Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, slik det er per i dag, har jeg hovedomsorgen for barnet vårt(7 år) og far har samvær, fredag ettermiddag til mandags morgen, hver uke. Dette er ikke en tilfredstillende samværavtale, da far tregner helger fri innimellom og barnet og jeg trenger fri i sammen(nå blir det jo bare innimellom)Far skal ha jenta 3 netter i uken og jeg 4 netter i uken. Noen som kan komme med noen forlag? Hadde vært fint å få noen inspill. Ha en flott dag og takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Aurora Borealis
Skrevet
Hei, slik det er per i dag, har jeg hovedomsorgen for barnet vårt(7 år) og far har samvær, fredag ettermiddag til mandags morgen, hver uke. Dette er ikke en tilfredstillende samværavtale, da far tregner helger fri innimellom og barnet og jeg trenger fri i sammen(nå blir det jo bare innimellom)Far skal ha jenta 3 netter i uken og jeg 4 netter i uken. Noen som kan komme med noen forlag? Hadde vært fint å få noen inspill. Ha en flott dag og takk for svar :)

Bor dere i samme område sånn at det går greit med skole uansett hvor jenta er?

Hva med at far har henne fra torsdag til mandag annenhver uke, pluss to netter midt i uka den uka han ikke har henne? Det vil vel bli omtrent det samme.

Men det høres litt forvirrende ut. Er annenhver uke aktuelt istedet? Eventuelt at i fars uke så er jenta der fra tirsdag til søndag, istedet for ei hel uke.

Skrevet

Hvis hun er hos sin far fra torsdag til onsdag, og hos deg fra onsdag til torsdag (uken etter) får hun 4 netter i uken hos deg, og 3 hos han. Da får dere også annenhver helg med henne.

Skrevet
Bor dere i samme område sånn at det går greit med skole uansett hvor jenta er?

Hva med at far har henne fra torsdag til mandag annenhver uke, pluss to netter midt i uka den uka han ikke har henne? Det vil vel bli omtrent det samme.

Men det høres litt forvirrende ut. Er annenhver uke aktuelt istedet? Eventuelt at i fars uke så er jenta der fra tirsdag til søndag, istedet for ei hel uke.

Takk for svar. Vi bor i nærheten av hverandre, men far må kjøre ca 5 min med bil til skolen.

Gjest regine ii
Skrevet

Tenk 14 dagers periode i stedenfor bare uke.

Da skal jenta være hos far 6 netter og hos deg 8 netter i den perioden.

En måte å gjøre det på kan være:

Ons - fredag hos far (2 netter)

fredag - torsdag hos mor (6 netter)

torsdag - mandag hos far (4 netter)

mandag - onsdag hos mor (2 netter)

Det kan jo også slås sammen, slik at barnet er 8 netter hos deg i strekk og så 6 hos far. (feks tirs - neste ukes onsdag, så hos far fra onsdag til neste ukes tirsdag) Men da kan det være lurt å ha en annen byttedag en fredag/mandag, så er det lettere om man ønsker å reise bort en langhelg eller noe sånt.

Å ha det slik som nå , hvor den ene bare har fridager og den andre bare hverdager høres ganske slitsomt ut for alle parter - så skjønner godt at det må endres! lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...