Gjest Gjest_sissel_* Skrevet 16. oktober 2009 #81 Skrevet 16. oktober 2009 Er det noen som sliter med hodepine mens de bruker Alli?
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #82 Skrevet 18. oktober 2009 Jeg er nå ferdig med min andre boks med alli, men har ikke gått ned mer en 1,5 kilo :C Orlistat er kun et supplement til et regulert kosthold, ikke en pille som ubetinget kan redusere vekten... dersom kostholdet ditt inneholder mye fett, vil du fortsatt ikke oppleve de helt store vektreduksjonene, ettersom alli, hvis brukt som i pakn. vedlegget, ikke skal eliminere fettopptaket, men begrense det. Full eliminasjon av fettopptaket ville gitt mangelsykdommer og mye større sjanse for fet, slimete avføring og luftplager, og derfor er det nødvendig at du ikke bare stoler på pillene, men også begrenser inntaket av fett. I tillegg må man ha i bakhodet at det ikke bare er inntak av fett som kan påvirke vekten; dersom du får i deg mye sukker, vil større deler av fettet du spiser gå til lagring, i stedet for å forbrennes. Kort sagt: alli skal brukes sammen med et balansert kosthold, og regner man med de store tallene i redusert vekt fra alli alene, vil man ofte bli skuffet. Mosjon og balansert kosthold må uansett til, så at du opplever liten vektnedgang (kun 1,5kg noe som i praksis ikke er nok til at du kan regne med at det verken varig eller synlig), betyr at du må se over kostholdet ditt og ta bort både litt sukker og fett, samt legge inn regelmessig mosjon for å få noe ut av medikamentet.
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 28. oktober 2009 #83 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg spiser sunt og trener regelmessig, men vil ha hjelp til de siste 5 kg! Spiser veldig lite fett.... Kan alli hjelpe meg da? eller er det ingen vits i å prøve....
Gjest Alli Skrevet 4. november 2009 #84 Skrevet 4. november 2009 Heisann! Jeg prøvde Alli med en gang det kom ut på markedet. Jeg syntes kuren fungerte på en måte, gikk ned 3-4kg, og det var ganske bra, med tanke på at jeg ikke er noe overvektig, men ville bort med de 3-4 kg ekstra. Det eneste som er ulempen med Alli, er at du kan bli dårlig i magen (derosm du spiser for mye fett), og det kan være vannskelig å kontrulere. Jeg fikk til og med blødninger, noe som gjore at jeg sluttet. Men ved bruk av Alli er det viktig å kun bruke det som en kur. Ikk over lengre tid. En mulighet er også å redusere mengden, men kanskje 1-2 tabletter daglig, istede for 3. Og at du alikevel får effekt. Det er sterke advarsaler mot å overstige dosen av Alli. Noe som kan være farlig, og ikke minst, ubehagelig! Men i det lange løp, vil jeg annbefale ett generellt sunnt/normalt kosthold, med en kmbinasjon av trening! Og når det handler om trening, så handler det ikke om tid, det handler om prioteringer Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2009 #85 Skrevet 31. desember 2009 Jeg fraråder disse pillene om det ikke er absolutt HELT nødvendig å ta den på grunn av fedme. Jeg satt akkurat i senga sammen meg kjæresten min, og når jeg reiste meg hadde det lukket ut fettdiare på lakenet. Man merker det ikke en gang.
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2010 #87 Skrevet 27. januar 2010 dere som lekker fett spise for mye fett med pillen... Har gått på de i 4 mnd tatt av 9 kilo å ikke lekket fett annet enn når jeg har hivi innpå med pizza å dritt mat!
Gjest Gjest_Anne_* Skrevet 3. februar 2010 #88 Skrevet 3. februar 2010 http://www.allianceapotek.no/index.cfm?oa=...9&sec=front Er det noen som har erfaringer med alli? Må man spørre etter det på apoteket eller står det i hylla for selvbetjening? KUN SERIØSE SVAR! Jeg har brukt Alli et halvt år og har svært god erfaring. Jeg slanket meg før jeg startet med Alli (25 kilo). Problemet er å holde meg slank selv med lavkarbo mat. Med Alli har jeg kunnet tillate meg å spise meg mett. Julen 2009 er første julen jeg har hatt uten å legge på meg. Litt ubehagelig med fettdiare, men det er en pris jeg gjerne betaler for å holde meg slank
Gjest Gjest_Therese_* Skrevet 18. februar 2010 #89 Skrevet 18. februar 2010 Hei Hvordan går det med dere som begynte på Alli og har prøvd det en stund. Jeg begynte for tre dager siden, ikke merke noe til fettdiare, ikke engang etter en pizza her om dagen, men droppa å ta pilla til det måltidet for å slippe fettdiare. Spiser mer eller mindre normalt, 3 måltider per dag, gjerne grove rundstykker med egg eller ost e.l. til frokost, normal middag og gjerne cornflakes eller annen frokostblanding med syltetøt og melk til kvelds. Gleder meg til å se om det blir noen resultater. Er ikke overvektig, veier 72 kg og er 170 cm høy, men vil gjerne ha litt ekstra drahjelp til å få vekk litt på magen og disse "dansehåndtaka"!
Gjest J83 Skrevet 24. februar 2010 #90 Skrevet 24. februar 2010 Jeg har nå brukt opp en boks med Alli-piller. Det har funket veldig bra, jeg har gått ned snart 10kg. Jeg trener 5-6dager i uken, og spiser sunnt. Unner meg selvfølgelig "noe ekstra" i helgene. Man skal passe på kalorier, fett innhold osv i maten, det har jeg gjort MEN også spis alt med måte, uansett. Spis langsomt og kjenn på metthetsfølelsen og drikk MASSE vann gjennom hele dagen. Det hjelper:) Trening må selvfølgelig til. Når man trener for å gå NED i vekt (altså ikke bygge muskler osv), skal man trene dobblet så mye kondisjon enn styrke, altså 30min styrke = 60min kondisjon osv. Det har hvertfall hjulpet på meg :)Kondisjon kan være så mangt; gå turer, spinning, jogging, svømming, dans ++. Tren variert!!
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mars 2010 #91 Skrevet 24. mars 2010 Jeg har nå prøvd Alli i 5 dager. Har kombinert med Grete Roede-diett, og har gått ned 2,6 kg på disse dagene. Ingen "uhell" og magen fungerer fint, tror det har sammenheng med at jeg er forsiktig med fettinnholdet i maten. For en del år siden tok jeg av 32 kg vha Grete Roede diett og Reductil, samt regelmessig mosjon. Vekten klarte jeg å holde i flere år, helt til jeg fikk en skade i ryggen, og jeg ikke kunne utfolde meg på samme måte lengre. Nå er 20 kg kommet på igjen. Har flere ganger prøvd å gå ned igjen nå i senere tid, men kiloene henger ganske så fast desverre. Nå har jeg begynt på Alli som sagt, og er oppmuntret over effekten. Det gir et veldig oppløft å få en god start, og det motiverer for videre diett. Er spent på fortsettelsen!! =)
Gjest sisi Skrevet 21. april 2010 #93 Skrevet 21. april 2010 Ikke merket noe hodevondt. Men jeg er veldig trøtt og slapp, merket det etter bare en dag med alli..er på tredje dagen nå. Er det noen andre som opplever det samme?
Gjest Gutt_84 Skrevet 4. oktober 2010 #94 Skrevet 4. oktober 2010 Hvor lenge holder en 600 kr boks med Alli egentlig, er det 1 boks pr. mnd. ved vanelig dosering eller? Vurderer og prøve den, men og "leke" fett frister svært lite da:)
Gjest jente88 Skrevet 20. oktober 2010 #95 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg håper noen med litt mer alli erfaring kan svare meg på dette: Jeg begynte på alli for 2 dager siden, men merker ingen forskjell på når jeg går på do! Må hverken gå oftere og har heller ikke løs mage! Vil dette si at pillene ikke fungerer på meg? For det er vel det man går ned av? At man skiller ut fettet?
Gjest linn Skrevet 4. januar 2011 #96 Skrevet 4. januar 2011 jeg også slet med dette uansett om jeg spiste mye fett elr ikke, så rant d fort ut fett, så hvitebuksert må man unngå og greit å passe litt på
Poppzy Skrevet 4. januar 2011 #97 Skrevet 4. januar 2011 Jeg håper noen med litt mer alli erfaring kan svare meg på dette: Jeg begynte på alli for 2 dager siden, men merker ingen forskjell på når jeg går på do! Må hverken gå oftere og har heller ikke løs mage! Vil dette si at pillene ikke fungerer på meg? For det er vel det man går ned av? At man skiller ut fettet? Tror ikke poenget er å gå ned pga av at man skiller ut fettet av det man spiser, men at du skal reduserer fettinntaket i kosten din. Det er jo ingen vist i å spise normalt (mye fet mat) og få løs mage med store magesmerter. Da er det bedre og redusere fettinntaket. Jeg har selv gått på den typen som man får på resept (Xenical). Var ikke så veldig mye plaget med løs mage da jeg passet på hva jeg spiste. Husker bare jeg fikk store magesmerter og krampe da jeg hadde spist for mye fet mat.
Håpløsa Skrevet 5. januar 2011 #98 Skrevet 5. januar 2011 Piller hjelper aldri i lengden. Det er i hodet vektreduksjonen sitter. Alt annet er bare bortforklaringer og unnskyldninger for å slippe å gjøre den jobben som faktisk må til. Et skikkelig kosthold uten alt mulig drittmat er det eneste som hjelper.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #99 Skrevet 12. januar 2011 Jeg er ikke overvektig og har en normal BMI, og jeg har ganske mye fett rundt magen og lår. Har nå begynt å trene men lurer på om jeg skal begynne på Alli? Har vrt på hjemmesiden til Alli men ser at de ikke annbefaler dette for folk med normal BMI, hvorfor ikke?
Gjest Sonia Skrevet 28. januar 2012 #100 Skrevet 28. januar 2012 Har brukt d i ei uke og har gått ned nesten 4 kilo. Fantastisk produkt:))) spiser greit m mat.. Men har ik lyst på søtsaker lenger:))) anbefales
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå