rox Skrevet 6. mai 2009 #1 Skrevet 6. mai 2009 Jeg har skikkelig problemer med at jeg spiser alt for mye, og dette har gjort at jeg har lagt på meg veldig mye det siste året spesielt. Om jeg f.eks får lyst på noe igjen etter middag eller utover kvelden, har jeg prøvd å heller gå meg en rask tur, men i vinter fikk jeg en infeksjon og ble totalt ute av stand til å bevege meg noe særlig i 2-3 måneder. Nå begynner jeg å komme meg igjen, men er 5-6 kg tyngre enn før jeg ble syk... Jeg vet skikkelig godt at jeg har lagt på meg og jeg misliker det sterkt, jeg har liksom alltid vært den slankeste i vennegjengen. Nå er det motsatt. Kjenner det er nesten så jeg gruer meg litt litt sommeren og mindre klær, selv om sommeren alltid har vært et stort høydepunkt. Er det noen måter å rett og slett få mindre appetitt på? Jeg har ingen problemer med å småspise maange timer i strekk. Andre folk spiser noen måltider om dagen+frukt og ferdig med det. Jeg vil også! Jeg så dette produktet , Bio-figur appetittkontroll, http://www.caredirect.no/slanking/vektredu...-nord-bio-figur. Kan sånt fungere, eller er det bare tull og bortkastede penger?
Chanel.No5 Skrevet 6. mai 2009 #2 Skrevet 6. mai 2009 (endret) Det enkle er det beste og kroppen kan vennes til det meste. Spis mindre, spis mat som metter, det beste er å spise ca hver 3 time, små næringrike måltider. Dette holder en jevn forbrenning og du ungår at blodskkeret ditt daler. Gjør du dette over en periode vil du nok se at kroppen venner seg til litt mindre mat så lenge den får næringen den trenger. Lag deg plan dagen i forveien og prøv å holde deg til den. Du skal ikke trenge å gå rundt sulten om du spiser næringsrik mat som metter og som ikke inneholder for mange tomme kalorier. Endret 6. mai 2009 av Lotte27
Gjest Gjest_Marianne_* Skrevet 7. mai 2009 #3 Skrevet 7. mai 2009 Hei! Vi har nettopp fått inn Bio Figur i butikken vår, så har ikke fått noen tilbakemeldinger på dette enda. Men ser det ene innholdstoffet er krom! Krom kan hjelpe mot søthunger for den hjelper med å få næringen inn i cellen og omgjort til energi! MEN! kun ved krom-mangel! Så du kan prøve en boks, og se om det hjelper. Etter boksens slutt, trenger du ikke kjøpe ny om du ikke har merket noe. Du kan prøve diverse blodsukkerstabiliserende produkter, som "nutripeptin" eller "Glucogard" som gjør at "maten varer lengre" på en måte.At du ikke får lyst på noe kort tid etter ett måltid! Ellers synes jeg fiber er med på å binde fett og holde meg lengre mett! Lykke til!
Gjest Shelob Skrevet 7. mai 2009 #4 Skrevet 7. mai 2009 Pøse på med mye grønnsaker. Det er så kalorifattig at det er vanskelig å legge på seg av det - og det metter. Spis mer grønnsaker enn frukt. Ikke overdriv i starten, da slipper du å bli uvel eller få magetrøbbel. Øk heller gradvis. Dette tar "plassen" fra annen mer kaloririk mat.
rox Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. mai 2009 Pøse på med mye grønnsaker. Det er så kalorifattig at det er vanskelig å legge på seg av det - og det metter. Spis mer grønnsaker enn frukt. Ikke overdriv i starten, da slipper du å bli uvel eller få magetrøbbel. Øk heller gradvis. Dette tar "plassen" fra annen mer kaloririk mat. Hva slags grønnsaker skal man spise da?
Leifr Skrevet 18. mai 2009 #6 Skrevet 18. mai 2009 Det enkle er det beste og kroppen kan vennes til det meste. Spis mindre, spis mat som metter, det beste er å spise ca hver 3 time, små næringrike måltider. Dette holder en jevn forbrenning og du ungår at blodskkeret ditt daler. Ja. Og spis mer proteiner, det er mettende.
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 #7 Skrevet 18. mai 2009 Hva slags grønnsaker skal man spise da? Alle Eller, du kan unngå å spise mye stivelsesrike grønnsaker (poteter, mais, tildels noen rotgrønnsaker). Det aller sunneste er vel mørkegrønne grønnsaker som broccoli, grønnkål og spinat, men jeg ville nok ikke tenkt så mye på om noe var galt eller riktig av grønnsaker - det meste er bra! Spis gjerne også mer planteprotein (belgfrukter først og fremst), det metter godt.
Gjest Shelob Skrevet 18. mai 2009 #8 Skrevet 18. mai 2009 Alle Eller, du kan unngå å spise mye stivelsesrike grønnsaker (poteter, mais, tildels noen rotgrønnsaker). Det aller sunneste er vel mørkegrønne grønnsaker som broccoli, grønnkål og spinat, men jeg ville nok ikke tenkt så mye på om noe var galt eller riktig av grønnsaker - det meste er bra! Spis gjerne også mer planteprotein (belgfrukter først og fremst), det metter godt. Ja, enig. Viktig å variere for ikke å kjede seg. Forslag: blomkål brokkoli sukkerterter spinat gulrøtter tomater hermetiske tomater asparges squash aubergine reddik kålrot sommerkål neper søtpoteter gryter av sellerirot, kålrot, rødløk, hermetiserte tomater Dette er jo bare noen av mine favoritter. Det er korrekt at noen er stivelsesrike men det pleier jeg ikke å bry meg om så lenge jeg ikke bare spiser stivelsesrike. Grønnsaker, kanskje med en klatt smør og chilisaus, vil uansett være et bedre alternativ enn det varme ostesmørbrødet jeg kanskje ville spist ellers. Bruker også en del kikerter, kidney beans, blackeye peas og røde/gule/grønne linser. I supper, gryter, salater, til taco osv. Næringsnyttig og ignorerbart lite kalorier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå