lost_bird Skrevet 14. mai 2009 #21 Skrevet 14. mai 2009 Nei. Har ikke endret noe på kostholdet. Er rimelig fornøyd med det sånn som det er nå. Spiser minimalt med fett fra før av, og sjeldent mer enn 1900 kcal hver dag. Masse fiber og grønnsaker. Kanskje det er der problemstillingen ligger, at det er for lite fett?? Hadde tidligere avføring ca annenhver dag, men har - siden oppstart av alli for 5 dager siden, vært på nr. 2 en gang. Ingen endring i avføringen altså, hvis man skal gå på detaljer. Men, har ikke gitt opp ennå! Prøver litt til
Sol79 Skrevet 17. mai 2009 #22 Skrevet 17. mai 2009 Hva er poenget med å ta alli om du egentlig ikke spiser noe fett? 1900 kcal om dagen er vel litt mye om du vil ned i vekt?
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2009 #23 Skrevet 17. mai 2009 1900 kcal om dagen er vel litt mye om du vil ned i vekt? Vedkommende har jo ikke sagt noe om vekt, høyde eller aktivitetsnivå, så å si at 1900 kcal er mye uten å vite mer blir bare dumt. Og til dere som tror at alt fett bør kuttes ut, noe fett bør man få i seg. Men helst av den sunne typen, en trenger fett for å forbrenne fett.
Gjest Hege Skrevet 17. mai 2009 #24 Skrevet 17. mai 2009 Vedkommende har jo ikke sagt noe om vekt, høyde eller aktivitetsnivå, så å si at 1900 kcal er mye uten å vite mer blir bare dumt. Og til dere som tror at alt fett bør kuttes ut, noe fett bør man få i seg. Men helst av den sunne typen, en trenger fett for å forbrenne fett.
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2009 #25 Skrevet 17. mai 2009 Har brukt Alli i snart to uker. Har ikke gått ned ett gram, men har heller ikke vært flink med kostholdet, så kan takke meg selv. Men, merket virkningen etter en helg med mye grillmat; fettet nærmest rant ut... Jeg kommer til å fortsette med pillene, men uten forventninger til at jeg kan spise hva jeg vil og likevel gå ned. I veiledningen som følger pillene står det at man skal ha en fettfattig diett, der man skal spise mer karbohydrater enn proteiner. Dette skurrer litt etter noen år med Fedon-råd...
lost_bird Skrevet 18. mai 2009 #26 Skrevet 18. mai 2009 (endret) 1900 er langt i fra for mye hvis man skal gå ned i vekt. 1900 Kalorier er 600 kalorier mindre enn det kroppen min forbrenner i løpet av en vanlig dag. I tillegg til dette kommer evt. trening. Her er det snakk om å ha en sunn livsstil, somman kan leve med, i tillegg til en gradvis vektnedgang. Jeg har, på 70 dager, gått ned 10 kg nå - ved hjelp av dette kalorinivået+mitt aktivitetsnivå. Fett finnes i store deler av kostholdet mitt. Kjøtt, melk osv. Jeg er fornøyd med min vektnedgang så lang, men har fått litt blod på tann - i tillegg til at jeg er nysgjerrig på et produkt som Alli - som det har blitt sagt så mye "godt" om. Derfor prøver jeg Alli. Edit: skriveleif Endret 18. mai 2009 av lost_bird
Gjest Gjest_Lune_* Skrevet 19. mai 2009 #27 Skrevet 19. mai 2009 Det hadde det på apotekt her i byen, kostet 499kr. Har kjempe lyst å kjøpe en pakke jeg også, men er så redd for å bli uglesett. Jeg sliter ekstremt med å gå ned de siste kiloene, som er fryktelig irriterende! Jeg skjønte ikke helt logikken, i pakningsvedlegge står det at man skal spise fettfattig og skrives det at de ikke hjelper om man spiser fettfattig?!
Gjest Gjest_Anne_* Skrevet 19. mai 2009 #28 Skrevet 19. mai 2009 Alli hjelper deg og gå ned 50% ekstra. Går du selv ned 2 kg, vill alli hjelpe deg med ett kilo til! Altså total vektreduksjon 3 kg. Det nytter derfor ikke sitte på ræva og spise vanlig og tro at pillene gjør jobben for dere!
Gjest bambi_25 Skrevet 19. mai 2009 #29 Skrevet 19. mai 2009 Noen som har merket noen bivirkninger av alli? Kvalme, ekstra sultfølelse og slapphet? Føler også at jeg tisser ekstra mye. Veldig usikker på om jeg vil fortsette med denne kuren eller ikke, har gått på alli i en uke nå. Men det føles nesten ut som at jeg har mer ubehag enn hjelp.
HD_berta Skrevet 20. mai 2009 #30 Skrevet 20. mai 2009 Startet dere som har begynt på alli med fettfattig kost noen dager før dere begynte med pillen? Jeg har kjøpt de i dag, og lurer på om jeg kan starte i morgen, eller om jeg børe vente et par dager.... er redd jeg skal få skikkelig løs mage dersom jeg begynner for tidlig. Noen som har råd?? Jeg har jo veldig lyst til å komme igang da :-)
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2009 #31 Skrevet 20. mai 2009 Avføringen er løs, men på ingen måte hverken smertefull eller veldig drastisk i den forstand at jeg kontrollert kommer meg på do. Det største "problemet" er egentlig tarmgassen med oljeflekker i.
HD_berta Skrevet 21. mai 2009 #32 Skrevet 21. mai 2009 Jeg har startet i dag, og er veldig spent på hva som skjer. Håper selvsagt på en kickstart for å komme igang. Har virkelig behov for å gå ned ca 25 kilo. Har ingen helsemessige plager, men har et veldig dårlig selvbilde. Nå er det bare å legge om kosten, ut å trimme og håpe på få bivirkninger :-)
lost_bird Skrevet 21. mai 2009 #33 Skrevet 21. mai 2009 Jeg har ikke opplevd noen bivirkninger i det hele tatt. Siden jeg allerede var inne i "slankemodus" allerede før jeg startet, og har en veldig aktiv og sunn livsstil, er jeg usikker på hvor mye jeg kan kreditere Alli for av vektnedgangen min. Jeg har ihvertfall siden jeg startet gått ned ca. 2,5 kg.
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2009 #34 Skrevet 3. juni 2009 Hvordan går det med dere nå? Jeg er inne i min andre dag. Ikke merket noen bivirkninger bortsett fra den første tabletten. Måtte på toan like etter det måltidet. Følger en del av oppskriftene fra alliplan.
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 6. juni 2009 #35 Skrevet 6. juni 2009 Jeg begynte med Alli på torsdag. Går endel på do med bløt avføring. Trener og holder et magert kosthold med mye grønt og frukt. Gidder ikke å bruke 500 på noe som ikke skal hjelpe meg med de siste 3 kg. Hadde ingen problem med å få kjøpe det på apoteket. Ble ikke spurt om noe. Skal gi tilbakemelding om ei uke. Spent
Gjest twinny Skrevet 6. juni 2009 #36 Skrevet 6. juni 2009 Har prøvd alli i 2 uker, jeg fikk kraftig hjerteklapp, som jeg aldri tidligere har hatt. Og det var skikkelige kloppeti-kloppeti gjennom nesten hele dagen og utover i sene nattetimer. Tok i fra meg nattesøvn. Begynte samtidig med at jeg startet på alli-pillene. Kobla det ikke med en gang, uheldigvis, da skulle jeg slengt pillene i søpla med en gang. Har vært 5 dager uten nå, og merker allerede stor bedring på hjertet. Aldri mer slankepiller på meg ihvertfall. Da er den gammeldagse metoden bedre: mindre fet mat og mer bevegelse i hverdagen. Jeg var i en litt desperat situasjon, sluttet å røyke for 1 år siden, samt at jeg har et dårlig ben som hindrer meg i å mosjonere nok. I tillegg er jeg fryktelig glad i snop. Tenkte alli var et godt utprøvd produkt... Nå skal jeg snart operere benet, også får jeg ta det derifra. Gikk faktisk opp nesten 2 kilo også, under slankekuren. Så jeg tror ikke alli er for alle og enhver. Dessverre. Nei jeg tror den beste løsningen ligger i oss selv, ALLE kan faktisk gå ned i vekt hvis de vil. Men vi må bruke kløkt og viljestyrke. Har gått ned 1 kg siden jeg kutta ut pillene, og dert ved å legge om kostholdet. Ser at andre fikk bivirkninger: kvalme. Samme her. Aldri mer lette løsninger som ikke er bra.
Gjest twinny Skrevet 6. juni 2009 #37 Skrevet 6. juni 2009 Jeg har startet i dag, og er veldig spent på hva som skjer. Håper selvsagt på en kickstart for å komme igang. Har virkelig behov for å gå ned ca 25 kilo. Har ingen helsemessige plager, men har et veldig dårlig selvbilde. Nå er det bare å legge om kosten, ut å trimme og håpe på få bivirkninger :-) Ja, mine bivirkninger var kraftig hjerteklapp, kvalme og økt vekt.... ....hvilke "bivirkninger" håper du på???? (gosh...går det an)
Gjest Ikke Berta Skrevet 6. juni 2009 #38 Skrevet 6. juni 2009 ....hvilke "bivirkninger" håper du på???? (gosh...går det an) Lær deg å les før du svarer. Ønsker få/lite bivirkninger. Og ja, det går an.
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2009 #39 Skrevet 6. juni 2009 Alli er det samme som det reseptbelagte legemidlet Xenical, men bare halv styrke. Det inneholder virkestoffet Orlistat, og kalles gjerne for en lipasehemmer. Det Alli gjør er å forhindre opptak av ca 25% av det fettet du spiser. Dette fettet føres ut av kroppen gjennom avføringen, så det sier seg at jo mer fett du spiser jo mer ubehag får du fra magen. Evt kan du ende opp med en svært ubehagelig fettdiarè. Alli stopper ikke søthunger, og den har ingen effekt på opptaket av sukker/karbohydrater. Du skal ta den til hvert hovedmåltid 3 ganger daglig. Om du spiser et fettfritt/svært fettfattig måltid trenger du ikke ta pillen, for da har den ingen hensikt. Du er altså nødt til å endre kostholdet ditt med denne pillen for å ikke forgå av ekle mage-/tarmbivirkninger. Målgruppen er voksne personer med BMI på 28 og over. Prisen er tett under 600 kr, og den selges på alle norske apotek. 600 kr?.... Om en skal gå ned i vekt,så er dette bortkastet penger. Alle vet at du må begrense fett og sukkerinntak for å gå ned. Samt røre deg. Spiser du fett til middag og tar en pille,så blir det rett på potta med en diare. det hjelper ikke mot sukkerinntak...En kan like godt ta en gulrot..... er man veldig overvektig,så kan en få hjelp hos legen. reducin er halve prisen. Da venner du magen til mindre mat. De aller fleste har god effekt, xenical går det veldig lite av,i tillegg var den dyr. Få hadde nytte av den til vektnedgang, da den kun hjalp mot fett. Og tar du pilla og fortsetter med fettspising,så hr du ike skjønt en dritt. Da skjønner du ikke at det er kostholdsendring som skal til. Så nå har de laget en folkelig verson med halve styrken for å få den reseptfritt. tro meg,de som går på denne lar seg lure.
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2009 #40 Skrevet 6. juni 2009 Så nå har de laget en folkelig verson med halve styrken for å få den reseptfritt. tro meg,de som går på denne lar seg lure. Nå snakker du uten å ha peil. Jeg er farmasøyt, og Alli er ikke "folkeversjonen" av Xenical. Studier viser at effekten av orlistat i 60 mger 80%+ av samme virkestoff i 120 mg (Xenical).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå