Fortunatus Skrevet 6. mai 2009 #21 Skrevet 6. mai 2009 Jeg synes det er flott når jeg ser noen overvektige på treningsstudioet, tenker som regel ikke noe særlig over at de er der heller, men er litt overvektig selv, så er flott å se noen i sin egen klasse... Men jeg tenker da vel aldri at "åh, den buksa der var da litt for trang for hennes figur".. Er jo bare å gå i hva du vil! Men er ei tynn jente på gruppetimene som trener i limegrønn tights, reagerer mer på det enn noen andre.. Så kjøp de treningsklærne du vil
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2009 #22 Skrevet 6. mai 2009 Det er vel ingen som har mer rett enn andre til å være på et treningssenter. ALLE har godt av å trene. At noen er slanke/tynne vil ikke si at de har mindre godt av å trene enn deg... Det var en slags forsvarsmekanisme for å tørre å trene. Jeg mente det jo ikke alvorlig, og jeg sa det ikke til noen. Men man må da få lov til å tenke litt kreativt for å gi seg selv mot? Og jo, skal man se rent teknisk på det så vil i de fleste tilfeller en overvektig ha bedre av å trene enn en slank. Ikke fordi slanke ikke trenger å trene, men fordi overvekten er direkte helseskadelig og det er viktig å få den bort.
Vera Vinge Skrevet 6. mai 2009 #23 Skrevet 6. mai 2009 Fordi søstra mi sier at jeg kommer til å dø av svette i en bomulls-joggebukse. Jeg støtter deg i å kjøpe en treningstights. Så lenge tightsen er svart og man har en overdel som passer og som er lang nok, syns jeg ikke man trenger å se "blubbete" ut selv om man er litt større og rundere enn man kanskje ønsker. Når man trener syns jeg dessuten man skal tenke komfort, og bomullsjoggebukser er ikke egnet til å trene utholdende i. Ellers så er det utrolig mange forskjellige kroppstyper på et treningssenter. Det er ikke sånn at det bare er tynne folk som trener på slike steder - så langt der i fra. Så du vil på ingen måte være alene om å ikke føle at du har litt ekstra. I den grad jeg tenker at noen er litt store, tenker jeg at det er bra de kommer seg på trening, ettersom det antakeligvis er et større ork for vedkommende å komme seg av gårde, sammenlignet med en som er lettere/mer trent. Jeg tenker mao. at det krever mer viljestyrke fra gang til gang for en som er stor og/eller utrent enn hvis man allerede har gode treningsrutiner. Jeg tenker altså ikke noe negativt, og jeg kan i grunnen ikke forstå hva som skal være negativt med at folk kommer seg i form, om de er store eller små.
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2009 #24 Skrevet 6. mai 2009 Jente på 19 som veier 85 kg, og er 171 cm høy. Jeg har lyst til å begynne på treningsstudio, og tenkte å gå til innkjøp av en sånn trang sort treningsbukse. Er drittlei av å være feit Men det jeg lurer på er hva dere slanke/tynne tenker om de som trener med alt flesket som skvulper her og der? Bare har ikke lyst til å gå på treningsstudio mens alle bare tenker, "æsj, for et fleskeberg!! Og så må jeg se ufrivillig på alt det hengende flesket som når helt til bakken" Tenker det er flott at du gjør noe med overvekten. Det ville nok bare blitt sett på som positivt ja.
Gjest Papirkurven Skrevet 6. mai 2009 #25 Skrevet 6. mai 2009 "Hva f... har noen slanke mennesker med å tenke negativt om at jeg trener? Jeg trenger det pokker så mye mer enn de gjør, så egentlig har jeg MYE større rett til å være her enn dem. Så det så!" Hadde tenkt å si noe sånt, men tok meg i det. Jeg vet ingenting om hvorfor andre folk trener, like lite som de vet mine grunner. Trening handler ikke bare om å bli/være tynn, men om å bli i god form og få bedre helse.
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2009 #26 Skrevet 6. mai 2009 Jente på 19 som veier 85 kg, og er 171 cm høy. Jeg har lyst til å begynne på treningsstudio, og tenkte å gå til innkjøp av en sånn trang sort treningsbukse. Er drittlei av å være feit Men det jeg lurer på er hva dere slanke/tynne tenker om de som trener med alt flesket som skvulper her og der? Bare har ikke lyst til å gå på treningsstudio mens alle bare tenker, "æsj, for et fleskeberg!! Og så må jeg se ufrivillig på alt det hengende flesket som når helt til bakken" Jeg kaster et blikk fra tredemølla og tenker; takk gode gud for at jeg så slank og pen som jeg er!
Butterball Skrevet 6. mai 2009 #27 Skrevet 6. mai 2009 Jeg blir faktisk litt glad når jeg ser overvektige mennesker på treningsstudio jeg. Det viser både at de tar vare på seg selv, og at de ikke lar seg påvirke av all verdens fordommer og kroppsfiksering. Kos deg på treningssenter du, TS!
Gjest Gjest_Eithne Skrevet 6. mai 2009 #28 Skrevet 6. mai 2009 Ser aldri på folk når jeg trener. Når jeg skal trene så skal jeg trene ikke bruke tia på å mønstre andre opp og ned. Kom deg på trening og kjøp deg klær DU føler deg vel i og som er komfortable for deg. Trening gjør underverker for humør og så det er ikke bare det fysiske. Deilig å få svettet godt ut :D Lykke til
Gjest gjest-jente Skrevet 6. mai 2009 #29 Skrevet 6. mai 2009 de jeg trener meg jevnlig på timer kommer i mange forskjellige størrelser, og de som er større enn meg har langt bedre form enn jeg har selv om det fysisk rent vektmessig kanskje ikke ser sånn ut. Samme her ! På de timene jeg går på er det noen som er litt mer runde enn meg selv, men de er jaggu i myyye bedre form enn det jeg er.... he he Og i tillegg - 10 minutter inn i timen følger jeg konsentrert med på instruktøren for å få med meg alle trinn (ikke alltid like enkelt hi hi), samt at jeg har mer enn nok med å puste!, så enser med andre ord ikke andre !! Så tror ikke du har noen grunn til bekymring selvom du selv føler deg litt kvapsete, for i forhold til høyde og vekt så er du definitivt ikke noe fleskeberg !!! Og selv om du hadde vært - ja da er det jo enda mer positivt at du trener, uansett anntrekk ! Kos deg på trening i en snart forhåpentligvis nyinnkjøpt treningsbukse!
Ms.Blaise Skrevet 7. mai 2009 #30 Skrevet 7. mai 2009 Jente på 19 som veier 85 kg, og er 171 cm høy. Jeg har lyst til å begynne på treningsstudio, og tenkte å gå til innkjøp av en sånn trang sort treningsbukse. Er drittlei av å være feit Men det jeg lurer på er hva dere slanke/tynne tenker om de som trener med alt flesket som skvulper her og der? Bare har ikke lyst til å gå på treningsstudio mens alle bare tenker, "æsj, for et fleskeberg!! Og så må jeg se ufrivillig på alt det hengende flesket som når helt til bakken" Jeg mener i allefall at man går på treningssenter for å få kroppen i form, ikke for å vise seg frem (som mange desverre gjør). Jeg tenker ikke noe særlig over det om jeg ser overvektige trene.
Megana Skrevet 7. mai 2009 #31 Skrevet 7. mai 2009 Jeg synes det er flott at de trener, av helsemessige årsaker Forøvrig synes jeg ikke høyde/vekta di stemmer overens med tittelen på emnet, du er vel strengt tatt ikke i kategorien "tjukkas" selv om du har noen kilo ekstra. Kjøp akkurat det du vil trene i
Leifr Skrevet 7. mai 2009 #32 Skrevet 7. mai 2009 (endret) Ser aldri på folk når jeg trener. Bryr meg ikke om hvordan de ser ut, men må innrømme at jeg rister en del på hodet over hva en del folk gjør. Hvis jeg ser en "tjukkas" som pusher seg hardt med intens kardio, eller løfter ordentlige vekter, da blir jeg bare litt ekstra glad inni meg. For da vet jeg at jeg ser en person som har skjønt noe viktig og har valgt en framgangsmåte som kan virke. Endret 7. mai 2009 av Leifr
Spiralis Skrevet 14. mai 2009 #33 Skrevet 14. mai 2009 Jente på 19 som veier 85 kg, og er 171 cm høy. Jeg har lyst til å begynne på treningsstudio, og tenkte å gå til innkjøp av en sånn trang sort treningsbukse. Er drittlei av å være feit Men det jeg lurer på er hva dere slanke/tynne tenker om de som trener med alt flesket som skvulper her og der? Bare har ikke lyst til å gå på treningsstudio mens alle bare tenker, "æsj, for et fleskeberg!! Og så må jeg se ufrivillig på alt det hengende flesket som når helt til bakken" 1. Du er ikke feit! 2. Så lenge det ser ut som du koser deg når du trener så er alt supert! 3. Skulle det se ut som du ikke koser deg når du trener så burde treningsstudioet jobbe med treningsmiljøet sitt. Gode treningsstudioer er inkluderende.
Gjest Gjest_luna_* Skrevet 14. mai 2009 #34 Skrevet 14. mai 2009 Har aldri tenkt noe stort over det,folk i alle aldre og størrelser som trener på helsestudio Men dersom jeg skal tenke på det,syns jeg det er flott at folk er i aktivitet uansett størrelse Men da jeg gikk på treningstudio(er normalvektig),trente jeg ofte med bestevennina mi som er overvektig,kan ikke huske at noen så rart på henne/at det var noe negativt noengang.. Lykke til
trulta_ Skrevet 16. mai 2009 #35 Skrevet 16. mai 2009 Til TS! Har du fått begynt å trent?? Jeg vil anbefale ei treningsbukse, men det er mange forskjellig modeller, trenger ikke å ta den aller trangeste, men ei du føler deg vel i. Jeg vil bare si kos deg på trening, trening er kjempekjekt syns jeg! Det er mange hyggelige mennesker som trener, og de aller fleste kikker ikke på de andre og tenker heller ikke så voldsomt på om hun som står ved siden av bruker xs eller xl. Kos deg
toyses Skrevet 17. mai 2009 #36 Skrevet 17. mai 2009 Når jeg ser noen som er overvektige som spiser en stor og saftig burger tenker jeg: "du burde vel kanskje finne deg noe annet å spise". Når jeg ser noen som er overvektige som er på treningssenteret og trener tenker jeg: "så flott! stå på!" Så bare tren du, uten å tenke på hva de andre tenker. Du får aldri framgang hvis du ikke vil trene pga dette.
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 #38 Skrevet 18. mai 2009 Invester i noen stilige treningsklær som sitter godt og puster (viktig!), så blir det mye morsommere å trene og du føler at du ikke kan la være fordi du har brukt så mye penger på det
Gjest hogwash Skrevet 18. mai 2009 #39 Skrevet 18. mai 2009 Hvis jeg hadde sett noen "tjukkaser" (synes ikke du høres ut som en med de målene dine) på ett treningssenter hadde jeg syntes det var bra de prøvde å gjøre noe med de ekstra kiloene. Synes det er bra du vil trene hvis du ikke er helt komfortabel med din egen vekt
Gjest Treningsviljug Skrevet 18. mai 2009 #40 Skrevet 18. mai 2009 Eg er heilt samd i det han over her seier - i den grad eg ville lagt merke til det (lite truleg) ville eg tenkte at det er kult at folk som har nokre kilo ekstra, og særleg om ein kan sjå det på dei at dei er litt ukomfy med at dei er store, trener og held seg i form. Eg synest det står respekt av det, eg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå