Gjest tjukka19år Skrevet 6. mai 2009 #1 Skrevet 6. mai 2009 Jente på 19 som veier 85 kg, og er 171 cm høy. Jeg har lyst til å begynne på treningsstudio, og tenkte å gå til innkjøp av en sånn trang sort treningsbukse. Er drittlei av å være feit Men det jeg lurer på er hva dere slanke/tynne tenker om de som trener med alt flesket som skvulper her og der? Bare har ikke lyst til å gå på treningsstudio mens alle bare tenker, "æsj, for et fleskeberg!! Og så må jeg se ufrivillig på alt det hengende flesket som når helt til bakken"
Suzy Skrevet 6. mai 2009 #2 Skrevet 6. mai 2009 Det er mange overvektige som trener og det er jo bare fint! Det er dessuten betraktelig mer behagelig å trene i litt tettsittende klær, så det tenker jeg rett og slett ikke på om jeg ser det. Det hender jeg tenker at han var ganske stor, eller hun var rimelig rund - men like ofte at han var jammen i god form eller hun er jammen her ofte.
Gjest Elfrida Skrevet 6. mai 2009 #3 Skrevet 6. mai 2009 Du er nok ikke tjukk nok til at folk vil tenke over det i det hele tatt. Det er folk i forskjellige størrelser på treningsstudioene rundt omkring, så folk er vant til det.
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2009 #4 Skrevet 6. mai 2009 Jente på 19 som veier 85 kg, og er 171 cm høy. Jeg har lyst til å begynne på treningsstudio, og tenkte å gå til innkjøp av en sånn trang sort treningsbukse. Hvorfor det?
golda Skrevet 6. mai 2009 #5 Skrevet 6. mai 2009 (endret) Du er nok ikke tjukk nok til at folk vil tenke over det i det hele tatt. Det er folk i forskjellige størrelser på treningsstudioene rundt omkring, så folk er vant til det. For et herlig svar. Og, du har da bare så rett. :-) Endret 6. mai 2009 av golda
Gjest tjukka Skrevet 6. mai 2009 #6 Skrevet 6. mai 2009 Hvorfor det? Fordi søstra mi sier at jeg kommer til å dø av svette i en bomulls-joggebukse.
Gjest KateW Skrevet 6. mai 2009 #7 Skrevet 6. mai 2009 Det hjelper helt klart ikke på selvbildet ditt at du går rundt og kaller deg selv Tjukkas. Slutt med det, du er jo ikke særskilt overvektig engang. Hadde du veid 198,5kg da hadde du vært i fleskebergklassen.
Gjest CookieMonster Skrevet 6. mai 2009 #8 Skrevet 6. mai 2009 Jente på 19 som veier 85 kg, og er 171 cm høy. Jeg har lyst til å begynne på treningsstudio, og tenkte å gå til innkjøp av en sånn trang sort treningsbukse. Er drittlei av å være feit Men det jeg lurer på er hva dere slanke/tynne tenker om de som trener med alt flesket som skvulper her og der? Bare har ikke lyst til å gå på treningsstudio mens alle bare tenker, "æsj, for et fleskeberg!! Og så må jeg se ufrivillig på alt det hengende flesket som når helt til bakken" Jeg tenker som så at det er kjempeflott at du trener, men hvis buksa er altfor stram, så går det jo alltids ann å kjøpe en med en annen passform eller annen størrelse.
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2009 #9 Skrevet 6. mai 2009 (endret) Fordi søstra mi sier at jeg kommer til å dø av svette i en bomulls-joggebukse. Men likevel vil du kjøpe sånn bukse? Er vel ikke verdt å dø for det? Eller vil du da ikke trene fordi du ikke vil kjøpe sånn buske som du iflg. din søster må ha for å ikke dø? '''''''' Er du tjukk, så har du da på deg klær som passer, og for den vekten du har Innlegget er endret iht KGs regler. Furstina, mod Endret 7. mai 2009 av Furstina
mca Skrevet 6. mai 2009 #10 Skrevet 6. mai 2009 Helt enig med noen over her, det første du må slutte med er å kalle deg selv tjukkas! For det er du faktisk ikke. Og på et treningsstudio så er det ingen øvre grense på hvordan du skal se ut:) Det er bare å trene, ingen som bryr seg, bare klærene passer deg Lykke til med trening! Du vil merke at du får mye mer energi etter å ha trent!!
Gjest strykebrett Skrevet 6. mai 2009 #11 Skrevet 6. mai 2009 Der jeg trener er det alle slags folk. Det har hendt når jeg ser noen som er veldig overvektige (mer enn hva du beskriver om deg selv altså) at jeg har tenkt "bra for deg!" når jeg har sett dem trene. Dette er altså positivt ment, så hvis jeg i hele tatt tenker over noe (som er skjeldent) så er det noe positivt jeg tenker. Jeg vet at mange overvektige har dårlig selvtillit og kvier seg for å gå på treningsstudio og jeg syns at det er trist. Derfor blir jeg glad når jeg ser de som gjør det
Xtra_lilje Skrevet 6. mai 2009 #12 Skrevet 6. mai 2009 (endret) Men likevel vil du kjøpe sånn bukse? Er vel ikke verdt å dø for det? Eller vil du da ikke trene fordi du ikke vil kjøpe sånn buske som du iflg. din søster må ha for å ikke dø? '''''''' Er du tjukk, så har du da på deg klær som passer, og for den vekten du har Ehh? hva er dette for et svar?? Å trene i bomullsbukse er faktisk helt pyton, kanskje du ikke har trent så mye i ditt liv at du vet det, gjest Og TS - når du kommer på et helsestudio, merker du fort at alle andre har med enn nok med seg selv Det viktigste er uansett å trene i klær man føler seg vel i; enten man velger en thigts eller en bukse som sitter mer ledig - det finnes bukser og klær i alle fasonger, og mye annet materiale enn bomull. Endret 7. mai 2009 av Furstina
Gjest Papirkurven Skrevet 6. mai 2009 #13 Skrevet 6. mai 2009 (endret) Er du tjukk, så har du da på deg klær som passer, og for den vekten du har Hva slags utsagn er det? 1) jeg er 170 og har veid 85 kilo i mange år, vet jeg er overvektig, men ser ikke på meg selv som tjukk/feit. Kaller det "former" jeg. 2) Mange som er overvektige og til og med tjukke tror at "strisekk-metoden" funker, altså klær som sitter løst, eller henger og slenger. FEIL! Mange ser bare enda større ut. 3) Hvis de som er overvektige ønsker å gjøre noe med det, må de jo få lov til å gå på treningsstudio og bruke de klærne som er behagelige da. Løse klær henger seg ofte opp i alle duppedingsene. Om overvektige skulle latt være å trene fordi de ikke er pene nok, vil det jo heller aldri bli noe bedre. Synes det er teit at kun syltynne damer og muskuløse atleter som kler "xxxs fit collection" skal få lov til å trene på studio. Har egentlig aldri brydd meg om å være pen og "fresh" på helsestudio, jeg er der for å trene og det er IKKE sexy, vakkert eller sjarmerende å se folk som svetter og puster og peser over maskinene, så hvorfor skal man være nødt til å kle seg "passende" eller "lekkert"!? Endret 7. mai 2009 av Furstina
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2009 #14 Skrevet 6. mai 2009 Ehh? hva er dette for et svar?? Å trene i bomullsbukse er faktisk helt pyton, kanskje du ikke har trent så mye i ditt liv at du vet det, gjest Og TS - når du kommer på et helsestudio, merker du fort at alle andre har med enn nok med seg selv Det viktigste er uansett å trene i klær man føler seg vel i; enten man velger en thigts eller en bukse som sitter mer ledig - det finnes bukser og klær i alle fasonger, og mye annet materiale enn bomull. Og du har kanskje ikke lest så mye i ditt liv? Ikke et sted har jeg skrevet noe om bomull.
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2009 #15 Skrevet 6. mai 2009 Da jeg begynte å trene var jeg 170 cm (det er jeg ennå ) og veide 125 kg. Altså i en helt annen klasse en ts. Jeg hadde en relativt tettsittende treningsbukse, fordi det var det som lå i skapet og jeg hadde ikke råd til å kjøpe noe nytt. Dessuten var den behagelig å ha på. I begynnelsen var jeg redd for hva folk skulle tenke om meg. Men så gikk det opp et lys for meg, og da gikk jeg inn i treningsstudioet med rak rygg og selvsikkert blikk. Tanken som slo meg var: "Hva f... har noen slanke mennesker med å tenke negativt om at jeg trener? Jeg trenger det pokker så mye mer enn de gjør, så egentlig har jeg MYE større rett til å være her enn dem. Så det så!" Hehe, hjalp å være litt småaggressiv.
Gjest bath Skrevet 6. mai 2009 #16 Skrevet 6. mai 2009 for det første er du virkelig ikke tykk. for det andre har jeg selv vært sånn middels lubben+, og er ganske slank nå. jeg tenkte ikke på noe da, og tenker heller ikke på noe nå hvordan andre ser ut. jeg ser også flere som veier godt over 100 kilo, og det er ingen som ser etter dem, kommenterer eller viser antydning til å bemerke seg at de også trener der. det er jo bare bra at folk vil holde seg i form og tenke på helsa:=) det jeg derimot legger merke til er de som er utrolig tynne og trener som gale. da lurer jeg på om de har spiseforstyrrelser..... de jeg trener meg jevnlig på timer kommer i mange forskjellige størrelser, og de som er større enn meg har langt bedre form enn jeg har selv om det fysisk rent vektmessig kanskje ikke ser sånn ut. mange av de som er best trent er ikke veldig slanke, de er heller litt kraftige. det er helt riktig at du vil bli veldig varm i en tykk bomullsbukse, men dersom du føler det veldig ubehagelig i type joggetights så er jazzbukser genialt uansett størrelse. de er gode å gå i, ser bra ut på alle - og er faktisk fine. passer til all trening. selv går jeg alltid med en overdel som sitter litt løst uansett størrelse. det viktigste er å trene i noe som sitter godt på, og det gjør hverken for trange eller for løse klær.
Sekretæren Skrevet 6. mai 2009 #17 Skrevet 6. mai 2009 Men likevel vil du kjøpe sånn bukse? Er vel ikke verdt å dø for det? Eller vil du da ikke trene fordi du ikke vil kjøpe sånn buske som du iflg. din søster må ha for å ikke dø? '''''''' Er du tjukk, så har du da på deg klær som passer, og for den vekten du har nå - så passer det med løstsittende klær. Men, ups.....da dør du jo. Tenk, det gjør vel folk som de vil med. Du får trekke til deg øya da, hvis det plager deg! ------------ Til TS: Jeg synes ikke du høres så stor ut, så jeg er enig med en over her at du ikke er stor nok til å bli lagt merke til Kommer det inn veldig store personer, skal jeg innrømme at jeg legger merke til det, rett og slett fordi det er en kontrast til resten. Men jeg tenker ikke noe stygt om vedkommende, rett og slett fordi jeg har vært ganske stor selv, og vet hvordan det er. Derfor vet jeg også at å dra på et senter når man er stor, er en skikkelig høy terskel, og tenker; Fy fader så tøff h*n er, det turde ikke jeg. Lykke til! Det er digg å trene
Gjest soon2Bslim Skrevet 6. mai 2009 #18 Skrevet 6. mai 2009 Tusen takk for, har gått ned 5 kg eller noe sånt fra før av, og har hele tiden tenkt at jeg skal være mye mer fit for å tørre å trø inn på et treningsstudio. Tenkte på dette i dag, er jo helt feil tankegang! Det er dit jeg skal gå for å bli fit. Jazzbukse høres bra ut, får se åssen det ser ut på meg, er ikke all verdens overvektig heller, og er betryggende å få vite at folk egentlig har mer enn nok med seg selv.
Gjest CookieMonster Skrevet 6. mai 2009 #19 Skrevet 6. mai 2009 Da jeg begynte å trene var jeg 170 cm (det er jeg ennå ) og veide 125 kg. Altså i en helt annen klasse en ts. Jeg hadde en relativt tettsittende treningsbukse, fordi det var det som lå i skapet og jeg hadde ikke råd til å kjøpe noe nytt. Dessuten var den behagelig å ha på. I begynnelsen var jeg redd for hva folk skulle tenke om meg. Men så gikk det opp et lys for meg, og da gikk jeg inn i treningsstudioet med rak rygg og selvsikkert blikk. Tanken som slo meg var: "Hva f... har noen slanke mennesker med å tenke negativt om at jeg trener? Jeg trenger det pokker så mye mer enn de gjør, så egentlig har jeg MYE større rett til å være her enn dem. Så det så!" Hehe, hjalp å være litt småaggressiv. Det er vel ingen som har mer rett enn andre til å være på et treningssenter. ALLE har godt av å trene. At noen er slanke/tynne vil ikke si at de har mindre godt av å trene enn deg...
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2009 #20 Skrevet 6. mai 2009 Tenk, det gjør vel folk som de vil med. Du får trekke til deg øya da, hvis det plager deg! Å ja, tro da hvorfor trådstarter nevner dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå