Gå til innhold

Spiser de hund i Hong Kong?

Fremhevede innlegg

Gjest Hundeelsker
Skrevet

Rart spørsmål:) Men vurderer en tur innom Hong Kong i sommer. Ellers i Kina kan man jo støte på div gatesjapper som serverer hundekjøtt.

Jeg vet at min ferie vil bli helt ødelagt om jeg får se hunder i bur som skal spises... jaja vet at det er kultur osv.. men da dropper jeg heller den kulturelle opplevelsen det er å dra til Kina.

Så derfor lurer jeg da...Kan jeg komme borti dette i Hong Kong? Er jo litt mer moderne der.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ja, i HongKong spises det hund og katt. Du vil ikke oppleve gatesjapper som selger hundekjøtt, men går du på markedene, så kan du se dyrene sitte inne i små bur klare for salg.

Unngå markedene, og du vil ikke se noe til dette.

Gjest samme gjest
Skrevet
Ellers i Kina kan man jo støte på div gatesjapper som serverer hundekjøtt.

Kan man det? Hvor da? Jeg har reist i store deler av Kina og aldri opplevd det.

Gjest Hundeelsker
Skrevet
Kan man det? Hvor da? Jeg har reist i store deler av Kina og aldri opplevd det.

Et par jeg kjenner som har opplevd dette ja..riktinok i litt mer "rual" områder.

Gjest Gjest
Skrevet
Et par jeg kjenner som har opplevd dette ja..riktinok i litt mer "rual" områder.

Da tror jeg nok du bare er offer for jugepåossopplevelser-folk gitt. Og deme r det mange av.

Det er ikke så vanlig å spise hund/katt i Kina som vi tror. Og ikke gjør de det i hele Kina heller, men i sørlige områder. Nå er det stort sett turister som etterspør det.

Skrevet

Har spist hund på restaurant i Beijing. Smakte faktisk ganske så godt.

• Liker 1
Gjest Hundeelsker
Skrevet
Da tror jeg nok du bare er offer for jugepåossopplevelser-folk gitt. Og deme r det mange av.

Det er ikke så vanlig å spise hund/katt i Kina som vi tror. Og ikke gjør de det i hele Kina heller, men i sørlige områder. Nå er det stort sett turister som etterspør det.

Ja de er det maaange av men tror nok ikke det i dette tilfellet, stoler på de som fortalte meg det. Men kan jo hende de oppsøkte slike "opplevelser "

Tusen takk for litt beroligende info iallefall.

Må legge til at jeg har reist masse i Asia uten å ha sett/smakt noe til det da...tror jeg iallefall:)

Har spist hund på restaurant i Beijing. Smakte faktisk ganske så godt.

Håper du fikk en fantastisk uttadæsjæl opplevelse som du kan blogge hjem om da:) Vakke helt det jeg spurte om her....

Gjest Gjest
Skrevet
Ja de er det maaange av men tror nok ikke det i dette tilfellet, stoler på de som fortalte meg det. Men kan jo hende de oppsøkte slike "opplevelser "

Ok, men jeg tror dem fremdeles ikke. Hund/katt er ikke vanlig å spise i Kina, selv om det skjer i enkelte områder (i sør). Kanskje de bare ble lurt til å tro det var hundekjøtt de spiste, og at selgeren på den måten tjente litt ekstra?

Jeg spurte på en restaurant i sør som hadde hund på menyen, om hvem som spiste det. Svaret jeg fikk var at nesten ingen spiste det, og de få som gjorde det var turister. Så da er det vel stas for enkelte turister å komme hjem og fortelle at de har spist hund.

Gjest Hundeelsker
Skrevet
Ok, men jeg tror dem fremdeles ikke. Hund/katt er ikke vanlig å spise i Kina, selv om det skjer i enkelte områder (i sør). Kanskje de bare ble lurt til å tro det var hundekjøtt de spiste, og at selgeren på den måten tjente litt ekstra?

Jeg spurte på en restaurant i sør som hadde hund på menyen, om hvem som spiste det. Svaret jeg fikk var at nesten ingen spiste det, og de få som gjorde det var turister. Så da er det vel stas for enkelte turister å komme hjem og fortelle at de har spist hund.

Stoler på deg jeg, og drar til Hong Kong og koser meg:)

Skrevet

En av mine beste venninner studerte kinesisk språk og tradisjoner, og bodde i forbindelse med studiene ca et halvt år i Kina. Hun kan fortelle at dersom man har spist hund eller katt i Kina er det slett ikke ved verken en feiltagelse eller noe annet - det er nemlig desidert det dyreste på hele menyen. Altså; "jeg fikk noe rart kjøtt på en sjappe, smakte litt som kylling, men det var sikkert hund" er en myte. Spiser du hund, vet du (og lommeboka) at du spiser det.

Hun kunne forresten også fortelle at den beste vegetarmaten hun noensinne har fått servert var i Kina, så det kan være en anbefaling å ta med seg :) De fleste steder tas vegetarmat skikkelig på alvor og man får servert litt mer spenstige alternativer enn grønn salat og spinatravioli :spise:

Og selv om man stoler på de som forteller om shäferburger betyr ikke at de igjen ikke har blitt lurt til å tro at kylling er hund ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...