Gå til innhold

hjelp-gravid med nr 4


Anina

Anbefalte innlegg

Vi har vært uheldige etter steriliseringen av far, og blitt ufrivillig gravide med nr 4! :oops: Vi har jo to alternativ, men før vi gjør noe drastisk, er det noen som har erfaring med flere enn tre barn, og som vil dele noen erfaringer? Jeg er veldig redd for ikke å strekke til, at det vil bli for mange å følge opp, både med tanke på skole, fritidssysler og økonomisk. Har nå barn på 1-3 og 5 år, så det er klart det føles tøft. Tenker også på om den eldste vil føle seg tilsidesatt, som allerede nå må "vente" mye.

noen som vil dele av sitt?

PS: hvordan løste dere bilproblemet?

Anina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om Gud er en Han, må nå Jesus være mye Kvinne:

- han måtte mette en menneskemengde med bare en kort forberedelse, når det samtidig ikke fantes mat.

-han måtte gjøre sin røst hørt blant mange menn som ikke fattet et dugg.

-selv når han var død ble han tvunget opp, for det var mer jobb for ham å gjøre.

Tja, kjenner meg litt igjen, jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt fjerde barn skled rett inn i søskenflokken uten problem.

Jeg synes det ble mer enn nok til det fjerde barnet. Det er massse tid når de eldre søsknene f.eks. leker med lego osv. Leken gikk videre og jeg kunne kose meg med minsten.

Da jeg hadde to f.eks. og skulle kose med en av dem, stoppet også hele leken opp og den andre ble kanskje stående og kreve å få komme på fanget han også.

Så med flere synes jeg faktisk det blir mer rom for en til en tid enn med to.

Jeg tror det er en misforståelse at barn i større familier mangler oppmerksomhet. Det er jo så mange å få oppmerksomhet fra!

Utfordringen blir heller å finne små rom der hver enkelt kan få litt pause fra all "oppmerksomheten". Der de kan få gjemme seg bort og være i fred.

Min erfaring er at man etter det tredje barnet er over "kneika". Det fjerde blir en hyggelig "bonus".

Vi har en caravelle minibuss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skrive under på det kie sier. Føler det ikke som noe problem å få tid til hver enkelt siden de andre fortsetter med sitt selv om mor/far tar et barn med seg for å gjøre noe annet. Dette var vanskeligere når de bare var 2-3.

Bil har aldri vært noe problem for vår del siden vi liker å ha god plass i bilen og har kjøpt større biler enn nødvendig. Vi hadde en Ford Transit Kombi(7 seter) i en periode da vi hadde bare 4-5 barn, mens vi nå har en Iveco 17-seters minibuss. :) Jeg elsker den bilen, den er spesielt super for ferieturer og andre lange turer.

Det er veldig moro med stor familie. Ønsker deg lykke til med nykomlingen selv om h?n ikke var planlagt. Vi venter selv vår nr. 7 i november, men h?n var jo planlagt da så det blir jo ikke helt det samme, men likevel. Det går helt fint med både 4 og flere barn. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilde K S

Hei !

Jeg har tre barn og har akkurat gitt opp å forsøke å få nr 4 frivillig pga to sa på rappen. Da vi fikk nr tre synes jeg det var en eekstrabonus. De større søskene forgudet han og han skled også rett inn i søskenflokken.

Jeg er enig med det de andre her skriver at har man tre, blir det ikke set store problemet med nr fire.

Da jeg ble gravid med fjerdemann var vi inne på tanken å kjøpe en Opel Zafira syvseter.

Din eldste er blitt så gammel at h*n skjønner hvorfor h*n må vente litt. Det viktige er at det blir hans tur når du har lovet det. Da vil han ikke føle seg tilsidesatt, men dersom det aldri blir hans tur oppstår det jo et problem.

Jeg forklarte de to største at babyer ikke KAN vente i begynnelsen, men etterhvert kunne jeg også si til minstemann at nå måtte han vente for det var de store sin tur. Barn som ikke kan vente, blir ofte ufordragelig oppmerksomhetssyke og egoistiske.

Hva sier din egen magefølelse til å ta abort da ?

Gratulerer i allefall ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

er vanskelig valg du må ta... Det viktigste er å gjøre det du føler er rett selv.. De 3 du har er jo ganske tette i alder og krever en del. Jeg har selv bare 2 jenter (2,5 og 5) men synes jeg har mer enn nok med de 2 foreløpig iallef. Har alltid sagt at jeg vil ha 3.. Men lurer på om jeg har ombestemt meg. Det er jo viktig å ha tid til hverandre (mor og far) også.. Hvordan ordner man seg med barnevakt når en har så mange?? Men vi er alle forskjellige.Vi synes det er gøy å finne på ting med venner og kunne reise litt uten barn og da er 2 plenty å plassere vekk.. Synes selvf det er gøy å gjøre ting med barna og, og siden jeg er hjemme med dem blir det masse tid til det. Og vi reiser med dem og så ikke misforstå meg :-? Jeg ønsker deg lykke til uansett hva du velger.. Er jo sikkert kjempegøy for ungene å være 4 når de blir litt større og ikke minst når de er voksne.. Men man må tenke på seg selv og.

ha en fortsatt fin sommer :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har 3 og ønsker meg gjerne et barn til.det er endel å gjøre selvfølgelig men så nære i alder som dine blir så vil de ha så glede av hverandre. synes ikke du skal bli så skremt.klesvask og lekselesing for en mer tror jeg ikke vil bli det avgjørende. Du har nok mye av det likevel.overskuddet kommer uavhengig om man har 1,2 eller 4 barn,vi innretter oss så bra at jeg tror mye vil gli av seg selv.God trening har du jo allerede. så ikke vær redd. Dette klarer du/dere.

lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...