Amalie_85 Skrevet 8. mai 2009 #21 Skrevet 8. mai 2009 (endret) Med det så mener jeg: - Hvor stor er hybel/leiligheten? - Bor du alene? - Hva er husleia? Selv deler jeg en leilighet, 7500 kr i mnd (delt på 2), leiligheten er 65 kvm. Vurderer å skaffe meg en hybel/leilighet for meg selv, men antar at det kan bli litt vanskelig, særlig med tanke på husleige v.s. kvaliteten på hybel/leiligheten. 103kvm boa og 127 i alt. Bor sammen med min kjære og vårt barn Er da et verdikal delt hus i borettslag så har jo ikke husleie i den forstand. Er jo nedbetaling på et lån, men det er 4200kr i mnd + lånet vårt så vi betaler ca 9-10 000 kr i mnd (da er jo dette med kommunale avgifter og kabeltv) ligger ca 10 min unna sentrum med bil edit: glemte å si at jeg er student og jobber ved sidenav, mens sambo har fast jobb. Men han har en del ting å betale utenom så han har jo ikke akkurat supermye han heller Endret 8. mai 2009 av Amalie_85
Vilm@ Skrevet 8. mai 2009 #22 Skrevet 8. mai 2009 Enebolig. I utkanten av en by. Lånet er på i underkant av 1,3 mill og jeg betaler på halvparten.
Gjest Gjest_Ellen_* Skrevet 8. mai 2009 #23 Skrevet 8. mai 2009 Bor sentralt i Oslo, på 21 kvadrat (kaller det spøkefullt for "skoesken min"). Betaler 4200,- i måneden. Hverken dyrt eller billig, er generelt fornøyd (men lengter stadig etter å bo på et sted med separat stue og soverom!)
Gjest Shock Skrevet 13. november 2009 #24 Skrevet 13. november 2009 (endret) 2 mennesker, 3 hunder og 4 katter deler hus på 400kvadratmeter og tomt på 1,3 mål. Ligger 5min med bil fra sentrum, barnevennelig strøk ( 3 barnehager, 2 barneskoler og 2 ungdomsskoler i gå-avstand). Meget god bussforbinnelse, gode turmuligheter i skog og mark. "Rikmannstrøk" med mye barnefamilier, og godt skjermet for trafikk. Huset er arvet. Endret 15. november 2009 av Shock
Sol&Måne Skrevet 13. november 2009 #25 Skrevet 13. november 2009 Jeg studerer i Bergen, og bor midt i sentrum, i en leilighet på ca 55 kvm. Bor sammen med kjæresten min. Min far har kjøpt leiligheten, så jeg betaler ikke husleie, bare kommunale avgifter, regninger osv, mens kjæresten min betaler 2500 kr i husleie per måned til min far.
Katiegirl Skrevet 15. november 2009 #26 Skrevet 15. november 2009 Bor i en rolig del av sentrum akkurat utenfor gatene med butikker og utesteder på 47 kvadratmeter som jeg deler med kjæresten og hunden min :-) Betaler ingenting i husleie, men kjæresten betaler ca. 6000 kr i måneden i husleie til borettslaget og sitt eget lån hvor han har bakt inn lånet på bilen, men han jobber fulltid. Studentbolig like sentralt og på samme størrelse koster rundt 5000 kr, og leiligheter på rundt samme standard på privatmarkedet koster kanskje 6-7000 kr, så jeg klager ikke.
Gjest Dizzie.o_0 Skrevet 15. november 2009 #27 Skrevet 15. november 2009 Med det så mener jeg: - Hvor stor er hybel/leiligheten? - Bor du alene? - Hva er husleia? Selv deler jeg en leilighet, 7500 kr i mnd (delt på 2), leiligheten er 65 kvm. Vurderer å skaffe meg en hybel/leilighet for meg selv, men antar at det kan bli litt vanskelig, særlig med tanke på husleige v.s. kvaliteten på hybel/leiligheten. Det er snakk om et relativt stort soverom og snart et lite oppholdsrom da vi leier hos min mor for 2000,-
Gjest Gjest_Lilla_* Skrevet 15. november 2009 #28 Skrevet 15. november 2009 Jeg og samboern leier i 2. etg hos hans far i en stor villa utenfor sentrum. Det er en 3-roms, ca 70 kvm. Betaler 3000 i leie hver.
Gjest Marlo Skrevet 15. november 2009 #29 Skrevet 15. november 2009 Leilighet i 1 etg i et hus, tror leiligheten er ca 75kvm og vi betaler 5000kr pr mnd. Er to soverom, noe som er et must for oss, da han har veldig mye datapryler som jeg ikke takler å ha i stua. Leiligheten/huset er i veldig dårlig skikk da, MYE fukt mellom vinduene (doble, gamle vinduer), noe som skaper mugg. Utvendig er huset helt råttent. Men vi overlever, er dette vi har råd til nå om vi skal stå på krava (antall soverom, størrelse og beliggenhet), håper selvfølgelig vi finner noe annet etterhvert. Vi er 2 voksne og 1 hund, er ikke student, men har ekstremt liten inntekt - sambo derimot tjener godt nok.
Gjest Gjest_Orange_* Skrevet 15. november 2009 #30 Skrevet 15. november 2009 Med det så mener jeg: - Hvor stor er hybel/leiligheten? - Bor du alene? - Hva er husleia? Selv deler jeg en leilighet, 7500 kr i mnd (delt på 2), leiligheten er 65 kvm. Vurderer å skaffe meg en hybel/leilighet for meg selv, men antar at det kan bli litt vanskelig, særlig med tanke på husleige v.s. kvaliteten på hybel/leiligheten. Jeg bor på Blindern Studenterhjem. Jeg bor på et enkeltrom på ca 10-12 kvadrat og betaler 5 450 kroner i måneden. Det inkluderer strøm, fri bruk av vaskemaskiner og tørketromler, interntelefon, tre ordentlige måltider pr. dag, vaktmestertjenester, vasking av alle fellesarealer og fri bruk av fellesarealer (peisestue, lesesal, studenkjøkken, stor hage, kollokvierom, TV-stue, musikkrom m.m.). Stedet er supersosialt siden man bor og lever med mer enn 200 andre, og jeg ble kjent med mange med en gang jeg flyttet inn. Det arrangeres ofte fester og sosiale arrangementer, og siden stedet har egen bar med skjenkebevilgning og lave priser, så slipper man å betale masse for å gå på byen! Det ligger veldig sentralt med tanke på studiene, så jeg slipper utgifter til månedskort. Kommer til å bo her noen år til. Å leie privat i Oslo er ekstremt dyrt og derfor uaktuelt. Standarden på en del studentbyer er også lav, så da blir jeg like gjerne boende.
Gjest Agurkolat Skrevet 15. november 2009 #31 Skrevet 15. november 2009 Bur i ein leileghet på landet med kjæreasten, 4500 kr. i mnd. Leilegheiten er meir enn stor nok med sine 65 kvadrat. Budde tidlegare på 25, så da er deiligt. Er vel ikkje student, men heller elev. (Sidan eg framleis går på VGS) Så får bortebuarstipend, men livet er ikkje fett med så lite pengar og ingen jobb.
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2009 #32 Skrevet 15. november 2009 Har hybel gjennom studentsamskipnaden og betaler 2600 mnd. Deler kjøkken og bad med 5 andre. Rommet er vel 14-15 kvm. Ikke spesielt dyrt, men ikke spesielt billig heller, kan finne billigere rom privat på stedet, så gjør nok det neste år. Er forøvrig fornøyd og klarer meg greit økonomisk med "bare" studielån.
Anglofil Skrevet 15. november 2009 #33 Skrevet 15. november 2009 (endret) Kjæresten og jeg leier en 2-roms leilighet gjennom studentskipnaden for 4200 kr inkl strøm og internett. Det blir altså 2100 kr for hver. Bor midt i Kristiansand sentrum. Mvh Yvonne Endret 15. november 2009 av Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2009 #34 Skrevet 15. november 2009 Samboer og jeg leier ei leilighet på 80 kvaderatmeter med terasse og en liten hageflekk. 3 roms med stor stue og et stort kjøkken. Betaler 7000 + strøm, tv og internett. 10 min unna byen
mariab Skrevet 15. november 2009 #35 Skrevet 15. november 2009 Eier leilighet (ca 55 m2) midt i sentrum. 1,5 i lån, betaler ca 5500 i mnd i renter inntil videre. Strøm og avgifter i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå