Gjest ts Skrevet 6. mai 2009 #1 Del Skrevet 6. mai 2009 Hei! Jeg ønsker å male denne senga i gull, gjerne slik at den ser litt antikk ut. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10019952 Noen som har noen forslag til hvordan jeg bør gå frem, og hvilke maling jeg bør kjøpe? Aldri gjort noe slikt før, men det kan vel ikke være så vanskelig håper jeg =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FireFairy Skrevet 6. mai 2009 #2 Del Skrevet 6. mai 2009 Spraymaling sitter godt på sånne ting tror jeg, men usikker på om det er skadelig å sove ved det. Hør etter på malerforretningen. For å få et gammelt preg på det, hadde jeg villet tatt noe ala kobberfarge og lakkert/malt et par strøk først, og så malt gullstrøk, gjerne to strøk hvis første ikke er dekkende. Så kan du pusse litt med sandpapir, som fjerner litt av gull-laget slik at kobber-fargen eller den underliggende fargen kommer frem. Men pass på å ikke puss så mye at sølvfargen kommer fram. Puss litt sånn her og der så blir det bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2009 #3 Del Skrevet 6. mai 2009 Hei! Jeg ønsker å male denne senga i gull, gjerne slik at den ser litt antikk ut. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10019952 Noen som har noen forslag til hvordan jeg bør gå frem, og hvilke maling jeg bør kjøpe? Aldri gjort noe slikt før, men det kan vel ikke være så vanskelig håper jeg =) Du må matte ned hele sengen først. Kjøp grunning til det. Anbefaler deg ikke å spraylakke da det kan bli ujevnt. om du ikke er veldig trent da. Du får kjøpt lakkmaling med gullfarve som du kan pensle på. du må ha sengen i et rom med god utlufting. Ikke bruk den til å sove i på en stund etter maling. malingen skal herdes godt først. Anbefaler et lag med klarlakk utenpå, sånn at det ikke slites. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 7. mai 2009 #4 Del Skrevet 7. mai 2009 Heihei=) Takk for svar. Gleder meg til å få den ferdig malt tror det vil bli kjempe fint, ettersom det er litt i gull det skal gå i på hyblen min:D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå