Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om noen her har forslag til solkremer som ikke tetter igjen porene og gir kviser? Får kviser i ansiktet av noen solkremer, disse er ofte veldig tyktflytende i konsistens.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har kjøpt MD Formulations Total Protector spf 30 i år, og er kjempefornøyd! Den er ikke fet, gir meg ikke urenheter og gir god beskyttelse. Anbefales!

Skrevet

Cliniderm face sun gel cream er den beste jeg har prøvd. Føles som en helt vanlig lett fuktighetskrem; den er ikke klissete og ikke fet. Fåes kjøpt på apoteket!

Skrevet

Kan legge til at solkremene til kroppen også er fantastiske. De eneste solkremene jeg har prøvd som ikke kjennes som en solkrem, om du skjønner hva jeg mener. Tror det finnes en gel cream til kroppen også.

Skrevet

Takk for tips!!! :)

Skal prøve de ut. Finnes den MD Formulations i SPF15?? Det glemte jeg å nevne i mitt første innlegg, vil gjerne ha faktor 15.

Har prøvd solkrem fra Cosmica, den var helt ålreit. Men skal gi Cliniderm en sjanse :)

Gjest Gjest
Skrevet

Skal prøve de ut. Finnes den MD Formulations i SPF15?? Det glemte jeg å nevne i mitt første innlegg, vil gjerne ha faktor 15.

Har prøvd solkrem fra Cosmica, den var helt ålreit. Men skal gi Cliniderm en sjanse :)

Ja, den finnes i både faktor 15 og 30 :) . MD har også en ny dagkrem i år, som verken er fet eller gir kviser, og som har faktor 20 :) .

Skrevet

Ville gjort det! Har ikke prøvd cosmica selv så kan ikke si noe på de, men cliniderm sine er ihvertfall supre!

Skrevet

Hmm, synes MDs er ganske så fet i konsistensen, men liker den nye dagkremen deres med SPF20. Cliniderm inneholder jo mineralolje..? Mener det var den jeg sjekket sist jeg var på apotek men husker ikke om det var den eller Cosmica eller hva nå det andre merket heter.

Skrevet
Cliniderm face sun gel cream er den beste jeg har prøvd. Føles som en helt vanlig lett fuktighetskrem; den er ikke klissete og ikke fet. Fåes kjøpt på apoteket!

Jeg kikket på den her om dagen, konsistensen virker ok, men finnes den virkelig bare i faktor 15? Skulle gjerne hatt 30...

Tidligere har jeg brukt en veldig tyntflytende og lett solkrem fra Vichy, men den ser ut til å være gått ut av produksjon, for nå er det bare den litt fetere kremen som er å få kjøpt. Veldig synd, jeg var så fornøyd med den! :tristbla: Jeg endte med å kjøpe en fra Clinique denne gangen, så får vi se hvordan den er.

Gjest Gjest
Skrevet
Hmm, synes MDs er ganske så fet i konsistensen, men liker den nye dagkremen deres med SPF20. Cliniderm inneholder jo mineralolje..? Mener det var den jeg sjekket sist jeg var på apotek men husker ikke om det var den eller Cosmica eller hva nå det andre merket heter.

Vil bare legge til at jeg synes MD sin faktorkrem med farge er mindre fet enn den vanlige. Et opptimailt valg for min del nå på sommeren!

Skrevet

Jeg skal gå for MD formulation Moisture Defense SPF 20 i år, altså dagkremen deres med solfaktor.

Har hørt noen si at denne ikke er en fullverdig solkrem siden den først og fremst er en dagkrem, men en hudpleier i Sandvika som jeg spurte i går sa at dette ikke stemte, dessuten har jeg hørt med Dermanor som svarte dette:

Hei

Svar på spørsmål ang Moisture Defense Antioxidant Moisturiser SPF 20.

Dette er en fullverdig solkrem med faktor 20 og er i tillegg en fuktighetskrem. Solfilteret i denne er helt likt som de andre solkremene til MD.

Jeg håper dette var godt nok svar på spørsmålet ditt.

Så jeg stoler på at den vil gjøre sakene sine :) Den trekker lett inn i huden, og jeg blir ikke fet av den. Konge!!

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg skal gå for MD formulation Moisture Defense SPF 20 i år, altså dagkremen deres med solfaktor.

Har hørt noen si at denne ikke er en fullverdig solkrem siden den først og fremst er en dagkrem, men en hudpleier i Sandvika som jeg spurte i går sa at dette ikke stemte, dessuten har jeg hørt med Dermanor som svarte dette:

Så jeg stoler på at den vil gjøre sakene sine :) Den trekker lett inn i huden, og jeg blir ikke fet av den. Konge!!

Litt merkelig det svaret der fra Dermanor, mulig jeg er litt tett men det står at faktor 20 og faktor 30 er helt likt, altså det samme!!??

Det var ikke logisk men mulig jeg missforstår her. For meg er det helt klart solfaktor 30 som teller på sommeren mens faktor 20 kan passe på vinteren.

Skrevet
Litt merkelig det svaret der fra Dermanor, mulig jeg er litt tett men det står at faktor 20 og faktor 30 er helt likt, altså det samme!!??

Det var ikke logisk men mulig jeg missforstår her. For meg er det helt klart solfaktor 30 som teller på sommeren mens faktor 20 kan passe på vinteren.

MD Formulations har flere andre solkremer, med blant annet faktor 15 og 30. Det som menes er nok at måten solen stenges ute på er den samme som i de andre kremene. Slik forstod jeg det i hvert fall, og da blir det med en gang helt logisk igjen :)

For meg tror jeg faktor 20 vil være helt fint, da jeg alltid har brukt myyye lavere faktorer tidligere uten å bli brent. Men har noen prøver på faktor 30-solkremer jeg kan bruke om jeg merker at det blir for lite i syden.

Skrevet

Det står at solFILTERET er likt, ikke faktoren. ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Dermalogica har en solkrem i faktor 30, kan dele halvt om halvt med dagkrem dersom man vil ha faktor 15 :)

Gjest Christabelle
Skrevet

Jippi, jeg har nemlig bestilt denne. Veldig kjekt å vite =)

Jeg er totaltforvirret mtp. solkremer, faktorer og alt det.

Gjest Gjest
Skrevet

FBI hadde en test for lenge siden, hvor det viste seg at Nivea var best. Og nest billigst...

Gjest Gjest
Skrevet
Jippi, jeg har nemlig bestilt denne. Veldig kjekt å vite =)

Jeg er totaltforvirret mtp. solkremer, faktorer og alt det.

Denne er kjempegod, du kan glede deg! ;)

Men JEG kommer ihvertfall ikke til å bruke den på stranda, selv om kanskje Dermanor sier at det er en fullverdig solkrem. Det kjemiske filteret er sikkert like godt som i de andre solkremene fra MD, men jeg tror ikke det fysiske filteret er det. De andre solkremene fra MD (veldig gode!) inneholder mer sink og er tykkere i konsistensen pga det, og dermed er den fysiske barrieren bedre. Så jeg går for MD's Total Protector spf 30 på stranda om jeg skal steke meg, og Moisture Defence spf 20 ellers.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...