Gjest TS Skrevet 6. mai 2009 #1 Skrevet 6. mai 2009 Jeg har vært sammen med min samboer i snart 10 år. Vi ble sammen da jeg gikk på videregående, og han er den eneste jeg har hatt et seriøst forhold med noen gang. Vi er kjempeglade i hverandre, og har det bare fint. Vi er et aånt par som sikkert er irriterende forelsket til stadighet! For en stund siden fikk jeg en jobb som jeg hadde veldig lyst på, og der er det et ungt og "sprekt" miljø. Jeg jobber mye sammen med to-tre stykker, og den ene av dem er en knakende kjekk type! Vi "flørter" litt, mest sånn på tull. Men nå sitter jeg her med litt dårlig samvittighet. Ingenting har skjedd, og jeg elsker fortsatt samboer over alt i verden. Det er ikke den samme "ville" forelskelsen som før, men det kan man vel heller ikke forvente etter nesten 10 år?! Saken er at etter jeg (uten å ville det) har blitt en smule... "betatt" (i mangel på et bedre ord) av denne kollegaen, har jeg også blitt mer forelsket i samboer! Merkelig, og veldig rar følelse... Jeg gleder meg til å komme på jobb, og gleder meg til å komme hjem.. Det er helt uskyldig, og det kommer IKKE til å skje noe mellom meg og kollega. Det er bare på "bare se men ikke røre"-stadiet, om man kan si det sånn... Så problemet mitt nå er at jeg er fryktelig forvirret.. bør jeg ha dårlig samvittighet, eller ikke??! Noen svar??! HJEEELP!!!!
Gjest vet hvordan du har det Skrevet 7. mai 2009 #2 Skrevet 7. mai 2009 vet akkurat hvordan du har det, og har det sånn akkurat nå egentlig.. Er ikke lett,men så lenge man har sitt på det rene og det bare blir med den uskyldige flørten så ser jeg ikke noe galt med det. Er jo bra å glede seg til å på jobb Og å komme hjem. Kommer jo noe godt ut av det om du blir mer forelsket av samboeren din også Syns ikke du skal ha dårlig samvittighet. Jeg har dårlig samvittighet i min situasjon, men det er fordi det ikke bare ble med flørtingen en kveld.
leirbål Skrevet 12. mai 2009 #3 Skrevet 12. mai 2009 hei. Som du ser av gjest sitt innlegg er det en grunn til at du har så dårlig samvittighet. Den "uskyldige" flørten pleier etter en stund å føre til noe mer. Jeg vil spørre deg tre enkle spørsmål: Ville du flørtet sånn med ham foran samboeren din? Hvis han stryker deg på kinnet og kysser deg, ville du da garantert trukket deg unna med en gang? Og ville du klart det om noen måneder, når flørtingen har vart enda lengre, og dere er forbi se men ikke røre stadiet? Hvis du svarer nei på disse tre spørsmålene så burde du vite hvorfor du har dårlig samvittighet. eller burde ha det. Slutt å flørte med kollegaen din. Det er ikke uvanlig å bli forelsket i den man har hjemme når man flørter, er utro el. med en annen. Og de fleste tilfellene av utroskap begynner med en "uskyldig" flørt. Men selvfølgelig, er du helt uskyldig, forteller du samboeren din alt sammen, og blir forvirret og overasket når han reagerer negativt.
Gjest hogwash Skrevet 12. mai 2009 #4 Skrevet 12. mai 2009 I mine øyne burde du holde deg til H*** langt unna han du er litt betatt av. Det går på noe så enkelt som å respektere samboeren din. Hadde du likt at samboeren din holdt på sånn?
Gjest Hilde K S Skrevet 12. mai 2009 #5 Skrevet 12. mai 2009 Å ha dårlig samvittighet i denne situasjonen er ikke et bør/skal-spørsmål. Enten har man det eller så har man det ikke. Det er helt normalt å bli betatt av andre i løpet av et samliv, samboeren din har også vært det eller kommer til å bli det. Spørsmålet er bare hva en velger å gjøre med det.
Gjest m47 Skrevet 12. mai 2009 #6 Skrevet 12. mai 2009 Jeg har vært sammen med min samboer i snart 10 år. Vi ble sammen da jeg gikk på videregående, og han er den eneste jeg har hatt et seriøst forhold med noen gang. Vi er kjempeglade i hverandre, og har det bare fint. Vi er et aånt par som sikkert er irriterende forelsket til stadighet! For en stund siden fikk jeg en jobb som jeg hadde veldig lyst på, og der er det et ungt og "sprekt" miljø. Jeg jobber mye sammen med to-tre stykker, og den ene av dem er en knakende kjekk type! Vi "flørter" litt, mest sånn på tull. Men nå sitter jeg her med litt dårlig samvittighet. Ingenting har skjedd, og jeg elsker fortsatt samboer over alt i verden. Det er ikke den samme "ville" forelskelsen som før, men det kan man vel heller ikke forvente etter nesten 10 år?! Saken er at etter jeg (uten å ville det) har blitt en smule... "betatt" (i mangel på et bedre ord) av denne kollegaen, har jeg også blitt mer forelsket i samboer! Merkelig, og veldig rar følelse... Jeg gleder meg til å komme på jobb, og gleder meg til å komme hjem.. Det er helt uskyldig, og det kommer IKKE til å skje noe mellom meg og kollega. Det er bare på "bare se men ikke røre"-stadiet, om man kan si det sånn... Så problemet mitt nå er at jeg er fryktelig forvirret.. bør jeg ha dårlig samvittighet, eller ikke??! Noen svar??! HJEEELP!!!! Dette er farlig! Du er i ferd med å gå på en flørt som kan skade samlivet med en som gjennom 10 år har bevist at han er en perfekt mann ved din side. Slike menn er utrolig sjeldne. Mitt råd: Gå ikke på lønningspils og julebord. Unngå problemer.
Mir Skrevet 12. mai 2009 #7 Skrevet 12. mai 2009 Hei TS Ikke bekymre deg, så lenge du klarer å holde deg unna denne fyren på jobb. Dette går folk i arbeidslivet gjennom hver eneste dag. Som en annen person skrev her , at "Den "uskyldige flørten pleier etter en stund å føre til noe mer". Det er jeg absolutt ikke enig i . den -PLEIER-ikke å føre til noe mer. Hold deg kun profesjonelt til denne karen, og det er jo en grunn til at du er sammen med kjæresten din i 10 år! Etterhvert går dette over, har hatt det selv og jeg syns det var spennende og utrolig plagsomt på samme tid, men så var det over etter noen uker og han var en hvemsomhelst for meg til slutt =) Kos deg med mannen din du
Gjest brutal_mann Skrevet 12. mai 2009 #8 Skrevet 12. mai 2009 Tja... De aller aller færreste forhold er monogame over tid. Så at du blir betatt er en selvfølge, det skjer med alle i så lange forhold. Du må får vurdre muligheten for trekant eller litt utenomekteskapelig morro. Ved å bruke innsiden av hodet er det ikke vanskelig å skjule utroskap. Det er også vanlig at den andre parten lukker øynene for litt uregelmessigheter for å bevare roen i forholdet og for å ikke miste den utro parten. Prøv deg litt frem og se hva som skjer. Men uansett, ikke ha dårlig samvittighet
Solskinnsbolla Skrevet 12. mai 2009 #9 Skrevet 12. mai 2009 Følelseslivet er komplekst og primitivt på samme tid; En "forelskelse" på jobben, satte igang følelsene for samboeren din også-akkurat som litt olje et sted i maskinen, ga fortgang på hele maskineriet...eller noe sånt... Jeg synes ikke du skal la deg skremme av alle de som svarer at dette er farlig, fy og skam deg etc... Det skjer ikke noe med mindre du VIL at det skal skje noe med fyren på jobben. Kanaliser alle disse vidunderlige følelsene mot din samboer. Altså, det er SÅ veldig vanlig å få følelser for andre en eller flere ganger, og alle sier at 50% gjør noe med det, men det er faktisk sånn at 50% IKKE gjør noe med det også! Du er ikke et dårlig menneske av den grunn og jeg synes du skal nyte det, ikke la deg skremme av det og få noen til å tro at du er et dårlig menneske av den grunn. Hadde jeg enda hatt sånn deilig forelskafølelse du, nå som det er vår og greier
Gjest Gjest_gjesten_* Skrevet 13. mai 2009 #10 Skrevet 13. mai 2009 Jeg ville gjort det som skulle til for å få fjerne denne dårlige samvittigheten. Det er en grunn til at den er der. Det tyder på at du har et bra forhold hjemme. Ta vare på det
Minnimusepus Skrevet 13. mai 2009 #11 Skrevet 13. mai 2009 Det er helt normalt å bli betatt av andre i løpet av et samliv, samboeren din har også vært det eller kommer til å bli det. Spørsmålet er bare hva en velger å gjøre med det. Signerer denne! Selv hadde jeg det slik en periode når mannen var mye ute å reiste, det var rett og slett fordi jeg følte han prioriterte jobben sin fremfor meg og når han kom hjem så var det ikke det helt spesielle! Jeg blir i tillegg veldig lett betatt så jeg gledet meg til å komme til gutta på jobben og i vennegjengen,fordi jeg fikk mye mer oppmerksomhet fra dem enn fra mannen min. Det er mange opp og nedturer i et forhold, men kanskje det er på tide at dere finner på noe koselig sammen? Drar på en liten helgetur eller liknende? Er utrolig hvor lite som skal til for at forelskelsen blusser opp igjen. Det er viktig å holde seg selv i nakkeskinnet og ikke la seg lure avat gresset er grønnere på den andre siden, det er det sjeldent!
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #12 Skrevet 13. mai 2009 Det er helt normalt å bli betatt av andre i løpet av et samliv, samboeren din har også vært det eller kommer til å bli det. Spørsmålet er bare hva en velger å gjøre med det. Jepp, de fleste vil nok oppleve å bli betatt eller forelsket i andre i løpet av ekteskapet. Ingen kan bestemmer over sine følelser. Men det man KAN bestemme over er sine handlinger! Føler du at du sier/gjør ting sammen med denne mannen som du ikke kunne gjort forran samboeren din, da gjør du noe galt! Hold deg på matta, det skal så lite til for å ødelegge... Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå