Gjest cona* Skrevet 6. mai 2009 #1 Skrevet 6. mai 2009 Er jo så mange ulike å velge mellom når det gjelder meglerfirma... Og jeg føler det er absolutt tryggest å bruke noen som kan dette. (både selve salget og det juridiske, men også det "å selge" leiligheten på visning og budrunde, etc) Hvilken meglerfirma kjenner du til og har god erfaring fra? Evenetuelt hørt om. Har lest om tips når man skal selge leilighet, men lurer altså på hva som fikk dere til å velge akkurat den megleren.
Møffi Skrevet 6. mai 2009 #2 Skrevet 6. mai 2009 Jeg solgte via DNB NOR for nesten 2 år siden... Var fornøyd med de, men har ikke så mye og sammenligne med heller da Er sikkert også forskjeller fra filial til filial..
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2009 #3 Skrevet 6. mai 2009 vet bare hvem jeg ikke ville brukt... "fra til" er ikke seriøs i det hele tatt.. bare rot.
Klematis Skrevet 6. mai 2009 #4 Skrevet 6. mai 2009 Jeg tror ikke det går an å komme med en generell anbefaling om en stor meglerkjede. Alt kommer an på megleren du skal jobbe med. Tror alle de store meglerhusene normalt sett har styring på det meste juridiske, men hvor gode selgere de er kommer helt og holdent an på megleren. Jeg tror jeg ville lest litt boligannonser for mitt område og sett hvilke annonser som faller i smak. Noen er fulle av skrivefeil og/eller platte klisjèer, de ville hvertfall jeg styrt langt unna. Noter hvilke meglere (altså personer, ikke bare firma) som har de annonsene du liker og ring og snakk med dem om hva de kan tilby deg. Selvfølgelig betyr prissettingen til megleren noe, men mest av alt at du stoler på megleren og strategien h*n velger for å selge boligen din. Hva vil h*n fokusere på? Hvem vil h*n prøve å selge til og hvorfor? Noen meglere annonserer også hvor mye leilighetene går for, så det kan jo være lurt å sjekke hva kvadratmeterpris de ulike faktisk klarer å oppnå på lignende objekter i samme område. Ville ikke sett så mye på om de går over eller under takst/prisantydning, det kommer jo helt an på hva strategien for prissettningen er. Lykke til med salget!
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2009 #5 Skrevet 7. mai 2009 Jeg valgte postbanken eiendom pga at de var billigst. Men ville ikke gjort det igjen - det var mye tull der. Megler som ikke informerte meg om salg av leiligheten, som ikke dukket opp da vi skulle overlevere nøklene til kjøperen, og plutselig ble det hele 10 000 kr dyrere pga nytt reglement, selv om jeg hadde fått skriftlig tilbud om pris som var signert. Nei, neste gang vil jeg ikke gå for det billigste.
liv Skrevet 7. mai 2009 #6 Skrevet 7. mai 2009 Kjæresten valgte terra og ikke garanti, som de to andre i blokka hans som skal selge. Leilighetene er relativt like, den ene litt mer opppusset enn den andre men alle tre er like store og sånt. Min kjæres ble solgt på første visning mens de to andre har lagt ute i 6 mnd og 3 mnd. Men snakk med flere meglere og veld den du liker best
Gjest cona* Skrevet 7. mai 2009 #7 Skrevet 7. mai 2009 Takk for svar! Er vanskelig dette.. Min pappa mener forøvrig at Garanti sitt opplegg var veldig dyrt, mye annonsering, etc. Imorgen får vi besøk av en fra iHus, så får vi se hva han kan tilby.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå