Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Venninda mi har møtt en gift mann som sier at han ikke har følelser for kona og at han har planer om å forlate henne fordi han er elsker venninda mi og vil være sammen med henne. Venninda min er klar for å bryte med han hvis han ikke går men vil vente på han hvis det er tjangse for at det kan bli de to. Dette sliter henne i stykker og jeg lurer på hvor stor tjangsen er for at en gift mann går fra kone og barn eller blir det bare med snakket. Kona vet at han er lei og vil ha en tjangse til for og prøve og reparere forholdet. Hvor stor er sansynligheten for at han kommer til og gå og hvor lenge bør hun vente? Er det noen som har opplevd at han har gått eller er det bare noe dem sier for å holde på begge to?

Videoannonse
Annonse
Gjest Wacmoc
Skrevet
Venninda mi har møtt en gift mann som sier at han ikke har følelser for kona og at han har planer om å forlate henne fordi han er elsker venninda mi og vil være sammen med henne. Venninda min er klar for å bryte med han hvis han ikke går men vil vente på han hvis det er tjangse for at det kan bli de to. Dette sliter henne i stykker og jeg lurer på hvor stor tjangsen er for at en gift mann går fra kone og barn eller blir det bare med snakket. Kona vet at han er lei og vil ha en tjangse til for og prøve og reparere forholdet. Hvor stor er sansynligheten for at han kommer til og gå og hvor lenge bør hun vente? Er det noen som har opplevd at han har gått eller er det bare noe dem sier for å holde på begge to?

Tror det er liten sansynlighet for at han kommer til å gå. Men det er bare meg da...

Er sånn med mange menn at de vil ha i pose og sekk ( med andre ord; Spenningen hos elskerinnen, og tryggheten og stabiliteten i familien ) men oftest holder de seg hos kona..

Da mamma og pappa var gift hadde mamma ei elskerinne. Hun lovet henne å skille seg fra pappa, også skillte elskerinna seg fra kona si. De holdt begge ord, Så nå er de to gift og lever "lykkelig" i alle sine dager..

Så det skjer jo. Jeg er bare usikker på hvor ofte..

Gjest Gjest
Skrevet

Ser at han har barn med kona si, og da tror jeg at det ofte blir bare med snakket når personen har barn med i bildet. Det er nok utrolig vanskelig å vite.

Jeg fant meg en mann som hadde samboer og vært sammen med henne i 6 år. Jeg satte meg selv en deadline (som jeg ikke sa til noen) på at hvis han ikke hadde gått fra henne innen den datoen så skulle jeg komme meg videre, for jeg var nok som venninna di, det hele slet noe enormt på meg psykisk. Til min fordel gikk han fra dama en uke før datoen jeg hadde satt, og nå sitter vi 2 1/2 år senere og jeg er gift med denne mannen.

Men jeg vet hadde det vært barn med i bildet så hadde jeg skygget banen mye før, og antagelig ikke vært gift med han nå. Jeg tror at sjansen for at han går nå det er barn inni bildet er veldig liten. men be henne sette en frist for seg selv, ikke bare gå å vente.

Skrevet

Jeg ville gått uansett. Og gitt han beskjed om at han kunne komme tilbake den dagen han kunne fremlegge kopi av underskrevne separasjonspapirer. Da skulle jeg vurdert om vi kanskje kunne begynt på nytt.

Gjest Gjest
Skrevet
Hvor stor er sansynligheten for at han kommer til og gå?

Sannsynligheten er mindre enn 5%

Og: menn som er misfornøyde i ekteskapene tar så og si aldri initiativet til å gå. De venter på at kvinnen skal gjøre det. Menn gjør alt for å unngå konfrontasjon, og de tåler ikke at noen kjefter, gråter og blir sinte på de.

Gjest Gjest
Skrevet
Sannsynligheten er mindre enn 5%

Og: menn som er misfornøyde i ekteskapene tar så og si aldri initiativet til å gå.

Så du mener at menn generelt heller blir i døde ekteskap framfor å satse på ny frisk med ei de er forelsket i?

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, menn flest blir heller i "døde" ekteskap.

Hvem vet hvor dødt det egentlig er. Det har man jo bare hans ord for at det er.

Dessuten er de fleste menn bekvemmelig anlagt og takler dårlig den konfrontasjonen som nødvendigvis kommer hvis han velger å gå.

Gjest Katrina
Skrevet

Mannen min gikk ifra meg til fordel for elskerinnen, så ja det skjer.

Skrevet

Vel - jeg er en mann. Basert på mine erfaringer og samtaler med mine kjønnsfrender, så vil jeg si at sjansen for at han går er 1 %. Han vil nok ha i pose og sekk. Vi vil ofte det. Menn er jegere. Når steinaldermannen var på jakt etter bytte, så var det atskillig bedre for ham hvis han fikk 2 vilt istedenfor 1. Genene har ikke forandret seg mye... I dag skjer "jakten" dog på andre måter enn før.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er det dummeste jeg har hørt! Menn går ikke fordi de er feige og konflikt sky. Har hørt litt for mange historier om gifte menn med dårlige ekteskap som "elsker" elskerinna helt til kona finner ut. Da får pipa en annen låt.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Han kommer aldri til å forlate kone og barn. Ikke uten at kona finner det ut og kaster han ut. Da er venninna di grei å ha i bakhånd.

Gjest Gjest
Skrevet
Så du mener at menn generelt heller blir i døde ekteskap framfor å satse på ny frisk med ei de er forelsket i?

Nå er de ikke alltid det er så død som de lurer elskerinna til å tro.

Gjest Gjest
Skrevet
Han kommer aldri til å forlate kone og barn. Ikke uten at kona finner det ut og kaster han ut. Da er venninna di grei å ha i bakhånd.

Hvis det stemmer er menn noen ynkelige skapninger. Hvorfor er de sånn?

Gjest brutal_mann
Skrevet
Hvis det stemmer er menn noen ynkelige skapninger. Hvorfor er de sånn?

Menn er ikke ynkelige. Kvinner er bare urimelige. Såpas urimelige at de sjelden våkner før han faktisk går. Å ta opp problemre med kvinner er den sikkreste vei for en mann å ende opp i en krangel som handler om hvor stor idiot han er. Toveiskommuniksjon med kvinner er som regel en umulighet.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Litt enkel logikk: dersom mannen lyver til kona om deg, er ikke da oddsene for at han lyver til deg om kona ganske høye?

Gjest Hilde K S
Skrevet (endret)

Og; er det et tegn på naivitet at man som elskerinne tror at man blir elsket?

Endret av Hilde K S
Gjest eks-elskerinne
Skrevet

Oddsene er nok lave ja. Men det er bare venninna di som kjenner denne mannen, ingen her inne gjør det. Alle menn er forskjellige - det går ikke an å si at "alle" er sånn eller sånn.

Jeg er nå samboer på tredje året med en mann jeg "stjal" fra kona hans. Vi hadde et forhold, han hadde et dårlig ekteskap. Han fikk nok av dårlig samvittighet og skulle prøve å satse på kona og se om han klarte å presse fram en varm følelse for henne. Han prøvde i ett år (kona fant aldri ut om oss) men da hadde han fått nok. Vi hadde null kontakt dette året. Jeg følte meg lenge som en idiot som hadde trodd at han skulle gå for min del. Samtidig som jeg visste inni meg at han elsket meg.

De ble etterhvert separert og han flyttet ut. Etter ca. 6 måneder møtte han meg "for første gang" og vi ble et par. Kona har nok alltid hatt mistanke om at jeg var grunnen til bruddet, men vi holder på historien vår for å ikke såre henne mer.

Vi har ungene hans hos oss annenhver uke og livet er deilig! Skal prøve å lage en til snart :)

Vi hadde nok ikke hatt det forholdet vi har i dag hvis han hadde gått fra henne med én gang og rett inn i armene mine. Han sier selv at da ville han ha hatt så dårlig samvittighet at det ville ha ødelagt for oss. Men ved å gi det tid og ta ting rolig, så funket det.

Jeg hadde nok også tenkt at han ikke var en bra mann hvis han forlot familien sånn uten videre ved "første forsøk". Ingen skal behøve å leve i døde ekteskap, men man skylder alle rundt seg å prøve og se om det kan endre seg.

Min sier at de han hadde dårligst samvittighet for var ungene, han var bekymret for deres nye tilværelse i to hjem. Men han påstår at de ser ut til å ha det bedre nå. De har en glad og lykkelig far som engasjerer seg, i stedet for en grå og trist far som ikke er lykkelig.

Så det går an!!! Men jeg tror nok at jeg har vært svært heldig med min gifte mann.

Skrevet (endret)
Ja, menn flest blir heller i "døde" ekteskap.

Hvem vet hvor dødt det egentlig er. Det har man jo bare hans ord for at det er.

Dessuten er de fleste menn bekvemmelig anlagt og takler dårlig den konfrontasjonen som nødvendigvis kommer hvis han velger å gå.

Så sant som det er sagt.

Jeg har brent meg til de grader på det. Fordi menn er feige i det avgjørende øyeblikket. De vil ha i både sekk og pose og takler ikke ubehaget/konfrontasjoner som kommer om han velger å forlate kona. Krangling om fordeling av jordisk gods, bolig, penger, evt barn.

Som flere allerede har nevnt, er sjansen at han forlater sin kone til fordel for elskerinnen: mellom 1-5%.

Endret av Queen B
Gjest brutal_mann
Skrevet
Og; er det et tegn på naivitet at man som elskerinne tror at man blir elsket?

Ja. Hadde han elsket sin elskerinne hadde han forlatt kona. Han forlater ikke kona fordi han elsker henne.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Så sant som det er sagt.

Jeg har brent meg til de grader på det. Fordi menn er feige i det avgjørende øyeblikket. De vil ha i både sekk og pose og takler ikke ubehaget/konfrontasjoner som kommer om han velger å forlate kona. Krangling om fordeling av jordisk gods, bolig, penger, evt barn.

Som flere allerede har nevnt, er sjansen at han forlater sin kone til fordel for elskerinnen: mellom 1-5%.

Menn er ikke feige, de bare elsker sin kone. Elskerinnen sin rolle er spenning, hverken mer eller mindre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...