Gå til innhold

Male metall seng gull

Gjest ts

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spraymaling sitter godt på sånne ting tror jeg, men usikker på om det er skadelig å sove ved det. Hør etter på malerforretningen.

For å få et gammelt preg på det, hadde jeg villet tatt noe ala kobberfarge og lakkert/malt et par strøk først, og så malt gullstrøk, gjerne to strøk hvis første ikke er dekkende. Så kan du pusse litt med sandpapir, som fjerner litt av gull-laget slik at kobber-fargen eller den underliggende fargen kommer frem. Men pass på å ikke puss så mye at sølvfargen kommer fram. Puss litt sånn her og der så blir det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hei!

Jeg ønsker å male denne senga i gull, gjerne slik at den ser litt antikk ut.

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10019952

Noen som har noen forslag til hvordan jeg bør gå frem, og hvilke maling jeg bør kjøpe? :)

Aldri gjort noe slikt før, men det kan vel ikke være så vanskelig håper jeg =)

Du må matte ned hele sengen først. Kjøp grunning til det. Anbefaler deg ikke å spraylakke da det kan bli ujevnt. om du ikke er veldig trent da.

Du får kjøpt lakkmaling med gullfarve som du kan pensle på.

du må ha sengen i et rom med god utlufting. Ikke bruk den til å sove i på en stund etter maling. malingen skal herdes godt først.

Anbefaler et lag med klarlakk utenpå, sånn at det ikke slites.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei=)

Takk for svar. Gleder meg til å få den ferdig malt tror det vil bli kjempe fint, ettersom det er litt i gull det skal gå i på hyblen min:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...