Dixie Skrevet 21. juli 2003 #21 Skrevet 21. juli 2003 Har en mini shetlandsponny!! Jada, det er egentlig en hest, men han oppfører seg som en hund. Og er alltid med overalt i bånd, han er jo bare 70 cm høy..... Så det er min hund!!
LaToya Skrevet 22. juli 2003 #22 Skrevet 22. juli 2003 Hei. Jeg har en Breton ( fransk fuglehund ) Hun er 2 år og brukes til jakt, så vi gleder oss til høsten :D
Skusla Skrevet 22. juli 2003 #23 Skrevet 22. juli 2003 Jeg hentet bofsen min på Lørdag. Det er en Kooiker, noe veldig få har hørt om faktisk. Det finnes omlag 200 stk her i Norge av rasen, så det er ikke så mange som har den. Her kan dere se hvordan de ser ut: http://home.c2i.net/ebras/kooiker.htm Lille Aicka'n vår har tilpasset seg sitt nye hjem veldig bra. Hun løper rundt og er en vilter liten jente som er fryktelig lett å bli glad i.. :D Litt rampete er hun da, særlig mot mammas hengeplante, men mest snill.
Gjest gladidag(iil) Skrevet 22. juli 2003 #24 Skrevet 22. juli 2003 vi har en døv, 11år gammel labrador..eller avogtil tror jeg den bare har selektiv hørsel Den er vill og gal, er egentlig veldig godt dressert og brukes til jakt, men er nå "pensjonist" og får nesten gjøre som den vil..oppfører seg som en hvalp...ingen som tror den er så gammel njår vi er ute på tur m den, spretter rundt..
Gjest Zalomine Skrevet 24. juli 2003 #25 Skrevet 24. juli 2003 Har alltid hatt hund, inntil jeg flyttet sørover for 15 år siden. Først en blandingshund - den ble 12 år - familiehund. Så kjøpte jeg en egen Flat Coated Retriver. Virkelige vakre skapninger - og snille. Har ikke hund vi da, jeg har aldri hatt hund, men sambo hadde Flat som barn, og ønsker seg det igjen. Siden han var barn da han hadde den, så stoler jeg ikke 100% på hans oppfatninger av rasen. Krever det så mye som jeg innbiller meg, og enda litt til?
Gunilla Skrevet 24. juli 2003 #26 Skrevet 24. juli 2003 Jeg hentet bofsen min på Lørdag. Det er en Kooiker, noe veldig få har hørt om faktisk. Det finnes omlag 200 stk her i Norge av rasen, så det er ikke så mange som har den. Her kan dere se hvordan de ser ut: http://home.c2i.net/ebras/kooiker.htm Så nydelig den er! Pen rase, Skusla! Lykke til med bofsen!
Montezuma Skrevet 25. juli 2003 #27 Skrevet 25. juli 2003 Har dessverre ikke hund lenger.... Men jeg savner veldig gutten min som har flyttet fra oss. Han er Gatemix/Fri kjærlighet. Dvs. Schäfer, husky, mynde og en harehund.
Gjest Zirine Skrevet 25. juli 2003 #28 Skrevet 25. juli 2003 Har ikke hund vi da, jeg har aldri hatt hund, men sambo hadde Flat som barn, og ønsker seg det igjen. Siden han var barn da han hadde den, så stoler jeg ikke 100% på hans oppfatninger av rasen. Krever det så mye som jeg innbiller meg, og enda litt til? Jeg vil nok si at en Flat passer best til noen som er aktive, og som liker å gå tur i skog og mark - kanskje også driver med jakt (rasen er utrolig dyktige apportører - og de elsker det). Flat'en er, som du sikkert vet, en fuglehund og endel mer "rastløs" enn en Golden, men mindre stresset enn f.eks en engelsk setter/gordon setter. Altså, den trenger godt med trim, passer ikke så godt for bedagelige mennesker. Du trenger ikke å bo på landet, det er ikke det jeg mener - men får den ikke boltre seg, så blir den litt ..... masete, hvis du skjønner hva jeg mener. Det er nok det eneste som er "krevende" med hunden. Bortsett fra dette er den en ypperlig familiehund. Passer ikke som vakthund, for den elsker alle mennesker - spesielt barn Er det første gang dere skal ha hund, så anbefaler jeg rasen. Utrolig lett å dressere, villig, leken, snill og lett å ha med å gjøre. Ingen bjeffehund. Jeg angret aldri på mitt valg, men lot henne være igjen nordpå hos min tidligere kjærest, da jeg reiste sørover. Han var/er et friluftsmenneske - hun ville få det best der.
Olse Skrevet 25. juli 2003 #29 Skrevet 25. juli 2003 Vi har norsk grå elghund. Hun er 2 år. Verdens peneste hund!!!!!
Snorkie Skrevet 26. juli 2003 #30 Skrevet 26. juli 2003 Vi har Rhodesian Ridgeback. Han er nå 7 mnd. gammel
Milly:) Skrevet 26. juli 2003 #32 Skrevet 26. juli 2003 Hunder er nydelige... JEG VIL OGSÅ HA HUND!! Har pus da
Gjest Anonymous Skrevet 28. juli 2003 #33 Skrevet 28. juli 2003 En nydelig,hvit labrador på 8 år, som også har selektiv hørsel :D
Tinka Skrevet 28. juli 2003 #34 Skrevet 28. juli 2003 En veldig søt, god og snill (men ikke så fryktelig smart...) Kleiner Münsterlãnder tispe på 7 år :D Og min kjære har en like søt og like snill (og enda dummere!) Schæfer tispe som også er 7 år Og Shcæferen titter alltid like rart når min fugleelskende hund (i den forsand at hun ønsker å finn dem og spise dem..) får øye på et eller annet med vinger og går helt bananas... Schæferen tror det er lek, og blir jo så furten når hun blir avvist av min som da gjerne står og hopper opp mot et tre og ønsker hun kunne fly... Eller klatre...
majan Skrevet 28. juli 2003 #35 Skrevet 28. juli 2003 vi har blanding av Border Collie og Collie. En stor kosebamse. :D
Joplaya Skrevet 29. juli 2003 #37 Skrevet 29. juli 2003 Jeg hentet bofsen min på Lørdag. Det er en Kooiker, noe veldig få har hørt om faktisk. Det finnes omlag 200 stk her i Norge av rasen, så det er ikke så mange som har den. Da jeg skulle ha hund var det kooiker jeg ville ha, vi begge ville ha det. Skjønte fort det var få av de i landet ja, da vi ikke fant noen kull på det tidspunktet... Herlig hund da! Endte opp med en beagle vi, som er skjønn og snill som dagen er lang. Men plagsomt at hun stikker av så fort hun får sjansen...
Chiquita Skrevet 29. juli 2003 #38 Skrevet 29. juli 2003 For øyeblikket har jeg en Shetland Sheepdog på "lån". Dvs at jeg fikk den "levert på døra" i dag av min mor (som egentlig eier den), og jeg skal passe den mens de er på ferie. Om ikke lenge (når jeg er ferdig med skolen, og har tid/er litt mere hjemme) skal vi selv skaffe oss en hund, men vi er ikke helt sikker på hvilken hund enda. (Bananmannen vil ha en han kan bruke til jakt, mens jeg vil ha en som er litt "selskapshund" i tillegg, men vi blir vel enige)
Gjest Zirine Skrevet 30. juli 2003 #39 Skrevet 30. juli 2003 Ingen foreløpig, men vi går og lurer på å skaffe oss en asfaltmix.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå