Gå til innhold

Hunden min tisser på beina sine

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har en nydelig hannhund av dvergrase. Han ble omplassert til oss i vinter og er helt skjønn.

Men nå har det dukket opp et merkelig problem. Når ha tisser skvetter han slik at det kommer masse tiss på magen og forbeina hans. Dette har han begynt med i det sist. Dusjer han en gang pr uke men nå er det egenlig behov hver dag sånn som han stinker....

Jeg tror kanskje han gjør dette for å gjøre seg attraktiv for tispene i nabolaget. Daglig hilser vi på tisper som har løpetid så det er sikkert ganske frustrerende å være hunden min.

Har jeg rett i at dette problemet kommer av at han "kjekker seg til for tispene eller kan det være noe annet fysisk galt med han?

Skal snart til veterinær for å vaksinere han så skal spørre da, inntil det håper jeg kanskje noen her har et godt råd eller to!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør han det bevisst eller er det bare det at han bommer?

Gjest Gjest
Skrevet

Tja han løfter sånn halveis på beinet og når han har tisset en stund begynner han å gå bortover mens han fortsatt tisser, det er da han får tiss på beina og magen..

Noen ganger står han stille og løfter beinet til han er ferdig men som oftest ikke. Det er så mange lukter ute etter andre hunder akkurat nå at det er mulig han blir så vivrig med å skulle snuse at han bare går videre midt i tissingen:) Vurderer om jeg kanskje burde kasterere han for noen damer får han jo ikke uansett stakars..

Skrevet

JA til kastrering! Du får si til veterinæren at du opplever han som overhormonell. Da blir det lettere å kastrere. I USA og UK er det helt vanlig å kastrere/sterilisere hundene sine. (de som ikke skal avles på) Der har de den oppfatningen at kastrering er utelukkende positivt. I Norge så henger vi etter der...

Har selv sterilisert min blandingstispe. Var absolutt en positiv ting. Og siden livmorbetennelse er en ting som spesielt golden retriver får, så slipper vi unna dette på hennes eldre dager. Løpetid slipper vi, og dermed innpåslitne hannhunder :)

Gjest Gjest
Skrevet

Ja jeg tror nok jeg må spørre veterinæren om dette med kasterering. Fryktelig å ha en sånn grisete hund..

Han er to år, har alder noe å si for hvordan kastereringen fungerer på adfedren hans? Vil ikke gjøre det uten at jeg er sikker på at problemet blir bedre.

Skrevet

Han skal sikkert markere at du er hans. Hvis adferden kommer pga at det er mye tisper i nærheten, så vil du sikkert bli kvitt problemet.

Men har det blitt en vanlig adferd hos han, kan det være værre å bli kvitt det selv om du kastrerer han.

Hør med veterinæren du :)

Skal kastrere hunden min om 2 uker. Han er 4 år. Vi gjør det fordi han er veldig stresset under løpetidsperioder, og "jokker" på alt av bamser når vi har besøk/er på besøk av andre hunder. Blir også mer aggressiv i disse periodene.

Super seksuelt frustrert hannhund! Stakkars liten.. Tror faktisk det blir godt for han å slippe.

Skrevet
Ja jeg tror nok jeg må spørre veterinæren om dette med kasterering. Fryktelig å ha en sånn grisete hund..

Han er to år, har alder noe å si for hvordan kastereringen fungerer på adfedren hans? Vil ikke gjøre det uten at jeg er sikker på at problemet blir bedre.

Hjalp nettopp ei venninne med å få sin hund kastrert, en tre år gammel chihuahua som markerte seg HEILE tida, både ute og inne.

Når han er såpass gammel er det "gammel vane" som må forandres på samtidig som at det vil ta litt tid før alle stoffene i kroppen hans går ut. I følge venninna mi er han allerede blitt mye bedre, med tanke på markering og han ser ut til å nyte livet, i stedet for å stresse etter tisper!

Så når han er to år er nok mye en vanesak, han er vant med å markere, men det er enkelt å trene vekk hvis du tar deg tid til det. :)

Jeg hadde ei bikkje som ikke hadde tid til å gå på do, litt som du forklarer. Nå var han ganske lang i beina, så problemet var ikke når han tissa, men var veldig irriterende når han gikk og bæsja bortover så jeg måtte gå etter med drittposen i hånda... hehe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...