Gjest Gjest_Nina_* Skrevet 7. mai 2009 #1 Del Skrevet 7. mai 2009 hei hei!!! Ser at det er mange diskusjoner om hvor mye alkohol. men hvor mye mineralvann til et bryllup midt på sommeren? holder det å regne 1,5 liter per person? er det noen som har noen ideer? tips? vi blir 90 gjester. synes 90 stk 1,5 liter brus er veldig mye. men det må kanksje til? da skal det dekke hele dagen. som ventebrus til brudeparet kommer, under middagen, kaffe og kake, og blandevann i baren.... hva skal man ha? tips tas gjerne imot!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 7. mai 2009 #2 Del Skrevet 7. mai 2009 Vi har kjøpt inn 4 kasser brus til ca. 80 gjester (altså 96 små plastflasker med brus). Vi skal også kjøpe inn 1 kasse med eplemost i tillegg. Synes dette er en grei mengde, det skal jo serveres alkohol også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Nina_* Skrevet 7. mai 2009 #3 Del Skrevet 7. mai 2009 Vi har kjøpt inn 4 kasser brus til ca. 80 gjester (altså 96 små plastflasker med brus). Vi skal også kjøpe inn 1 kasse med eplemost i tillegg. Synes dette er en grei mengde, det skal jo serveres alkohol også. oj, da tror jeg at jeg har regna veldig mye... sant at det skal serveres alkohol også.. det er ikke lett å vite hvor mye man skal beregne.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 7. mai 2009 #4 Del Skrevet 7. mai 2009 oj, da tror jeg at jeg har regna veldig mye... sant at det skal serveres alkohol også.. det er ikke lett å vite hvor mye man skal beregne.. Det er ikke alltid like lett, nei. Men jeg tror egentlig vi har kjøpt inn for mye, da. 1,5 liter per person syntes jeg var forferdelig mye! Det kommer jo også selvsagt an på om dere skal ha barn/tenåringer som ikke skal ha alkohol. Da går det gjerne mer brus enn dersom det er et voksenbryllup der 99% drikker alkohol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Nina_* Skrevet 7. mai 2009 #5 Del Skrevet 7. mai 2009 Det er ikke alltid like lett, nei. Men jeg tror egentlig vi har kjøpt inn for mye, da. 1,5 liter per person syntes jeg var forferdelig mye! Det kommer jo også selvsagt an på om dere skal ha barn/tenåringer som ikke skal ha alkohol. Da går det gjerne mer brus enn dersom det er et voksenbryllup der 99% drikker alkohol. hehe.. nei det er bare 2 barn. og 1 voksen jeg vet ikke drikker alkohol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2009 #6 Del Skrevet 7. mai 2009 Jeg synes ikke 1,5 liter per person høres alt for mye ut. Med fri tilgang på brus under middagen går det minst 1, kanskje to halvlitere med brus per person av de som ikke drikker alkohol (sammenlign med middag på Peppes en varm sommerdag, mange som bestiller de største glassene da). Middagen i et bryllup tar vanligvis lang tid, så da går det sikkert mer drikke enn vanlig også. I tillegg kan det hende at noen som vanligvis drikker alkohol velger å vente med det til etter middagen hvis det er veldig varmt (og mange drikker kanskje litt av hvert). For min egen ville jeg nok drukket opptil 1/2 liter brus ved siden av alkoholen hvis det var varmt. I baren + til kaker og kaffe tipper jeg kanskje 1-2 halvlitere per person av de som ikke drikker alkohol? Og noen drikker kanskje alkoholfritt innimellom drinkene også. I tillegg kommer blandevann, som også kan bli en del. "Ventebrusen" kommer an på hvor lenge de skal vente. Hvis det er veldig varmt må dere nok regne med at det går en del her, både til de som drikker alkohol og de som ikke gjør det. Hvis alle drikker 1/2 liter her blir jo bare det 15 1,5-litere. Husk at væskebehovet per døgn er ca. 2 liter per person, og mer hvis det er veldig varmt, og hvis deler av inntaket er alkohol. Avhengig av når vielsen begynner vil dere være "ansvarlige" for væskeinntaket til gjestene i en stor del av dette døgnets våkne timer. Spør i butikken om de har returordning så dere kan levere tilbake brus som ikke er åpnet, så gjør det ikke noe om dere kjøper inn for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2009 #7 Del Skrevet 7. mai 2009 Hei, samme gjest igjen. Jeg så ikke at du hadde så få som ikke drakk alkohol, da går det kanskje litt mindre. Men husk at det kan være en del som kjører den dagen og derfor ikke drikker, selv om de ikke er avholdsmennesker. Uansett ville jeg nok regnet minst 1 halvliter per person, og en god del i tillegg for de som ikke drikker alkohol. Jeg synes 96 halvlitere + en kasse eplemost på 80 personer høres lite ut selv om alle drikker alkohol siden man ikke vet før man er der hvem som drikker akkurat denne dagen. Det kan selvfølgelig hende det går helt fint, men hvis det plutselig er 30 grader den dagen kan det brått gå mer enn man hadde tenkt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2009 #8 Del Skrevet 7. mai 2009 I vårt bryllup gikk det ganske lite brus, men mye vann. Farris etc car også veldig populært. Jeg har mange mennesker i omgangskretsen som er opptatt av helse og sunnhet, så servitrisene fikk virkelig kjørt seg når det gjaldt å fylle på vannmuggene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 7. mai 2009 #9 Del Skrevet 7. mai 2009 Husk at det kan være flere enn de få som ikke drikker alkohol. Av praktiske grunner kan det være enkelte som ikke kommer til å drikke. F.eks. at de skal være sjåfør. Og så skal du jo bruke det i blandevann også Hvis det er veldig varmt, kan det være lurt for de som drikker alkohol og også ta seg litt brus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 8. mai 2009 #10 Del Skrevet 8. mai 2009 Disse kassene med ,5 liter brus skal selvfølgelig ikke brukes som blandevann. Der sklal vi kjøpe inn 1,5 liters flasker som bartender skal ha bak baren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Musihus Skrevet 8. mai 2009 #11 Del Skrevet 8. mai 2009 Jeg ville da tro at de fleste vil drikke vann eller farris til maten hvis det serveres vin? Jeg hadde ikke drukket brus ved siden av vin iallefall. Kan være jeg hadde synes det var godt med litt brus utover kvelden / til eventuell nattmat, men synes det høres mye ut med opp mot 1 liter per pers. Når jeg tenker tilbake har jeg aldri drukket brus i bryllup, kun Pelegrino ved siden av vin til maten.... og Champagne / mousserende når vi venter på brudeparet ?! Når skal denne brusen drikkes da? :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sivhoei Skrevet 10. mai 2009 #12 Del Skrevet 10. mai 2009 Vi blir 50 gjester og har kjøpt 6 kasser 0,5 l mineralvann. (cola, pepsi max, solo, sprite, farris og eplemost). Vår kontaktperson i lokalet anbefalte det. I tillegg så kjøper vi 1 1/2 l flasker til baren. Vi har muligens for mye mineralvann, men har en avtale med butikken om å returnere flaskene som er til overs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå