Gå til innhold

Vurderer reise i august og oktober. Når kjøpe billetter?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Steder:

August: Vancouver

Oktober: Durham (North Carolina)

Når er det jevnt over billigest å bestille? I god tid, eller gamble på en "hopp på tur"?

August er langt mer fleksibel med tanke på datoer, men oktoberturen vil også trolig bli noenlunde fleksibel.

Tips til byer jeg kan reise via for å senke prisene er også noe jeg setter stor pris på. London ser ut til å være beste alternativet til nå, men jeg er åpen for tips :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har vært i USA noen ganger nå, og billettprisene varierer veldig. Noen ganger har det lønt seg å bestille i god tid, andre ganger er det billig rett før. Det beste rådet jeg kan gi er egentlig at du sjekker med jevne mellomrom, og at du bør kunne komme over noe ned mot 4000 tur/retur.

Skrevet

Ser heldigvis ut som jeg får tak i billetter rundt 4000 ja.

Kommer til Gatwick kl 19.30, og forlater fra Heatrow dagen etter kl 11.00. Altså 16 timer uten søvn.

Lett håpløse tidspunkter, men det ser ikke ut som jeg finner noe bedre uten å reise frem og tilbake som en sprettball.

For alternativer er at jeg reiser via Oslo/Philadelphia, men jeg regner med jeg blir minst like utslitt av det. Fordelen der er kanskje at jeg går mer eller mindre på rent adrenalin og ikke risikerer å slokne i London. I tillegg ser det ut til å være betydelig mindre håndbagasje man kan ta med seg da.

Hehe, aldri vært på en flyplass engang, og så sette igang med dette prosjektet? :ler:

Skrevet

Hvis du sjekker flybilletter på finn.no, får du opp enkleste reisevei. Du kan velge f.eks at du kun vil ha en mellomlanding, og de fleste bør korrespondere bedre enn det du har funnet.

Til Vancouver ser det ut som det er raskest med British Airways via London, begge på Heathrow. Rundt 15 timers reisetid ser ut til å være vanlig. Men billigere med Continental, ja..

Til Durham ser det ut som det enkleste er å finne en rimelig billett til NY og så videre (med f.eks. Continental som koster rundt en tusenlapp) til Raleigh/Durham Intl airport.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...