Gjest Gjest_sara_* Skrevet 7. mai 2009 #1 Skrevet 7. mai 2009 Samboeren og jeg har tenkt å bytte ut balkongmøblene og har sett på noen rottingmøbler. Men er det ikke fryktelig dyrt? 8.000,- til 20.000,- stort sett for en liten sittegruppe. Er ikke det ganske overpriset for møbler av flettet plastikk..?
Ce'Nedra Skrevet 7. mai 2009 #2 Skrevet 7. mai 2009 Europris hadde rimeligere slik sittegruppe i fjor, mener den kostet rundt 4000. Den var ganske fin, men ble fort utsolgt. Ikea har fått inn nå, men den ser vel også litt billigere ut. Kan likevel gjøres fin med de rette tekstilene og putene.
Fanteria Skrevet 7. mai 2009 #3 Skrevet 7. mai 2009 IKEA sitt er dessverre utsolgt for lenge siden. Det finnes ikke ett helt møbel i hele Norge :S
Rotemor Skrevet 7. mai 2009 #4 Skrevet 7. mai 2009 Netthandelen.no er stedet for det! Kan komme ned i 2 500 for en gruppe. Møblene er kjempefine og varer lenge
FireFairy Skrevet 8. mai 2009 #5 Skrevet 8. mai 2009 Det finnes noen fine hagemøbler på jula. De er sorte, fire stoler og et bord til 4-5000 tror jeg det var. Vi har sett på møbler på både møbelforretninger og hageforretninger, og de vi syntes var fine koster 12000 og mer. Det har vi ikke råd og lyst til å betale for noen utemøbler. Var innom Jula i anledning noe annet og så noen fine der. Når vi har ordnet terrassen, skal vi ha de
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2009 #7 Skrevet 10. mai 2009 Ser ganske fin ut den Europris annonserer. Står bilde i kundeavisen på nettsidene deres www.europris.no.
Gjest Elastica Skrevet 11. mai 2009 #8 Skrevet 11. mai 2009 Ser ganske fin ut den Europris annonserer. Står bilde i kundeavisen på nettsidene deres www.europris.no. Den var faktisk overraskende fin "live" også.
Linenor Skrevet 23. mai 2009 #9 Skrevet 23. mai 2009 (endret) Bohus, Skeidar osv. starter salget veldig tidlig (ca juli) på sommermøbler i Oslo-området. Og da kan man være veldig heldige Sjekk ut hva dere kunne tenke dere i forkant, og hør med personale hvor mange de har av det osv. Så er det bare å smøre seg med tålmodighet Noen steder starter med 25 % avslag og stiger til 50 % etter hvert... Endret 23. mai 2009 av Linenor
Leo Skrevet 23. mai 2009 #10 Skrevet 23. mai 2009 Ute-/hagemøbler er fryktelig dyrt, og kanskje spesielt plastrottingmøblene. Visst er de fine, men, med en uferdig hage og et hus som er langt fra der jeg vil ha det, kom jeg frem til at det ville se direkte dumt ut å bruke 20 - 30.000 på utemøbler. (Skal ha til både terrasse og grillplass og det brukes tross alt ikke mer enn noen titalls dager i året...). Jeg kikket imidlertid en del rundt før jeg kom til denne konklusjonen og da fant jeg ut at det som er billig av plastrottingmøbler også stort sett ser slik ut. Og selv om plasten kanskje ser like fin ut etter noen år utendørs, er jeg ikke like overbevist om at det samme gjelder rammeverket. Jeg har nemlig til gode å se at metall som utsettes for nordiske vintre utendørs og står for vær og vind holder i det uendelige... D.v.s. metallet kan holde, men skjøter etc. gjør det ikke. Jeg så forresten etter hagemøbler i fjor også, men det som var på salg var ikke i nærheten av det jeg ville ha, så da utgikk det... Det jeg endte opp med var å kjøpe et brukt hagemøblement annonsert på finn.no. Ett to år gammelt gedigent furumøblement til en brøkdel av nypris. Ikke så veldig stilig kanskje i "honninglasert" utgave, men slipt ned og beiset i en svartbrun farge blir det helt greit! Elastica har for øvrig rett i at Europris sine ikke ser så verst ut og skal de stå beskyttet på en terrasse/balkong utenfor en leilighet er de sikkert helt greie! Personlig ville jeg ha fulgt med på finn.no. Alle "feilkjøpene" fra i fjor havner der nå!
Linenor Skrevet 23. mai 2009 #11 Skrevet 23. mai 2009 Helt enig med Leo! Veldig smart valg av hagemøbler, syns jeg! Det eneste du Leo må passe på er å behandle hagemøblene ca annen hvert år for å opprettholde kvaliteten!
Leo Skrevet 24. mai 2009 #12 Skrevet 24. mai 2009 Det eneste du Leo må passe på er å behandle hagemøblene ca annen hvert år for å opprettholde kvaliteten! Hadde håpet å slippe med hvert 3. - 4. år ved å gjennomgå det "lille helvetet" jeg nå gjør ved å pusse dem helt ned til bart treverk og så begynne på nytt med soppmiddel, grunning og to strøk oljebeis! Kan dog leve med annet hvert år også med tanke på at jeg kan koste på meg en ukes tur til sydligere strøk hvert år i 3 - 4 år for de pengene jeg sparer ved å kjøpe brukt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå