Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har planer om å gå ned i vekt. Veier ca. 35 kilo for mye, og har derfor mye å ta av. Leste en artikkel om Nushape som visstnok skal gi en god effekt.

Er det noen som har forsøkt dette?

Og er dette noe man kan kjøpe på et apotek?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mea Culpa
Skrevet (endret)

Du maa jo bestille det fra websiden. Det ser litt suspekt ut da.

Endret av Mea Culpa
Skrevet

Både jeg og samboeren min prøvde dette. Kuren er sånn at du tar 2 tabletter 30 min før 3 måltider pr dag. Ikke alltid like lett å huske på det, men som oftest klarte vi det. Kanksje en 2-3 ganger i løpet av en uke hvor det ble tatt for sent eller ikke i det hele tatt. Vi gjorde ingen endringer i kostholdet, og lite endringer i treningen.

Etter 2 mnd veier jeg like mye (har gitt opp helt), samboeren min veier 2-3 kilo mindre. Det er en ganske liten vektnegang i forhold til hva de lover.

Jeg tror at mye av grunnen til at jeg ikke gikk ned er at jeg ikke har så mye å ta av. For samboeren min har de fungert som en slags ekstra motivator.

Som en siste kommentar så vil jeg bare si at det samme selskapet nå også har funnet ut "kuren" for rynker, og har lansert piller på det også.... Hva er egentlig sannsynligheten for at man finner kuren for både fedme og aldring nesten samtidig?

Skrevet

Om det virker for godt til å være sant er det som oftest det også. Ikke kast bort penger på dette. Ta heller å begynn med trening, sunn kost og gjør det på måten som faktisk fungerer og ikke kast bort tide på "mirakelkurer" som kun slanker lommeboken din..

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hvorfor ikke ta seg noen sma lopeturer i uken ?

Jeg har ekstra kilo og har denne uken loept 3 ganger, og allerede foeler jeg meg bedre.

Disse enkle losningene er ingen losning! Det er bare fanteri! Og hvis de fungerer i 2 uker, sa fyker du rett opp igjen naar du er tilbake til vanlig kost. Det MAA en livsstilsendring til.

Og ja, jeg snakker av erfaring. Det fungerer IKKE.

Naa som jeg har kuttet ut mye tullemat og spise mindre posjoner, jeg foeler meg MYE bedre, bare etter 2 uker. Selv om det tar lengre tid, saa er det definitivt verdt det. hvis man er saa laat at man ikke klarer aa loepe et par ganger i uken, saa syns jeg synd pa folk.

Skrevet

Nå får du nok ikke de svarene du ønsker, men jeg er enig med de andre her. Er man ute etter et varig resultat, må innsatsen være varig også.

Men det er ikke sikkert at løping (som gjesten over forslår) er riktig hvis du har 35kg ekstra og er i dårlig(?) form. Er man ikke spesielt glad i løping da vil jeg tro at det bare blir demotiverende (og veldig belastende for ledd, spesielt knær). Begynn heller rolig med gåturer i et tempo som gjør at du blir anpusten, svømmeturer, sykling eller andre aktiviteter du kan tenke deg at du vil like og mestre.

Jeg har selv gått ned 15kg (har dessverre igjen 10kg til målet ennå) og måtte begynne rolig med treningen. I løpet av et år med livsstilsendring har jeg vært på én joggetur, og da fikk jeg vondt i hofta mi - så jeg holder meg til gåturer, spinn, elipsemaskin og saltimer fortsatt.

Gjest Gjest
Skrevet

Slike piller er dessverre ren sprøyt, uansett om det er fett eller karbohydrater de liksom skal forhindre at kroppen tar opp. Endel går ned litt i forbindelse med en slik kur, rett og slett fordi de er ivrige og fokuserer litt mer enn vanlig på kostholdet sitt. Pillene har altså ingenting med resultatet å gjøre. Og med en gang iveren legger seg, kommer kiloene tilbake.

Dessverre er den eneste måten å gå ned i vekt på, å spise mindre enn man forbruker. Enten må man kutte ut x antall kalorier i kosten eller øke sin aktivitet tilsvarende, inntil man er fornøyd. En kombinasjon er selvsagt det raskeste og mest fornuftige.

For jenter vil styrketrening være et spesielt godt tips, da mitt inntrykk er at få kvinner gjør dette i særlig grad. En god økt i gymmen gir mye høyere etterforbrenning enn en løpetur og jo mer muskler du har, jo mer forbrenner du også på dager uten trening.

• 3 uker senere...
Skrevet
For jenter vil styrketrening være et spesielt godt tips, da mitt inntrykk er at få kvinner gjør dette i særlig grad. En god økt i gymmen gir mye høyere etterforbrenning enn en løpetur og jo mer muskler du har, jo mer forbrenner du også på dager uten trening.

Jepp. Hovedfokus på ordentlig tung styrketrening, balansert og proteinrikt kosthold med et moderat kaloriunderskudd, og litt supplerende utholdenhetstrening. Jeg vet om folk som har gått ned over 50 kg på under et år på denne måten (og kvittet seg med en hel del mer enn 50 kg fett, siden de samtidig har fått betydelig mer muskler og blitt veldig mye sterkere og sunnere; akkurat det motsatte av hva som skjer hvis man sulter seg).

Gjest Bolledeig
Skrevet

Tråden er ryddet

Bolledeig-mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...