kaprifolen Skrevet 18. mai 2009 #41 Del Skrevet 18. mai 2009 Jente på 19 som veier 85 kg, og er 171 cm høy. Jeg har lyst til å begynne på treningsstudio, og tenkte å gå til innkjøp av en sånn trang sort treningsbukse. Er drittlei av å være feit Men det jeg lurer på er hva dere slanke/tynne tenker om de som trener med alt flesket som skvulper her og der? Bare har ikke lyst til å gå på treningsstudio mens alle bare tenker, "æsj, for et fleskeberg!! Og så må jeg se ufrivillig på alt det hengende flesket som når helt til bakken" Nå trener jeg riktignok på et helt fantastisk treningssenter, men jeg kan garantere deg at der er det INGEN som tenker på slike ting! I alle fall ikke så det synes eller høres! LYKKE TIL MED TRENING!!!!!!=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2009 #42 Del Skrevet 22. mai 2009 Det er ingen tynne på treningssenteret Jo, det er det. Jeg har lagt merke til ei på treningssenteret der jeg trener som ser totalt anorektisk ut. Hun er radmager, innhul i kinnene, har ingen former og ser direkte syk ut. Kan ikke forestille meg at hun veier mere enn noen-og-førti kilo. Jeg tenker at hun burde heller vært hjemme og spist enn å være her å forbrenne kalorier. Hva kan forresten senteret gjøre med slike som henne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 22. mai 2009 #43 Del Skrevet 22. mai 2009 Jo, det er det. Jeg har lagt merke til ei på treningssenteret der jeg trener som ser totalt anorektisk ut. Hun er radmager, innhul i kinnene, har ingen former og ser direkte syk ut. Kan ikke forestille meg at hun veier mere enn noen-og-førti kilo. Jeg tenker at hun burde heller vært hjemme og spist enn å være her å forbrenne kalorier. Hva kan forresten senteret gjøre med slike som henne? Ikke stort annet enn å doping-teste henne hvis de har mistanke om noe slikt, og evt tilby henne kostholdsveileding på en diskré og imøtekommende måte... Dette må gjøres på en meget gjennomtenkt måte, siden faren er stor for at hun tolker det feil og blir enda sykere hvis hun er anorektisk. Og eller at hun blir sårt hvis hun ikke er det, men er en av disse som faktisk sliter med å legge på seg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
superlise Skrevet 26. mai 2009 #44 Del Skrevet 26. mai 2009 Jente på 19 som veier 85 kg, og er 171 cm høy. Jeg har lyst til å begynne på treningsstudio, og tenkte å gå til innkjøp av en sånn trang sort treningsbukse. Er drittlei av å være feit Men det jeg lurer på er hva dere slanke/tynne tenker om de som trener med alt flesket som skvulper her og der? Bare har ikke lyst til å gå på treningsstudio mens alle bare tenker, "æsj, for et fleskeberg!! Og så må jeg se ufrivillig på alt det hengende flesket som når helt til bakken" Det er vel bedre at "tjukka" trener enn at hun sitter på burgerking? Jeg blir provosert av feite folk som ikke passer på kroppen sin. You go girl! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2009 #45 Del Skrevet 8. juni 2009 tenker aldri over det når jeg er og trener. men hvis jeg skal tenke over det nå, så blir det til at jeg ser opp til "tjukkaser" som er på treningssenter. synes det er tøft gjort, for det er ingen andre steder jeg selv blir mer selvbevisst enn akkurat på treningssenteret mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2009 #46 Del Skrevet 8. juni 2009 Tjukka her! Gått ned 4 kg, wohooo. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mest til superlise egentlig Skrevet 9. juni 2009 #47 Del Skrevet 9. juni 2009 Superlilse, blir du drittlei av at tykke folk ikke passer på kroppene sine? Er du virkelig så sneversynt? De har ikke bestemt hvordan de ble oppdratt. Mønster hjernen lager før den er syv, vedvarer hele livet. Selv om man kan bryte de ned ved bevistgjøring. (Hentet fra generell utviklingspsykologi) Tykke mennesker har utvidet fettcellene sine. Dette er en varig endring i hjernen og selv om du forsøker å slanke deg, vil hjernen si, spis. Det går selvsagt ann å lære seg å ignorere hungeren resten av livet, noe mange klarer. (Hentet fra forskningsstudie gjort i England nylig, med en svensk proffessor i bresjen) Mat er manges bestevenn, i mangel på annet i livet. Jeg foreksempel, har opplevd nok traumer til at jeg ikke klarer dagene uten å overspise. Jeg har kjempet mot overspisingen i 10 år nå. Har ødelagt hele mitt sosiale nettverk, jobbmuligheter, reiser og opplevelser. Jeg har gått og går i diverse terapiformer for å komme meg ut av overspisehelvete. Ikke er jeg tykk forøvrig, veier 60-65, men jeg trimmer sykt mye for å holde meg her, med all maten jeg inntar. Overvekt er en sykdom. Ikke noe man kan styre så lett!!!! Og de tykke har det som regel dritvondt hver dag, så du kan holde de ordene inni deg, eller kvitte deg med de helt og endre synet ditt på andre mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 9. juni 2009 #48 Del Skrevet 9. juni 2009 Tjukka her! Gått ned 4 kg, wohooo. :D Bra jobba! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2009 #49 Del Skrevet 16. juni 2009 Hei Trådstarter! Jeg synes det er kjempeflott å se at også overvektige trener! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest regine ii Skrevet 17. juni 2009 #50 Del Skrevet 17. juni 2009 Kjempeflott at du kommer i gang med trening - bruk tøy som du syns er komfortabelt. Selv veier jeg og for mye, og prøver å være bevisst hva jeg har på meg også på trening. Trives best med relativt tettsittende bukser, men lange løse topper, det "skjuler" magen og valkene best. Selv om jeg syns det er supert at folk av alle fasonger trener, må jeg innrømme at jeg innimellom har fnist litt av antrekk som jeg syns er litt/veldig lite flatterende. Trekvartlange tights, med trang t-skjorte puttet nedi linningen er ikke flatterende for ei med stooor mage, mye rumpe og lår. Men samtidig: hvis HUN føler seg vel, så er det viktigst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2009 #51 Del Skrevet 17. juni 2009 hvis det handler mye om buksen osv, så kan du jo kjøpe en slik vanlig treningsbukse. Jeg føler meg ikke komfortabel i trange treningsbukser, men heller ikke bommullsjoggebukser. Hva heter det stoffet, nylon ? Det tynne som man ser overalt i sportsbutikk osv. De finnes jo overalt, og er hverken trange eller veldig løse, akkurat passe synes jeg, og føles komfortable. =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann42 Skrevet 18. juni 2009 #52 Del Skrevet 18. juni 2009 Jente på 19 som veier 85 kg, og er 171 cm høy. Jeg har lyst til å begynne på treningsstudio, og tenkte å gå til innkjøp av en sånn trang sort treningsbukse. Er drittlei av å være feit Men det jeg lurer på er hva dere slanke/tynne tenker om de som trener med alt flesket som skvulper her og der? Bare har ikke lyst til å gå på treningsstudio mens alle bare tenker, "æsj, for et fleskeberg!! Og så må jeg se ufrivillig på alt det hengende flesket som når helt til bakken" Lykke til med beslutningen om å begynne å trene. Jeg håper det blir bra. Jeg for min del tror ikke at noen kommer til å tenke på deg som spesielt feit. Du har en BMI som er under 30, og det er ikke veldig overvektig. Hvis du går ned 10 kilo eller så, så ligger du vel faktisk i normalområdet. Ingen kommer til å legge noe merke til deg på en negativ måte, tror jeg. Så kjøp deg de klærne du trives med å trene i, og tenk på det som den beste gaven du kunne gi deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 18. juni 2009 #53 Del Skrevet 18. juni 2009 Gratulerer! SÅ flink! Og som flere påpeker her, så er du vel ikke tjukk i utgangspunktet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aftensol Skrevet 18. juni 2009 #54 Del Skrevet 18. juni 2009 Jeg hadde absolutt ikke reagert hvis jeg så deg på et treningstudio... De jeg reagerer på er de som har dollet seg så mye opp at det ser ut som at de skal på byen, haugevis av sminke på seg, stylet håret i en evighet, hotpants og kun treningsbh... Det ser teit ut! Og du er ikke feit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 18. juni 2009 #55 Del Skrevet 18. juni 2009 Jente på 19 som veier 85 kg, og er 171 cm høy. Jeg har lyst til å begynne på treningsstudio, og tenkte å gå til innkjøp av en sånn trang sort treningsbukse. Er drittlei av å være feit Men det jeg lurer på er hva dere slanke/tynne tenker om de som trener med alt flesket som skvulper her og der? Bare har ikke lyst til å gå på treningsstudio mens alle bare tenker, "æsj, for et fleskeberg!! Og så må jeg se ufrivillig på alt det hengende flesket som når helt til bakken" Det fåtallet av idioter som eventuelt tenker på det når de ser deg trene, de er ikke verdt energien din. På treningssenter er det jo tynne,kraftige, tykke osv, felles for alle er er jo at de enten vil endre litt på kroppen eller holde seg i form. Tren i vei, så strammer jo kroppen seg opp etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Stine_* Skrevet 18. juni 2009 #56 Del Skrevet 18. juni 2009 Jo, det er det. Jeg har lagt merke til ei på treningssenteret der jeg trener som ser totalt anorektisk ut. Hun er radmager, innhul i kinnene, har ingen former og ser direkte syk ut. Kan ikke forestille meg at hun veier mere enn noen-og-førti kilo. Jeg tenker at hun burde heller vært hjemme og spist enn å være her å forbrenne kalorier. Hva kan forresten senteret gjøre med slike som henne? Snakk om forhåndsdømming! Dette kan være et menneske som har hatt en sykdom og ønsker å bruke deler av rekovalesensen på å trene litt. Jeg hadde en venninne som fikk kreft og ble ganske tynn som følge av bahandlingen hun fikk. Etter endt behandling veide hun lite, men legen synes det var en god ide at hun gjennoptok lystbetonte aktiviteter, og trente på treningssenter igjen ,slike hun hadde gjort før hun ble syk. Fysisk aktivitet øker også matlysten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2009 #57 Del Skrevet 18. juni 2009 Bare ha på deg klær som passer, kanskje det er en idé for deg å kjøpe en treningsbukse med snøring i livet så du kan snøre den mer inn når du har gått ned litt? Det er jo bare bra at overvektige personer trener, jeg tenker "bra for deg!" når jeg ser en overvektig person trene. Men for det meste tenker jeg mest på meg selv og min egen trening, og det gjør de fleste andre også. Jeg har en gang sett en ung mann i et svømmebasseng som var stor, og han hadde tydeligvis gått ned masse fra før, for huden hang ned over hele kroppen. Likevel gikk han i bassenget i badebukse og jeg syntes at han var veldig modig. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2009 #58 Del Skrevet 18. juni 2009 Snakk om forhåndsdømming! Dette kan være et menneske som har hatt en sykdom og ønsker å bruke deler av rekovalesensen på å trene litt. Jeg hadde en venninne som fikk kreft og ble ganske tynn som følge av bahandlingen hun fikk. Etter endt behandling veide hun lite, men legen synes det var en god ide at hun gjennoptok lystbetonte aktiviteter, og trente på treningssenter igjen ,slike hun hadde gjort før hun ble syk. Fysisk aktivitet øker også matlysten. Det er ellers en kjent sak at anorektikere gjerne "bor" på treningsstudioet og trener og trener selv om de egentlig ser ut som de ikke orker å løfte en pinne opp fra bakken engang... Jeg tror det er flere anorektikere enn kreftpasienter på et treningsstudio. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Stine_* Skrevet 18. juni 2009 #59 Del Skrevet 18. juni 2009 Det er ellers en kjent sak at anorektikere gjerne "bor" på treningsstudioet og trener og trener selv om de egentlig ser ut som de ikke orker å løfte en pinne opp fra bakken engang... Jeg tror det er flere anorektikere enn kreftpasienter på et treningsstudio. Det finnes uten tvil anorektikere som gjør dette ja. Man hva man tror er uansett en annen ting enn hva man faktisk vet. Jeg skrev ikke om kreftpasienter, men om en tidligere kreftpasient, altså en som er friskmeldt fra sykdommen og underveis til å opprette et normalt liv igjen. Det er en kjent sak at mange sykdommer kan medføre vekttap mens sykdom og/eller tøff behandling står på. Jeg synes slike mennesker, på lik linje med overvektige, må få lov til å trene ute blandt folk uten å bli gjenstand for unødvendige blikk og spekulasjoner. Mange bulimikere "bor" også på treningssentre, men de er ofte helt normalvektige eller til og med overvektige og de trener gjerne svært mye: http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=23...:1:5569:2:::0:0 Det finnes også en gruppe mennesker som fra naturens side har problemer med å legge på seg, på lik linje med at overvektige har problemer med å gå ned i vekt. Hvis man skal ta for seg de man synes er for tynne på treningssentre, slik det foreslås lenger oppe i tråden her, så må jo tilsvarende veiledning også bli obligatorisk ovenfor alle overvektige som viser seg på et treningssenter. Det blir jo stadig flere overvektige her i landet, og livsstilssykdommer følger ofte med overvekten. TS: Jeg synes du er flink, og i likhet med de fleste andre her i tråden tror jeg ikke det finnes mange mennesker på treningssentre som er så kritiske til hvordan andres kropper ser ut. Lykke til videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 30. juni 2009 #60 Del Skrevet 30. juni 2009 Tjukkasen her igjen. Nå har jeg slanket meg ca 10 kg. Dette går bare nedover. Nå er jeg ikke feit lenger, nå er jeg bare lubben føler jeg. Det er digg. Takk for all støtte! Forstår at jeg har hatt helt merkelige forestillinger om hvordan det er på treningsstudio. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå