Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2009 #1 Skrevet 6. mai 2009 Hei, jeg så at det nå var kommet en ny slankemedisin reseptfritt på apoteket, som visstnok skal funke, alli heter den. Noen som vet noe om den? Funker den faktisk? Og hvor mye koster den?
Gjest Mea Culpa Skrevet 6. mai 2009 #2 Skrevet 6. mai 2009 (endret) Jeg har ikke noen tro paa den slags, men hvis du ikke har noe i mot aa drite deg ut, bokstavelig talt er det jo bare aa proeve. Endret 6. mai 2009 av Mea Culpa
Chanel.No5 Skrevet 6. mai 2009 #3 Skrevet 6. mai 2009 Jeg har ikke noen tro paa den slags, men hvis du ikke har noe i mot aa drite deg ut, bokstavelig talt er det jo bare aa proeve.
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2009 #4 Skrevet 6. mai 2009 Mea Culpa dette vitner vel bare om hvor uvitende du er. Alli har dokumentert virkning, og DERSOM du holder deg til en fettfattig kost, slik som en skal ved bruk av Alli så vil du ikke drite deg ut! Er et meget effektif slankemiddel som vil hjelpe mange, en mnd forbruk koster 499,-
Gjest Mea Culpa Skrevet 6. mai 2009 #5 Skrevet 6. mai 2009 (endret) Mea Culpa dette vitner vel bare om hvor uvitende du er. Alli har dokumentert virkning, og DERSOM du holder deg til en fettfattig kost, slik som en skal ved bruk av Alli så vil du ikke drite deg ut! Er et meget effektif slankemiddel som vil hjelpe mange, en mnd forbruk koster 499,- Er klar over det. Men jeg syns fremdeles slankepiller er bortkastede penger for folk flest, og paa et diskusjonsforum har man lov til aa ha en mening om ting. Endret 6. mai 2009 av Mea Culpa
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 6. mai 2009 #6 Skrevet 6. mai 2009 Er klar over det. Men jeg syns fremdeles slankepiller er bortkastede penger for folk flest, og paa et diskusjonsforum har man lov til aa ha en mening om ting. Jeg går på xenical, som visst nok skal være noelunde det samme. Jeg har gått på de i over en måned, og har ikke drite meg ut en eneste gang. Har forandret kostholdet, men har unnet meg noen middager som har inneholdt en del fett. Personlig mener jeg det er tull at man ikke har kontroll over tarmen, har hvertfall full kontroll jeg. Vil absolutt anbefale å prøve!
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2009 #7 Skrevet 7. mai 2009 Alli inneholder nøyaktig det samme virkestoffet som Xenical, bare i halv dose. Litt av poenget med denne medisinen er ikke at du kan spise så mye du vil, og tro du bæsjer alt ut igjen, men spise et fett-redusert kosthold, og pillene hindrer kroppen i å ta opp omlag 25% av fettet. Spiser du et fettrikt måltid, må du kraftig på do, og får diare. Da vet du at sånn kan du ikke spise. Hvis du ikke spiser et fettrikt måltid, får du ingen diare. Jeg har prøvd Xenical, og det virket til en viss grad. Jeg var ikke flink nok til å spise lite fett, så jeg hadde konstant løs mage. Og da er poenget borte med pillene. Det følger forøvrig med brosjyre med utførlig bruksanvisning på Alli.
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2009 #8 Skrevet 7. mai 2009 Alli er det samme som det reseptpliktige legemidlet xenical (samme virkestoff), men xenical har høyere styrke 120 mg, mens alli er 60 mg. Alli virker ved å hindre fettopptak i tramen, spiser du fettrike måltider kan man derfor få bivirkninger som oljeaktig lekkasje fra endetarmen
KinderMaxi Skrevet 7. mai 2009 #9 Skrevet 7. mai 2009 Jeg hørte akkurat om denne medisinen på radioen, og der sa dem hvertfall at det er 18 årsgrense på den, og at man ha en BMI på over 28. I USA ambefaler man også at folk som går på denne pillen bruker svarte klær, siden den gir svært løs mage.
Gjest dum gjest :b Skrevet 11. mai 2009 #11 Skrevet 11. mai 2009 Hei! Det at du "driter deg ut" er bare tull!! Da må man ha problemer med knipemuskulaturen eller noe. Jeg og ei venninne fikk oss en pakke Xenical for noen år siden. På det tidspunktet hadde vi akkurat begynt på Atkins-dietten. Dere som vet hva Atkins går ut på, skjønner at vi ikke akkurat spiste fett-fattig. Snarere tvert imot! Vi visste ikke helt hvordan xenical virket, så det var derfor vi tok de sammen med Atkins. Det er det jo absolutt ikke noen vits i. Men poenget mitt er: Ja, vi hadde vel en slags fett-diare hele perioden. Men det var absolutt ikke noe problem å holde seg, og å komme seg på do i tide. Det var jo ikke helt flytende heller, hvis man skal gå inn på detaljer her. hehe... Men har man derimot problemer med å holde igjen fra før, kan det kanskje gå galt. Tenkte jeg skulle prøve Alli selv jeg. Noen som har erfaringer med at det hjelper litt på?
Gjest Gjest_karoline_* Skrevet 21. mai 2009 #12 Skrevet 21. mai 2009 Hei, jeg så at det nå var kommet en ny slankemedisin reseptfritt på apoteket, som visstnok skal funke, alli heter den. Noen som vet noe om den? Funker den faktisk? Og hvor mye koster den? hei, alli funker! gå inn på alliplan.no så står all informasjon som du trenger og vite;)
Gjest Gjest_sissel_* Skrevet 8. juni 2009 #13 Skrevet 8. juni 2009 Tenkte å dele mine erfaringer med Alli. Jeg begynte med Alli for ca 10 dager siden, men har hatt dager hvor jeg ikke har brukt det. På dager hvor jeg er mye ute har jeg ikke tatt tbl pga dobesøkene og oljen. Jeg har opplevd at det renner olje av meg og jeg ikke engang merker det. En bukse er ødelagt. Det var verst de første dagene. Jeg tok en pause og en runde med avføringstbl, etter det så har det gått mye bedre. Nå har jeg mest problemer med luft og olje. Jeg har ikke diare og går heller ikke ofte på do. Jeg har ikke veid meg, men antar at jeg har gått ned bittelitt. Men for meg er bittelitt mye, og er til nå fornøyd med Alli. Men man å planlegge det nøye, jeg spiser nesten helt fettfattig og trener hver dag. Spiser du fett, så blir du garantert dårlig.
Gjest Bolledeig Skrevet 8. juni 2009 #14 Skrevet 8. juni 2009 Det at du "driter deg ut" er bare tull!! Da må man ha problemer med knipemuskulaturen eller noe. Når det at man mister kontroll over akkurat dette føres opp som en bivirkning som rundt 1 av 10 pasienter opplever, sier det seg selv at dette er reelt. Og jeg tror det er rimelig ukontroversielt å påstå at ikke 10% av befolkningen har problemer med lukkemuskelen. Bare så dere vet jeg ikke lyver, her er altså bivirkningene som over 1/10 opplever: Svært vanlige (≥1/10): Gastrointestinale: Oljeaktig lekkasje fra rectum, flatulens/flatulens med tarmtømming, kraftig avføringstrang, fettrik/oljeaktig avføring, oljeaktig utflod fra endetarmen, løs avføring.
Gjest Gjest_sissel_* Skrevet 9. juni 2009 #15 Skrevet 9. juni 2009 Jeg må rette opp litt, jeg skrev vist litt feil. Jeg begynte på Alli den 19 mai, ca 3 uker siden (tiden går så fort..) Jeg veide meg for første gang i dag, og jeg har gått ned ca 0,5 -1 kilo. Jeg trodde jeg hadde gått ned mer, og ble litt skuffet når jeg nå veide meg:(
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2009 #16 Skrevet 9. juni 2009 Hvorfor stappe i seg en pille og satse på at den skal gjøre all jobben, når alt man trenger å gjøre er å legge om kostholdet litt og ta seg en treningstur i ny og ne. Jeg blir så oppgitt over all latskapen og de lette utveiene i dagens samfunn.
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2009 #17 Skrevet 9. juni 2009 Jeg er spiser ikke kjøtt. Grønnsaker og frukt hver dag, samt pasta, bønner linser egg og fisk osv. Lite sauser og fett (olivenolje bruker jeg hver dag). Spiser is ca 2 ganger i uken. Drikker ca 3 kopper kaffe hver dag og ca 2-3 liter vann. Spiser sjeldent godteri og drikker ikke brus. Jeg har en sykdom som gjør at jeg ikke kan trene for hardt. Har defor ca 3 økter per dag med ca 15 min trening. Pga langt sengeleie har jeg gått opp veldig og vil bare ned til min normalvekt. Har kjempet i ca 6 mnd, og håper derfor Alli kunne hjelpe meg på veien. Jeg tror ikke det er en lett utvei. Men èn utvei som man kun orker hvis virkelig vil, pga alle sideeffektene.
Gjest strykebrett Skrevet 9. juni 2009 #18 Skrevet 9. juni 2009 (endret) Hvorfor stappe i seg en pille og satse på at den skal gjøre all jobben, når alt man trenger å gjøre er å legge om kostholdet litt og ta seg en treningstur i ny og ne. Jeg blir så oppgitt over all latskapen og de lette utveiene i dagens samfunn. Etter hva jeg har forstått så er denne medisinen laget for å hjelpe folk som allerede er på et fettfattig kosthold til å tape ytterlige vekt i tillegg til det de ville gått ned av seg selv med den samme dietten. Det virker ikke i det hele tatt om man har dårlig kosthold. Mange folk har vanskelig for å bli kvitt de ekstra kiloene som kommer etter en graviditet for eksempel, selv om de spiser sundt og holder seg i god form. Skjønner ikke hva problemet ditt er med at folk får litt hjelp til dette. Endret 9. juni 2009 av strykebrett
Pink64 Skrevet 5. april 2010 #19 Skrevet 5. april 2010 Jeg gikk ned 10 kilo før jeg begynte på Alli, men trengte motivasjon for å komme videre. Jeg skal ned totalt 25 kilo. Det er innmari tungt når resultatet ikke står i forhold til innsatsen. Jeg har veldig gode resulateter, men det kommer ikke av seg selv fordi man bare bruker Alli! Jeg skriver dagbok hver dag og teller kalorier og fett. Skriver absolutt alt jeg spsier og prøver også å planlegge neste dags måltider og holde meg til det. Bruker også så mye Alli-oppskrifter jeg kan. Det er mye jobb, men det er så godt når resulatet står i forhold til innsatsen! Har ikke hatt noe problem i forhold til avføring fordi jeg følger Alli-planen. Skeiet ut èn dag og fikk betale for det. Det lærer man mye av og da er det bare å komme seg inn på rett spor igjen. Er så enig med deg strykebrett! Hvis det var så enkelt å gå ned i vekt som å legge om kosten litt, ville det vel stort sett ikke være noen problemer for de fleste. Men det er det! Blir lei meg når folk tror det er så enkelt. SOM jeg har jobbet for å gå ned dissen kiloene! Kjempeglad for at det ser ut som om jeg lykkes med å nå målet. Etter hvert kommer jeg til å trappe ned på pillene for så å kutte helt ut. Da har jeg forhåpentligvis lært hva jeg kan spise og ikke spise. Er i hvert fall super-fornøyd :-)
maritha Skrevet 6. april 2010 #20 Skrevet 6. april 2010 Går også på Alli. Var min mor som anbefalte den. Angående "lekkasje" så er det i ekstremt sjeldne tilfeller. Til og med min mor, som har ødelagt tarmmuskulatur, opplever ikke slike "uhell". Man går ikke ned i vekt av Alli per se, samme som Xenical. Det er ment til å tvinge folk til å spise mindre fett, og samtidig hjelpe dem en smule. Man går ihvertfall ikke ned av å bare bruke Alli. Lurer på om lavkarbo med Alli ville vært effektivt. Hm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå