevet 19. april 2002 #3 Skrevet 19. april 2002 Det finnes masser av stedet her hvor jeg kan finne frisør. Vurderer isåfall å spørre om noen andre på samme salongen kan ordne meg istedenfor, for jeg vet at de har veldig godt rykte på seg der nemlig... Huff, vanskelig gitt!12
tingeling Skrevet 19. april 2002 #4 Skrevet 19. april 2002 hei giftet meg for noen år siden (er nå skilt), og er bare "innom her" for å fordrive litt tid rett og slett. jeg vil anbefale deg at du finner deg en annen frisør, en som bryr seg om hvem du er, og passer på at du ser ut som deg selv også etter at du er pyntet. (har sett en del bruder som ikke er til å kjenne igjen pga hårspray og lagvis med sminke). Et tips er å finne et bilde du liker i et blad eller lignende og ta det med både til prøvetime og på bryllupsdagen din. det er mye lettere enn å prøve å kommunisere med ord hva du ønsker, siden det lett kan misforstås. vil også anbefale deg å vurdere om du virkelig vil sminkes av frisøren, de har ofte en tendens til å nærmes sparkle ansikt. en mulighet er å gå til et godt parfymeri som kan anbefale deg hvilke farger som passer, slik at du føler deg trygg på det, og siden sminke deg selv. krever selvsagt litt trening, men da vet du ihvertfall at slekt og venner vil kjenne deg igjen... lykke til! klem fra tingeling
Gjest KristinK Skrevet 19. april 2002 #5 Skrevet 19. april 2002 Blir jeg misfonøyd på prøvetimen kommer jeg garantert til å si i fra, eller høre om en ny frisør fra samme sted. Jeg har funnet en hårfisyre i et blad hos dem som var kjempestilig, så kanskje jeg kan vise frem den. Ellers er hun jo flink med frisyrer og sånn, men jeg ble bare så usikker da jeg oppdaget den skeive klippen etter forrige gang (men da var hun stresset). Jeg får tenke litt til på det, jeg har klipt meg hos henne for en stund siden også og da var jeg veldig fornøyd. Kanskje hun hadde en dårlig dag...12
Niso Skrevet 19. april 2002 #6 Skrevet 19. april 2002 KristinK, hva med å stikke innom "min" frisør? Så kan du jo se om du ikke føler en bedre "kjemi" med henne. Send gjerne en mail eller privat melding for detaljer om hvor hun holder til og slikt. Jeg er i alle fall kjempefornøyd så langt. Har hatt en prøvetime, samt en time for farging av håret, voksing av bryn og stussing av håret.
Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2002 #7 Skrevet 19. april 2002 Jeg ville bare si at du må tenke deg godt om før du velger denne frisøren. Det er viktig å bli tatt godt vare på og føle at man er i trygge hender denne ene dagen. Da jeg giftet meg, hadde forloveren min og jeg hele salongen for oss selv, og frisøren hadde kjøp inn kjeks, ost, sjokolade, drikke etc. som vi kunne slappe av med. I tillegg var hun kjempesøt og hjalp meg med påkledning etterpå etc. Dette var kjempeviktig synes jeg.Man har da jommen sommerfugler i magen nok om man ikke i tillegg skal ha en sur og uinteressert frisør rundt seg!
Gjest KristinK Skrevet 19. april 2002 #8 Skrevet 19. april 2002 Jeg fulgte deres råd jeg jenter, så nå har jeg ringt og fått noen andre til å skulle ordne meg. Hun har litt mer erfaring som frisør og er nok kjempeflink. Nå ble jeg med ett litt roligere igjen og jeg blir nok fin på dagen. Håper hun er litt mer positiv også enn det hun forrige var!12
Gjest *Perser* Skrevet 19. april 2002 #9 Skrevet 19. april 2002 heia ja det var klokt valg å skifte frisør jeg synes heller ikke hun første hørtes noe særlig ut! håper at hun du har valgt nå er mye bedre klem12
Gjest KristinK Skrevet 19. april 2002 #10 Skrevet 19. april 2002 Ja, nå er jeg jammen meg kjempefornøyd og er 100% sikker på at jeg gjorde det rette. Tror hun er flink hun som skal ordne meg nå, hun har iallfall ordnet mange bruder før og det er bra. Det er jammen meg en forferdelig følelse det å ikke være fornøyd med frisøren og på en sånn dag skal jeg ha en frisyre jeg vil ha og som jeg liker!12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå