Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Med det så mener jeg:

- Hvor stor er hybel/leiligheten?

- Bor du alene?

- Hva er husleia?

Selv deler jeg en leilighet, 7500 kr i mnd (delt på 2), leiligheten er 65 kvm.

Vurderer å skaffe meg en hybel/leilighet for meg selv, men antar at det kan bli litt vanskelig, særlig med tanke på husleige v.s. kvaliteten på hybel/leiligheten.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ca 15 kvadrat

Kan vel kalles enebolig (eventuelt campingvogn :fnise: )

Bor alene

Plassleien er rett under 3000 inkludert strøm

Er ikke student, men lavtlønnet og på sparebluss. At jeg i tillegg koser vettet av meg er en bonus :)

Gjest strykebrett
Skrevet

Bitteliten leilighet på 20m2 midt i sentrum helt for meg selv. Koster 5000 i md uten strøm. Har råd til det siden jeg jobber ved siden av studiene, det hadde nok ikke gått på lånekassebudsjett..

Gjest gath
Skrevet

jeg jobber med middels lønn, kjæresten studerer fortsatt med jobb ved siden av.

vi har kjøpt leilighet på 66 m2 i blokk, lån på 1,6 mill og husleie på 2400 ca.

lånet er jo variabel da med rente, men vi har betalt alt fra 11500 til 8000 i år på lånet.

badet trenger desperat oppussing, og leiligheten er sånn ellers ok - men ganske sliten når du ser forbi de overflatiske tingene som er "fikset" av den forrige eieren:=)

fantastisk utsikt til gamle koselige hus og verdens fineste skog(og park!!) - og vi bor 5 min fra byen:=) fuglene kvitrer, og i det hele tatt.

elsker å se på trærne både på sommer og vinterstid ut fra vinduene i alle rom:=)

har også en nybygd balkong/veranda, og den har jeg tenkt å leve på i hele sommer.

Gjest Gjest
Skrevet

Bor i en villa på 2000 km2.

Bor med min mann.

Har ikke husleie.

Skrevet

Bor i bokollektiv med rommet mitt på 8-10 kvadrat. Betaler vel 3800 i måneden inkl strøm.

Skrevet

35 kvm

5000,-

bor sammen med kjæresten min

midt i sentrum

skal flytte til en større leilighet..

Skrevet

Bor med min mann.

Har ikke husleie.

2000 kvadratkilometer faktisk? Er vel en hel kommune det huset ligger i? :P

Bor på 10 kvadrat, deler kjøkken og bad med to jenter.. Men om en drøy måned flytter jeg inn med kjæresten, midt i sentrum for en stor leilighet til 8000 :) GLEDER MEG!

Skrevet

Jeg bor alene i 1roms leilighet som jeg kjøpte for over 6år siden. Husleie og lån er tilsammen 5000kr fast i mnd.

Skrevet (endret)

Nå:

24 kvm, litt over 2000 i måneden, langt fra sentrum, første etasje (med masse maur og edderkopper) og litt mugg :(

Leiligheten jeg håper på:

30 kvm, 3500 i måneden, 2.egt, midt i sentrum..

Endret av Aurela
Gjest antigartner
Skrevet (endret)

Bor med min mann.

Har ikke husleie.

Ehem: Det må jo være verdens største hus, 2000 kvadratkilometer, a gitt! Hvor mange kommuner bor du i? :)

Jeg bor i enebolig ca 150 m2

Bor med min mann og har ikke husleie, men betjener et huslån.

PS: så ikke underteksten om studenter, men svarte likevel.

Endret av antigartner
Gjest Gjest
Skrevet

Leier ett hus på en gård, det er kjempetrivelig!

Bor sammen med kjæresten min.

Betaler 4500,- inkl strøm

Skrevet

Leilighet i blokk, 75 kvm, nær studiestedet. husleie + lån tilsammen ca 18 000 i mnd (da betaler vi mye på lånet). Men bor sammen med godtlønnet kjæreste, så er ikke noe stress!

Skrevet

Fram til nå ar jeg bodd hjemme, inntil jeg flyttet inn hos min kjære nylig. Han har en hybel på 18m2, der han betaler rundt 2700 kr mnd/inkl.strøm. Vi flytter ut i juni, da vi håper på å finne oss en parleilighet, eller ihvertfall noe større med eget kjøkken.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Leilighet i blokk - 40kvm til 3600kr med samboer; legger av 2000kr hver mnd for å ha til strøm også - kjempebra standard og bittelitt utenfor sentrum her :)

Gjest Cipheria
Skrevet (endret)

Leilegheita er vel ein 50- 60 m². Deler med ei og vi betaler 3000 kvar, pluss straum. Men oppvarminga betalar vi ikkje for, så straumrekninga er ikkje så galen. 5min frå sentrum.

Endret av Cipheria
Gjest Gjest_Tora_*
Skrevet

Bor med kjæresten som studerer, jeg jobber. Leiligheten er en 2-roms på 50 kvm og vi betaler 6700,-/mnd + strøm. Skal kjøpe så snart vi finner noe :)

Gjest Papirkurven
Skrevet

Bor i et hus med 6 rom i ulik størrelse og stort fellesareale (stue og kjøkken), et bad, et toalett og en ekstra dusj på eget rom.

Betaler 2600,- for mitt rom, som er ca 15 m2 pluss en "bod" på ca 8 m2

Og så betaler vi mellom 2-300,- per kvartal hver i strøm

Gjest Gjest
Skrevet

Før: Delte en leilighet midt i byen med to jenter (og etterhvert også kjæresten til hun ene) på ca. 80 kvm. Perfekt beliggenhet, ingen balkong, ingen stue, nedslitt, liten varmtvannstank. Vi betalte 4.000,- hver pluss strøm. Jeg jobbet freelance, de andre var studenter. Vi kunne aldri ha fest fordi jeg måtte tidlig opp på hverdagene og de andre måtte tidlig opp i helgene (for å jobbe ved siden av studiene).

Nå: Har kjøpt leilighet med typen litt utenfor sentrum, men fortsatt sentralt, har 1,8 mill. i lån og husleie på 2400,- inkl. a konto strøm. Vi setter hver måned 8.000,- kr. hver inn på regningskontoen så vi har til lån, husleie og andre ting (bomringen, bensin, forsikringer osv.).

Skrevet

eier enebolig nesten på landet sammen med kjæresten min.

pendler ca 1 time hver vei til skolen. Han jobber fullt og jeg har studielån. Fungerer veldig bra..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...