Gjest Gjest_Tuva_* Skrevet 7. mai 2009 #1 Skrevet 7. mai 2009 http://www.allianceapotek.no/index.cfm?oa=...9&sec=front Er det noen som har erfaringer med alli? Må man spørre etter det på apoteket eller står det i hylla for selvbetjening? KUN SERIØSE SVAR!
Gjest Bomsideisi Skrevet 7. mai 2009 #2 Skrevet 7. mai 2009 http://www.allianceapotek.no/index.cfm?oa=...9&sec=front Er det noen som har erfaringer med alli? Må man spørre etter det på apoteket eller står det i hylla for selvbetjening? KUN SERIØSE SVAR! Jeg spurte etter det i forleden, samtidig som jeg så det åpent i ei hylle Apotekpersonalet informerte greit om bruken av det, jeg dro kortet og dro hjem. Har bare hatt det i to dager, og er spent.
Pinnsvin Skrevet 7. mai 2009 #3 Skrevet 7. mai 2009 Er det kun Alliance og Boots apotek som fører Alli?
Skatt :) Skrevet 7. mai 2009 #4 Skrevet 7. mai 2009 Hei. Har aldri hørt om dette produktet før,virker det bra,mister man i tillegg søthunger? Når ble det reseptfritt i Norge?
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2009 #5 Skrevet 7. mai 2009 Det kom på mandag tror jeg. Og det var i følge nyhetene utsolgt allerede, samt at det var lange ventelister. Det selges vel på alle apotek. Virker ikke mot søthunger.
Gjest apotekdamen Skrevet 8. mai 2009 #6 Skrevet 8. mai 2009 Alli er det samme som det reseptbelagte legemidlet Xenical, men bare halv styrke. Det inneholder virkestoffet Orlistat, og kalles gjerne for en lipasehemmer. Det Alli gjør er å forhindre opptak av ca 25% av det fettet du spiser. Dette fettet føres ut av kroppen gjennom avføringen, så det sier seg at jo mer fett du spiser jo mer ubehag får du fra magen. Evt kan du ende opp med en svært ubehagelig fettdiarè. Alli stopper ikke søthunger, og den har ingen effekt på opptaket av sukker/karbohydrater. Du skal ta den til hvert hovedmåltid 3 ganger daglig. Om du spiser et fettfritt/svært fettfattig måltid trenger du ikke ta pillen, for da har den ingen hensikt. Du er altså nødt til å endre kostholdet ditt med denne pillen for å ikke forgå av ekle mage-/tarmbivirkninger. Målgruppen er voksne personer med BMI på 28 og over. Prisen er tett under 600 kr, og den selges på alle norske apotek.
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2009 #7 Skrevet 8. mai 2009 Vær klar over at man kan ha problemer med å faktisk beholde avføringen (diare) hvis du har spist mye fet mat. Avføringen blir oransj og bare renner ut. Vær i nærheten av en do er mitt råd.
Gjest flau Skrevet 8. mai 2009 #8 Skrevet 8. mai 2009 hva slags hyllereol står det under? Altså ikke forkjølelse, ikke smerte - men ....?
Gjest Dum Skrevet 8. mai 2009 #9 Skrevet 8. mai 2009 hva slags hyllereol står det under? Altså ikke forkjølelse, ikke smerte - men ....? ...men feit Det virker nok på de aller fleste, men det store spørsmålet er om det virker dobbelt så bra med dobbel dose (som det middelet som er på resept)
mikamedfela Skrevet 9. mai 2009 #11 Skrevet 9. mai 2009 Tror jeg har lest noe om at man må veies og måles på apoteket, men det måtte altså ikke du?
Gjest apotekdamen Skrevet 9. mai 2009 #12 Skrevet 9. mai 2009 Tror jeg har lest noe om at man må veies og måles på apoteket, men det måtte altså ikke du? Nei, du må ikke det, men noen apotek tilbyr den tjenesten. Du kan fritt kjøpe Alli, men om du ikke er i målgruppen så vil nok vi på apoteket fortelle deg det;) Alli har liten eller ingen effekt om du er marginalt overvektig og ikke spiser en spesielt fettrik kost. Det er ingen ny vidunderkur.
mikamedfela Skrevet 9. mai 2009 #13 Skrevet 9. mai 2009 Ok. Unnskyld at jeg spør, men... er det ikke egentlig lettere å bare legger om kosten da? (Litt off-topic kanskje, beklager.)
Bardot Skrevet 9. mai 2009 #14 Skrevet 9. mai 2009 Det er vel nettopp derfor mange velger å prøve denne pillen så de lettere kan legge om kostholdet sitt. Jeg skulle ha vært og kjøpt for samboeren da han jobber for lange dager til å rekke det, men da jeg absolutt ikke trenger det kan jeg bare tenke meg for noe rare blikk jeg muligens får.. Det er godt det bare står i en hylle og man ikke må be om det.
Gjest apotekdamen Skrevet 9. mai 2009 #15 Skrevet 9. mai 2009 Jeg skulle ha vært og kjøpt for samboeren da han jobber for lange dager til å rekke det, men da jeg absolutt ikke trenger det kan jeg bare tenke meg for noe rare blikk jeg muligens får.. Det er godt det bare står i en hylle og man ikke må be om det. Vi er da såpass proffe at vi ikke ser rart på deg. Du skulle bare visst hvor mye "pinlig" vi er innom i løpet av en dag. Å selge Alli er ikke annerledes enn å selge Paracet eller nesespray.
Saeria Skrevet 9. mai 2009 #16 Skrevet 9. mai 2009 Hei. Har aldri hørt om dette produktet før,virker det bra,mister man i tillegg søthunger? Når ble det reseptfritt i Norge? Krom kan hjelpe på søthungeren.
lost_bird Skrevet 10. mai 2009 #17 Skrevet 10. mai 2009 Dere som startet med Alli på mandag, oppdater litt her etterhvert når det gjelder erfaring, forandring etc.! Tok selv min første pille i går ettermiddag, og er kjempespent!
Gjest Moll Skrevet 11. mai 2009 #18 Skrevet 11. mai 2009 Jeg startet i dag. Har også kuttet søtsaker ned til et minimum og startet å trene..
lost_bird Skrevet 12. mai 2009 #19 Skrevet 12. mai 2009 Hmmm... Skeptisk. Har gått på disse pillene i tre dager nå. Har gått opp nesten ett kilo siden jeg startet. Hmm... Noen med positive erfaringer til nå?
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2009 #20 Skrevet 14. mai 2009 Har du gjort noe med kostholdet og livsstilen din når du startet på alli? Det kan jo også godt være væskeendringer i kroppen. Jeg har sett at avføringen min er full av fett, men jeg har ikke hatt noe diare. Veier meg kun en gang i uken, så jeg kommer tilbake med vekt på mandag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå